{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Kat sutter på anden kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Siden jeg fik Luna har hun suttet på Akios mave og pels på maven så snart hun så sit snit. Han sparker hende og bider hende men vælger så at trække sig fra hende når han har fået nok. Han er stoppet med at sove i min seng eller frit ude når hun er i samme rum. Når han trækker sig lægger han sig et sted hun ikke kan komme efter ham.

Hun er snart 9 måneder. Hun kom til mig da hun var 4 måneder og en uge.
Jeg tror jeg har en video med det så vil lige uploade den også. Her er linket: http://www.kattegalleri.dk/video/diverse-kat/11880-luna_sutter_paa_akio
Alle råd modtages


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat sutter på anden kat
  • #1   16. feb 2017 Det ligner at den "dier". Du er sikker på at det kun er på maven ikke??????

  • #2   16. feb 2017 Nej det er ikke kun på maven men stort set alt pels under ham - har lige set hende sutte på pelsen mellem hans forben og højere. Men det lader til at hun går efter brystvorterne hvis hun kan. I starten troede jeg kun det var brystvorterne men hun er meget svær at flytte og bliver tung og stritter imod (ikke med kløer men sidder nærmest fast) hendes krop bliver meget stiv hvis jeg prøver at flytte hende og det er svært at gøre det. Jeg har ikke set hende gære det i ugevis men kan gætte mig til at det hænger sammen med at han har trukket sig i ugevis smiley

    "Dier" er et mere passende ord tror jeg, det virker meget intenst for hende og det er stort set det eneste tidspunkt hun spinder på. Hun udviser glæde på andre tidspunkter men spinder ikke rigtig.


  • #3   16. feb 2017 Har overvejet at starte på Zylkene

  • #4   16. feb 2017 Den adfærd du beskriver er klassisk for en kat der er taget for tidligt fra sin mor, det er ikke altid at for tidligt er før de 12 uger for nogle killinger er bare ikke klar ved 12 uger.
    Man kan ikke rigtig gøre noget ved denne adfærd og den er ikke skadelig, katten hygger, men det er synd for din anden kat, for han gider det jo tydeligvis ikke.

    Beskrivelsen af at hun gør sig tung og nærmest er umulig at flytte, vil du også opleve hvis du forsøger at fjerne en lille killing mens den dier hos sin mor, forskellen er blot at en lille killing ikke er lige så tung som en voksen kat.

    Mit råd eller forslag er at du måske kan købe et kaninskind evt sy det på en pude og se om sådan et kan erstatte din anden kat så hun vil sutte på skindet i stedet for, altså får en slags sutteklud, adfærden bliver måske mindre med alderen hvis hun bare får lov at sutte derud af på et skind, hun søger tryghed og sutteriet er åbenbart det hun hygger sig bedst med.
    http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/kaninskind-355p.html


  • #5   16. feb 2017 Ærgerligt at du ikke bor tættere på mig, for jeg har et kaninskind du godt måtte få, jeg købte engang 2 på en katteudstilling og det ene er ingen af mine katte interesserede så det ligger bare og samler støv. Det andet er lidt mindre og det går den mindste af mine rundt med i munden og tæsker en gang imellem smiley smiley

  • #6   16. feb 2017 Jeg ville også prøve med et kanin skind. Jeg har haft en sutte mis og det var også tydeligt hun forbandt det med, når det var rigtig hyggeligt . Hun kunne være helt væk i det. Hun fandt sin hale og suttede på den. Jeg kendte ikke de skind dengang. Hun holdt aldrig op igen og kom sammen med 2 andre men var den eneste der gjorde det. Jeg fik dem som søskende da de var 4 måneder.

Kommentér på:
Kat sutter på anden kat

Annonce