{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal en kat i bad?
  • #1   17. feb 2017 Det er altid en god idè at vænne en kat til bad, når den er lille. Ellers kan det være enormt svært at bade den, når den bliver stor. Men når det så er sagt, så skal en kat ikke bades hele tiden. De holder primært deres pels selv, men derfor kan det alligevel blive nødvendigt indimellem.

    Jeg går på udstillinger med mine, så de bliver vasket. smiley


  • #2   17. feb 2017 Jeg går ikke på udstilling med min og dens pels virker ren og pæn. Den er generelt meget renlig også selvom den går udenfor. Enkelte gange har dens poter været beskidte, når der har regnet udenfor, men dem har jeg bare tørret af med en våd klud.

  • #3   18. feb 2017 Næh men har den dårlig mave en dag, så har man problemet, hvis den ikke er vant til bad. smiley

  • #4   18. feb 2017 Nej man skal ikke bade sin kat.
    Den eneste grund til man skal bade sin kat ( når det ikke er en udstillingskat) er hvis den er smurt ind i et eller andet ulækkert eller sundhedsskadeligt.
    Feks hvis den har dårlig mave og har lært på hele bagparten, eller hvis den har underholdt!Det sig med at kravle under en bil som er smurt ind i undervognsbehandling eller lækker olie.

    Jeg har måttet vaske min kat fordi den var smurt ind i olie, hun var ikke glad for det men vasket det blev hun.

    Det er som Susanne siger en god ide at lære dem fra små at vask ikke er farligt, ellers kan det give store problemer hvis det en dag bliver nødvendigt.
    Men generelt så klarer katten det selv, og hvis man vil vaske sin kat så er det vigtigt ikke at gøre det for ofte for så ødelægger man kattens naturlige fedtlag i pelsen.


  • #5   18. feb 2017 Jeg har haft kat hvor bad var nødvendigt, men de fleste af mine katte , langhårede, har aldrig fået et bad.
    Den ene kunne nok bruge et, fordi han har nuller pels, den anden ryster sig bare, så ligger skidtet på gulvet, og han lugter altid som et bundt uldgarn som har ligget i solen smiley
    Men jeg klipper nu og da en snavset tot i bagdelen smiley


  • #6   18. feb 2017 Mine kommer altså i bad, hvis de lugter.

    Jeg gider ikke gå rundt og lugte til et dyr, der har rullet sig i noget eller har l*rt i pelsen. Sorry.


  • #8   18. feb 2017 Jah men har man ikke vænnet dem til et bad og holder det ved lige et par gange årligt, så kan det blive katten, der vinder, når man forsøger. Jeg har set en kat løbe på vægge (fliser). Og så bliver det ikke til meget bad - just saying. smiley

  • #10   19. feb 2017 Mine kan gudskelov klare sig selv mht. bad, for ellers hang de såmænd oppe under loftet når bruseren blev tændt.
    De ville blive traumatiseret smiley :D smiley

    Men ja, selvf. under alle omstændighed hvis de har noget farligt i pelsen.
    Her klarer man det såmænd det med lort i røven selv......
    Man kurrer hen ad gulvet indtil man er fin ren bagi - godt at jeg har parket over det hele smiley


  • #11   20. feb 2017 Har vasket min kat i august fordi jeg ikke anede, om hun måske havde slæbt noget med hjem, som utøj osv. Da jeg skulle have hende hjem, da hun er født i en stald, for, at være på den sikre side, men har ellers ikke gjort det smiley jo engang, men da røg hun ind i badekaret til mig, da hun har en tendens til, at tro hun kan balancere på kanten selvom den er våd, så selvom det forgik meget roligt, og forsigtigt, var der en smule panik især fordi jeg syntes det var en lidt komisk situation på troedes af det hele smiley har lidt svært ved, at sige om man skal gøre det eller ej, i princippet gør de det jo selv, kan så på den side godt se det som en hjælp til den ældre kat som ikke er så god til det længere, eller en kat som aldrig har lært det fx. Vis den har måtte undvære sin mor tidligt, men ville så nok lære den det tidligt, og lade det være en god oplevelse

Kommentér på:
Skal en kat i bad?

Annonce