{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Maria K
Maria K
Tilmeldt:
20. feb 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

Flytning til gård {{forumTopicSubject}}

Hej folkens - håber i kan hjælpe smiley
Min elskede steriliserede hunkat Emma skal flytte i en periode (3+ år) ud til mine forældre på deres gård grundet jeg skal flytte i en lejlighed i byen og vil ikke risikere hun bliver påkørt. På gården er der 1 kat og 2 hunde.
Emma er van til at komme indenfor, og hun er van til at jeg åbner vinduet sådan kan hun selv rande ud og ind. Hun har for tre års tid siden gået med hendes bror som hun var meget knyttet til men siden da har hun været alene kat.

Hjemme på mine forældres gård skal hun gå udenfor men hun kan gå ind i vores fyrrerum hvor der er varme og kurv samt hun kan gå ind i en stald.

Mine forældres hunde er ikke så glad for fremmede katte da de er van til at skulle 'fjerne' uvelkomne hankatte.

Hvordan skal vi håndtere det hele???

Vores plan indtil videre er at hun kommer ind i baggangen i 14 dages tid hvor hun bliver luftet i snor udenfor, for at se området an. Vi havde tænkt os at præsentere den anden hunkat for hende 'step by step' altså lidt tid af gangen..

Men hvordan ville i håndtere dette sådan Emma bliver tryggest hurtigst muligt? Samt alle dyrene får accepteret hinanden hurtigst?

Og hvordan vænnet eg hende til at gå hen i fyrrerummet istedet for at komme ind?

Håber virkelig i kan hjælpe mig da jeg vil det bedste for min lille guldklump ??


Kommentarer på:  Flytning til gård
  • #1   20. feb 2017 Det bliver utrolig svært for katten at vænne sig til, at hun ikke må komme ind, og passe på ikke at blive taget af hundene. Og hvis hun ikke bliver tilfreds med forholdene, så flytter hun. smiley

  • #2   20. feb 2017 Der er bestemt ingen garanti for at dine forældres hunkat ikke vil jagte din kat, i håb om at hun vil forsvinde for altid, særligt hvis dine forældres hunkat ikke er steriliseret.
    Jeg syntes det er våget ikke at lære hundene at der er en ny kat på gården som gerne må være der og blot tager chancen for at de ikke jagter hende når hun har været der lidt. Hunde kat godt lære hvilke dyr der hører til og hvilke der ikke gør, også selv om det er voksne dyr alle sammen.

    Personligt syntes jeg det er synd at hun ikke må komme ind og der er en risiko for at hun ikke syntes det er fedt og vælger at flytte et sted hen hvor de gerne vil lukke hende ind og give hende opmærksomhed.

    Du skriver at hun skal flytte ind hos dine forældre for en periode evt i over 3 år, det er en lang periode, hvor hun så atter skal omstille sig til noget nyt. Den omvæltning du giver hende nu, hvor hun ikke må komme ind og dermed ikke vil få den store menneskekontakt, kan gøre at efter 3 år så er det en helt anden kat, du skal nok overveje om det du vælger er for din skyld eller for kattens skyld. I mine øre er det måske ikke for kattens bedste, men det afhænger jo af hvor god hun er til at omstille sig.


  • Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #3   20. feb 2017 Tak for feedback ???? Problemet er nemlig at her jeg bor nu har jeg ikke tåd til at bo og ville ikke tilbyde hende at skulle i en mindre lejlighed. I forvejen 'har jeg dårlig samvittighed' overfor hende da jeg studere dvs. 7-15 hver dag plus jeg træner i fitnesscenter. Så føler hun er understimuleret og at det er lidt synd at hun er så meget alene hjemme. Det e hovede årsagerne til at der skal ske et eller andet.. Men jo.. Jeg er indstillet på at jeg muligvis ikke skal have hende tilbage efterfølgende når hun har været på gården, så hvis hun trices godt der.. Så ja.. Så må hun jo blive der.. Men selve det at hun skal tilvænne sig så meget nyt, nye dyr og ikke så meget menneskekontakt som nu, går mig ærlig talt meget på.. Samtidig er hun en STOR jæger så tror hun ville trives efter et stykke tid, og efter noget tid tror jeg at hun ville elske at have en anden kat ved sig (den anden kat er meget omsorgsfuld) men selve flytningen og at hun skal tilpasse sig alle disse nye ting, frygter jeg ærlig talt smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #4   20. feb 2017 hvorfor ikke prøve at finde et ordentligt hjem til hende,under de forhold hun er vant til?

  • Maria K
    Maria K Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #5   20. feb 2017 Fordi jeg vil beholde hende smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #6   20. feb 2017 syntes du skulle tænke først og fremmest på katten,hvordan tror du den vil syntes om,pludseligt at skulle bo i en stald,med en voksen kat,som nok ikke vil være venligt stemt over for den.dertil et par hunde,som kan finde på at jagte den,det lyder ikke optimalt for katten.


  • #7   20. feb 2017 Jeg er en lille smule forvirret over at du skriver at du mener hun kan være understimuleret fordi du er meget væk hjemmefra og så i samme moment vælger at sende hende ud på en gård hvor hun vil få minimum menneskekontakt fordi dine forældre ikke vil have hende ind da de har 2 hunde som ikke bryder sig om fremmede katte, eller måske katte generelt, de 2 ti g stemmer ikke rigtigt overens.

    En jeg kan da godt forstå at når nu du jo!Der af din kat at du gerne vil beholde hende, det er en fin tanke, spørgsmålet er nok vare om det er det der er bedst for katten, nogle gange skal man tænke på dyrets bedste frem for eget bedste.

    Som sagt er der ingen garanti for at hun vil blive ved dine forældre når de ikke gider have hende ind, hun er jo sikkert vant til at hygge med dig i sofaen og få din opmærksomhed når du er hjemme, de skal hun undvære for fremtiden. Det er fint at dine forældres kat virker imødekommende, men det er jo ikke sikkert det er tilfældet når en fremmede hunkat skal til at dele territorie med den, det vil kun tiden vise.

    Du kan ikke vænne dyr til hi anden hurtigt,det tager den tid det gør og er kemien der ikke mellem dyrene så sker det aldrig, nogle dyr acceptere hinanden hurtigt andre tager det måneder med at introducere og andre igen lærer aldrig 100% at enes.
    Eneste måde du kan forsøge at lærer hende at fyrrummet nu skal være helt des hjem er ved at hun får alle sine ting derind så der dufter af hende, men om hun nogensinde vil forstå at hun ikke må komme indenfor det vides ikke, hun vil måske altid sidde foran døren og forsøge at komme ind ved hver given lejlighed, måske acceptere hun eller måske finde der hun er andet hjem at flytte ind i, kun tiden vil vise hvordan hun reagere, du kan ikke vænne hende til noget hvis hun ikke selv vil eller syntes det er en god ide, kat gør som de selv lyster, de gør kun ting de selv vil eller kan se en fordel i.


  • #8   21. feb 2017 Det lyder ikke til at være en god løsning for din kat.
    Du skriver du vil beholde hende, men jeg ville frygte hun vil stikke af lige så snart hun får muligheden, da det hele er så fremmede, farligt og utilstrækkende for hende.
    Et andet hjem der minder om det hun er vant til vil være bedre.

    Så du bliver nød til at tænke på hendes fremtidige liv, frem for dit eget.


Kommentér på:
Flytning til gård

Annonce