{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.323 visninger | Oprettet:

Thomas K
Thomas K
Tilmeldt:
24. feb 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3

Er min kat syg {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.

Jeg opdagede igår imorges en underlig lyserød Byld på min kats mave. Jeg opdagede det da jeg løftede den op og kunne mærke to buler på maven. Min kat kan ikke lide at ligge på rykken. Så det er svært at se. Men jeg fik den hurtigt vendt om og kunne se en slags Byld som virker lyserød. Igår aftes kunne jeg se at pælsen omkring var fugtig så der må komme væske ud fra. Den stikker godt 2cm ud af maven lige omkring ribenene. Jeg er bekymret for hvad det kan være og om det er noget der går i sig selv. Det er en indekat jeg har som aldrig er udenfor så den kan ikke have fået det ved kontakt med noget udefra. Jeg har vedhæftet et billede, men det kan være lidt svær at se da den bliver ustyrlig når jeg ligger den på ryggen. Den virker ikke påvirket af det og er ellers som den plejer. Hver gang jeg kommer hjem ligger den ude på badeværelset hvor der er gulvvarme og kommer så ind i stuen til mig når jeg er hjemme. Kan i umiddelbart se hvad det er. Den virker mindre idag og bulen er ikke så stor mere. Spørgsmålet er om jeg skulle tage et smut forbi en dyrlæge?

På forhånd tak ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min kat syg
  • #1   24. feb 2017 Prøv da i første omgang at ringe til en dyrlæge - der får du nok mere kvalificeret rådgivning end her smiley
    Et tip hvis katten ikke har lyst til at ligge på ryggen kan være, at lade katten stå på bagbenene (holde den under forbenene) - men det kræver selvfølgelig at man er to personer.

    Pøj pøj - håber ikke det er alvorligt. At katten ikke lader sig mærke med noget, tror jeg ikke du kan bruge til så meget. Katte viser vist ikke at de er syge.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #2   24. feb 2017 Syntes helt bestemt du skal tage til dyrlægen,det kan jo være alt fra en byld til mælkekirtel svulst,kun dyrlægen kan bedømme det ordentligt.


  • #3   24. feb 2017 Hmm synes billedet ligner en brystvorte. Hvis du kan tage et bedre billede er det nemmere at se. Hvis det er en hunkat så er den måske drægtig og det er mælk der kommer ud af brystvorten.

  • #4   24. feb 2017 Ud fra billedet kan jeg intet sige,det er det simpelthen for dårligt til.
    Du skriver at katten er i relation og det formoder jeg så at den altid har været så drægtighed er udelukket...
    Men hvor gammel er katten??
    Er det en hun- eller hankat??
    Er katten neutraliseret??

    Mit generelle råd er altid at er man i tvivl om at ens kat er syg så kontakter man dyrlægen, hellere gå en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt. Dyrlæger er vant til at se på katte og jeg er sikker på de også er vant til at folk kommer med deres dyr for bagateller, så man vil aldrig få oplevelse at at føle sig dum ved at gå til dyrlægen.


  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #5   24. feb 2017 Jeg ved ikke helt præcis hvor gammel den er. Jeg har haft den i 10 år. Det er en hunkat. En indekat kan da umuligt være drægtig. Den er ikke steriliseret, men for P Piller. Der er ikke noget at se mere. Nu kan jeg bare mærke to udposninger, under huden. Der må være noget væske samling under huden. Den ene virker ret stor, Ca 3 cm i diameter. Den har ALDRIG fejlet noget og jeg har aldrig haft den til dyrlæge. Den er jo indenfor hele tiden i en lejlighed. Jeg er nok nød til at ringe til dyrlægen imorgen smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #6   24. feb 2017 en af bivirkningerne med p,-piller kan desværre være knuder i brystkirtler,jeg ville få den undersøgt .

  • #7   24. feb 2017 det kunne godt lyde som knuder i mælkekirtlerne.
    har selv haft en hunkat som i flere år var på p-piller (før jeg fik hende) og hun havde det et par gange. hun fik dem fjernet hos dyrlægen


  • #8   24. feb 2017 Åh åh når den har fået p-piller i 10 år, og du finder der sådan en udposning så er det afsted til dyrlægen, det kan være brystbetændelse, en cyste/knude eller i værste tilfælde brystkræft, alt desværre en meget ofte bivirkning på langtids brug af p-piller.
    P-piller til kat er rigtig skidt i længere tid, det er OK i en kort overgang hvis man evt har avls katte eller man lige skal spare sammen til neutralisering, men ikke beregnet eller anbefalet til flere års brug.


  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #9   25. feb 2017 Jeg tager til dyrlægen på mandag. Har taget fri fra arbejde. Det med P Piller, hvorfor for man ikke sådan noget af vide når man køber p pillerne. Så havde det da været bedre med en Sterilisering. Det er sikkert også billigere i længden. Men måske derfor jeg ikke fik noget af vide. Så kan de jo lige tjene godt på at jeg køber P Piller hver 1 1/2 år ??
    Jeg kan ikke leve med at den ikke har det godt og ofre gerne de penge det nu engang koster. Jeg har fået en tid mandag middag på Jerne dyreklinik. Jeg har ikke rigtig lyst til at bruge dem jeg har købt P Pillerne hos. Og Jerne dyreklinik skulle være gode. Med mindre nogen af jer kender til bedre steder i Esbjerg?

    PS. Den skulle have haft sin P Pille idag. Tror bare jeg springer over. Dem skal den da vist ikke have flere af, hvis de er så slemme som i siger ??

    Tak for alle jeres svar. Det er virkelig sødt af jer at hjælpe ????


  • #10   25. feb 2017 Må indrømme at ja det er ret dårligt at din dyrlæge ikke har fortalt om risikoen ved p-piller, de burde de klart have gjort.
    Jeg syntes egentlig du skal fortsætte med p- piller indtil du har snakket med dyrlægen om hvad du ønsker skal ske i fremtiden. Når din kat ikke får p-piller så vil den jo gå i løbetid og det er heller ikke særligt godt i det lange løb. Så giv p-pillen i dag som planlagt og så snak med dyrlægen mandag om hvad der skal ske, for hvis du ønsker at få hende steriliseret så må hun ikke være i løbetid når hun skal opereres,ikke at det skal ske mandag, men det er jo svært at sige hvor længe der går før p-piller effekten er ude af kroppen på katten.


  • Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #11   28. feb 2017 Lige en opdatering. Det viste sig at være kræft hvilket jeg også havde forventet. Hun virker ikke påvirket af det, så ser derfor ikke nogen grund til at aflive hende endnu. Jeg lavede den aftale med dyrlægen at når hun begynder at vise tegn på at hun har det dårligt. Så kommer jeg igen også må hun jo aflives. Nu gælder det bare om at nyde hende så længe jeg har hende og forkæle hende lidt ekstra. Frygter bare at jeg en dag kommer hjem fra arbejde og finder hende død. Men det vil jeg helst ikke tænke for meget på. Nu må vi se hvad der sker. Det kan være jeg har hende i måneder, år endnu. Tak for jeres venlighed smiley

  • #12   28. feb 2017 Øv det var trist at høre. Men godt du lige kom til dyrlæge og fik at vide hvad det var og nu ved du hvor du står.
    Jeg håber du får nogle gode måneder med hende før hun må over regnbuen. Nyd hende så længe hun har det godt. smiley


  • #13   1. mar 2017 min blev operaret da hun var 14 år. her havde hun en mega stor knude i mælkekirtlen. det gik fint.

Kommentér på:
Er min kat syg

Annonce