{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Pia O
Pia O
Tilmeldt:
28. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hej {{forumTopicSubject}}

Hej har lige fået mig en lille kat fordi en af mine katte er lige død bliv 14 år også har jeg også en han kat på 14 år men han bliver ved med at hvæse af den lille kattekilling hvor længe kan det tag vis nogen ved det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej
  • #2   28. feb 2017 Det kan tage meget lang tid tid...
    Jeg har 2 hunkatte en på 10 og en på snart 5 år, den gamle var 5½ år da jeg fik den lille som da jeg fik hende var ca 4 mdr. Det vil sige de 2 har gået sammen i over 4½ år efterhånden, den ældste knurre stadig af den yngste, så tidsgrænsen kan være uendelig.

    Man kan ikke forvente at 2 katte bliver bedste venner, og slet ikke med en gammel kat og en lille killing, killinger har alt for meget energi til ældre katte og derfor er de en pestilens for ældre katte, hvis man har en ældre kat så er det ideelle nok at anskaffe 2 killinger så den ældre kat kan få fred og de 2 killinger kan aktivere hinanden.


  • #3   28. feb 2017 Det kan tage rigtig længe - måske hele livet.

    En sammenføring med en voksen kat kræver masser af tålmodighed.


  • #4   28. feb 2017 Her var vi utrolig heldige. Har en på snart 3 og en på snart 7 . Vi sammenførte da den lille var 12 uger og den store 4 år . Hun knurrede af killingen den første aften, og det var det

  • #5   28. feb 2017 det er godt nok synd for den ældre kat at sætte en killing til den.
    få en killing mere sådan at den har nogen at lege med.

    da jeg var på kv sagde vi gerne at katte over 2 år+ skulle ikke sættes sammen med killinger, men ejeren burde finde en voksen kat som passede sammen med den ældre kat.
    det skal dog siges at nogle katte finder sig i meget mere, og derfor er der også nogle hvor det lykkes. Men det sker bare ikke altid.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #6   28. feb 2017 Det plejer nu ellers,at være lettest at sammenføre en killing,til en voksen kat,da killingen ikke har en rangorden endnu,og er ikke en trussel,som den voksne kat er.selvfølgelig kan der altid være lidt hvæsen,og knuren fra den voksne,men det går hurtigt over,og udvikler sig næppe til slåskampe,som man kan opleve med 2 voksne katte.

  • Pia O
    Pia O Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   1. mar 2017 Men han er begyndt at gå over og snuse til hende nu

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #8   1. mar 2017 Det lyder godt,er sikker på at de bliver gode venner smiley

  • #9   2. mar 2017 Giv det tid - som du selv skriver, virker det jo til at hankatten er begyndt at finde den nye killing interessant.

    Jeg synes nu ikke det er synd for en gammel kat at der kommer en killing i huset. Min hankat var 7.5 år gammel, da Zoe flyttede ind og de er simpelthen bedste venner .. og har været det fra dag 1 smiley


  • Pia O
    Pia O Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   2. mar 2017 Nu er de begyndt at løbe efter hinanden og lege sammen så det gå bedre nu

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #11   2. mar 2017 Det er vel nok dejligt at høre. smiley

Kommentér på:
Hej

Annonce