{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Operation igen
  • #1   8. mar 2017 Tror sku aldrig det blir en vane. Pøj pøj til mitti håber han snart er ovenpå igen, men røde skal nok passe på ham det ses hvis ret tydeligt smiley

  • #2   8. mar 2017 Alle tænder undtagen hjørnetænder er væk i undermunden, i overmunden er der 4 kindtænder og hjørnetænder.
    Planen var anderledes da jeg afleverede ham, vi troede det skulle have været alle tænder i højre side, men under narkosen kunne Malene se, at det ikke skulle være sådan, rænken viste at 2 hjørnetænder også er angrebet, så der går nok ikke mere end 6 mdr før næste ombæring.


    profilbillede
  • #3   8. mar 2017 Som du kan se på billedet, tager Røde sig pænt at Mitti smiley sådan reagere Mitti ikke smiley han vil ikke finde sig i sådan en grim duft af dyrlæge.
    Nej jeg vænner mig aldrig til det, så vil egentligt gerne have det overstået, men der er til 2 omgange mere, sådan ca.
    Denne gang gik 2 tænder i stykker under op, men det var nemt at fjerne stumperne.


  • #4   8. mar 2017 Århh den lille stakkel.
    Hvor er det trist at du og kattene skal igennem sådan en omgang igen og igen. Det er en lorte sygdom, man lærer aldrig som katte/dyre ejer at vænne sig til at lade sine dyr kom e i narkose, uanset om man ved det er for deres eget bedste. Og heldigvis vænner man sig ikke til det, for det viser blot at vi holder af vores dyr og gerne vil passe på dem 24/7.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #5   8. mar 2017 puha jette sikke en omgang,og uretfærdigt at du er ramt med begge dine katte smiley håber I snart kan få det hele overstået ,ja også hårdt for kattene,som skal gennem alle de operationer.

  • #6   8. mar 2017 Ja det er hårdt for drengene, heldigt at Røde er færdig, selvom det ikke er let at klare sig helt uden tænder.
    Og det bliver ikke let for Mitti fra nu af, de få tænder han har, har jo ikke nogen tand at bide ned på smiley


  • S H
    S H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #7   8. mar 2017 Åh, lille Mitti. Jeg husker så tydeligt både ham og Røde fra min tidligere gang herinde. Hold nu op, hvor er du også hårdt ramt, Jette. Jeg sender lige et knus i din retning og en masse gode tanker til smukke Mitti.

  • #8   8. mar 2017 undskyld jeg spørg nok lidt dumt, men hvorfor får de ikke fjernet dem alle på 1 gang fremfor at skulle flere gange igennem?

    jeg har kat nr 3 Sille som har fået fjernet tænder. alle mine har fået fjernet alle tænder på 1 gang fremfor over flere gange. alle mine har spist tørkost uden problemer allerede den følgende kat


  • #9   8. mar 2017 Øh... Hvad spiser de så? Blendet mad?
    Tand i overmunden som bare kan bide ned på gummen, det lyder jo næsten som dyreplageri (hvad det vel ikke er - men av!)


  • #10   9. mar 2017 Anja de får ikke alle ud på en gang, kun dem som det er galt med, ca, dyrlægen vil helst ikke have dem i narkose ud over 2 timer, og det har været 4-5 tænder pr gang.
    Da Mitti i januar 16, blev opereret var de sidste tænder uden synlige fejl, røntgen, og derfor mente hun, at han kunne klare sig til jeg måtte bruge hende igen ( klausul til i år) og han har ikke vist tegn på at have ondt, så dyrlægen var forbavset over hvor stærkt det var gået, og hvor dårlige de 2 af tænderne var blevet smiley han har haft konstant ondt, og ingen ved hvor længe smiley
    Ingen af mine katte tygger, og har ikke gjort det længe, tørkost sluges og selv kødboller er ikke et hit, jeg kan sagtens gå over på rent vådkost, og de får meget smiley men de har så også noget tørkost stående, så de har til den lille sult, mellem måltiderne,,, men det er også svært, at få nogen til at komme 4 gange i døgnet, når jeg skal på ferie i 6 dage til sommer, har slet ikke lyst lige nu, men det er sammen med datteren og barnebarnet, og vi skal til Sverige og besøge min far, som snart er 88år, og jeg har ikke været der oppe i flere år, og han rejser ikke ret meget mere, alderen trykker smiley
    Min søster skal passe drengene, sammen med et par naboer, så de kan få besøg mindst 2 gange om dagen, og det samme nede ved datteren, for hun har også 2 drenge.
    Jeg vil se om min søsters søn, kan lokkes til at sove her smiley


  • #11   9. mar 2017 Åh altså lille mitti. Håber at han hurtigt er sig selv igen.

  • #12   9. mar 2017 Han er sig selv,,, sådan da,,, han slingre ikke, og opholder sig hvor han plejer, og har fået sin smertestillende her til morgen.
    Jeg fik en prøve pakke på RC killing og også lidt vådfoder fra RC, jeg må sige det glider let ned, uden hoste ture fra drengene.
    Har i andre foreslag til foder i småååå bidder?
    De skal jo lige have lidt tørkost stående i en foderforviring smiley og ellers kan de leve af vådkost, og der vil de ellers helst have paté.
    Mitti må ikke tabe sig, så her er baby mad eller mad med nok fedt en fordel, Røde er til den gode side, men der skal altså fodres efter den tynde kat.


  • #13   1. maj 2017 Føler med dig.

    Har Thor som har fået fjernet alle tænder pånær 4 på blot 3/4 af et år. FORL som er så aggressiv at dyrlægen er enig at de tilbageværende bare skal ud selvom de ikke fejlet noget pt.

    Iøvrigt holder Dyretandlæge Jens Ruhnau fra Anicura tanddyreklinik i Måløv et webminar i næste uge vedr. Katte og deres tænder


  • #16   1. maj 2017 Jeg ville heller ikke lade en tandløs kat rende frit og havde også valgt aflivning hvis jeg havde og den ikke kunne affinde sig med at komme ud i indhegnet have eller løbegård.

  • #17   1. maj 2017 Felis, hvis jeg havde vidst, at det blev alle tænder, også hjørnetænder, så kunne jeg godt have valgt anderledes?
    Nu er mine jo ikke udekatte, det ville helt klart være no go, at sende en tandløs kat ud på egen hånd.
    Drengene trives igen, men jeg vil sige at jeg ikke så nogen ændring i opførsel eller adfærd før det var hjørnetænderne som forsvandt fra Røde, de 2 ting som jeg ser er forandret er 1 han fuldføre ikke en jagt, 2 han skal have hjælp til at spise græs.
    Han jager stadig katte væk som kommer for tæt på vores hegn, ja sjovt nok sætter selv fertile hankat farten op og kommer væk, når Røde markere sig og kommer styrtende mod hegnet og stopper få cm fra det.
    Når jeg nu har Røde som er færdig, så er det svært, at sige at Mitti ikke skal have samme chance, og når Mitti snart også mister sine hjørnetænder, ja så er de lige igen.
    Jeg kan så sige, at hvis disse 2 katte ikke var de sidste jeg skal have, så ville jeg nok ikke lade en ny kat gå gennem denne tur, det er hårdt, det er dyrt og som dyrlægen siger, hun vil helst at de kan beholde hjørnetænderne, men jeg er ret sikker på, at jeg ikke skal have flere katte, min økonomi står ikke til for meget dyrlæge, når jeg om ca 7 år går på folkepension, og det kan ikke blive tale om, at sætte en ung ny kat ind til mine tandløse katte!


  • #18   1. maj 2017 Lena, jeg har heldigvis en dyrlæge som også er uddannet i tænder smiley bla hos Jens Ruhnau.
    Hun fortalte mig at hun har oplevet en kat som var tandløs da den startede hos hende, og de havde svært ved, at finde ud af hvorfor den ikke trivedes, og ejeren syntes det lignede smerter i munden, den spiste ikke godt, på røntgen så de så, at tandrødderne aldrig var blevet fjernet, kun toppen og så var gummen syet hen over stumperne smiley den havde jo smerter ad H til og infektion, det var en alm dyrlæge som havde ryder munden i en ombæring,,, vanvittigt, den kat fik det fint da alle stumperne var fjernet.


  • #19   1. maj 2017 Thors tandlæge er uddannet i USA.

  • #20   1. maj 2017 FORL er PISSEDYRT. Jeg har opgivet at kigge på regningerne. Men vi er oppe over 20.000kr i operationer, blodprøver og urinprøver

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #21   1. maj 2017 Åhhh nej stakkel kat Jette, smiley Ja de kan ikke fortælle os om det, men vi der kender vores katte kan heldigvis se at der stadig er noget galt. Men hvor er det bare dejligt at læse katten fik et godt liv igen uden smerter. smiley

  • #22   1. maj 2017 Samlet set er Røde opereret for 17500kr, Mitti mangler 2 omgange.
    Hvis det kun er prisen og dyrlæge regninger jeg skal kikke på, er de 2 drenge jeg har nu, de billigste jeg har haft,,, kronisk syge katte med akut dyrlæge besøg og indlæggelser er mega dyrt, det har jeg ikke oplevet med de 2 drenge jeg har nu. Og udgiften er en jeg kender, så de 2 har det godt sammen og bliver forhåbentlig gamle sammen smiley


    profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #23   1. maj 2017 Jeg har fået 4 katte opereret hos Jens Ruhnau, en rigtig rar mand, 2 samme dag og de andre lidt senere, men det kom også op på ca 23000. kr, men det gir jeg gerne, de var og er jo mine guldklumper. smiley

  • #24   1. maj 2017 jeg gav 4000 for Sille - hun har 5-6 tænder tilbage. hun manglede dog to hjørnetænder inden - sådan går det når man glemmer at løbe uden om benene på internatburerne..... Hun blev tjekket inden jeg fik hende hjem.

    hun spiser/synker rc sterilisede uden problemer. det gjorde de to andre jeg havde, også. det er nok fordi de er runde i det.

    vedr græs så er mine rigtig glade ved "pletter i luften" og det gælder også damen uden tænder. Min Micky har ingen fortænder (har ikke haft dem i vel de sidste 10 år - er 13 år) og han spiser dem også gerne.
    de har dog også almindelig græs


  • #25   1. maj 2017 Hvor mange tænder har Sille fået fjernet mens hun har boet hos dig Anja?

  • #26   1. maj 2017 Har været på kursus om katte for et år siden hos dyrlægerne på Gallemarksvej i Næstved. Dyrlægen fortalte ar han har prøvet at blive bidt af en tandløs kat. Det var temmelig smertefuldt

  • #27   1. maj 2017 Altså Røde har altid kærligheds nappet, og det gør han stadig, ja han kan da klemme, men der går da ikke hul, det gjorde der før, når han lige fik forkert fat.
    Mitti er også kærlighedsnapper, men det kan gå over gevind, og jeg kan få små sår, han slikker og napper på skift, der er intet ond eller advarende i det, men han har svært ved at styre det, har jeg været meget hjemme fra eller haft for travlt, så er det helt tosset, han går og kalder til jeg tager mig tid til, at han kan komme på skødet, og så skal han altså slikke og nappe, og så er det som om han falder til ro,,,, han plejer at minde mig om, at jeg har brug for pauser smiley


  • #28   2. maj 2017 tjaa hun manglede 1 hjørnetænder inden.ved ikke lige hvordan det så ud med de små fortænder
    lige før hun kom til dyrlæge mistede hun så 1 hjørnetand mere - det er det med de der stole/bord ben..... man glemmer at løbe udenom..
    men for 1½ år siden blev der fjernet en del - der skulle gerne være ca 5-6 stykker tilbage...


  • #30   2. maj 2017 nej det gør du nok ikke

    men det er altså sandheden. har set det begge gange.
    katten glemmer at stoppe når hun løber for stærkt - især på vinylgulve.
    hun har ikke haft mulighed for at komme ud i snart 10 år. har boet på internat i 2.
    hun er IKKE katten som slås - de andre er bange for hende

    og det med at de bare skulle falde ud pga dårlig mund, passer nu hellere ikke min kat. hun blev tjekket ved indlevering og så har hun været afsted da hun mistede hjørnetanden på internattet. netop for at hvis der var sygdom eller andet, ja så ville hun blive aflivet.



  • #31   3. maj 2017 Det er med stor overraskelse at jeg læser jeres indlæg. Jeg har tidligere kun haft udekatte og det største problem var, at en af disse dannede tandsten, som hun fik fjernet en gang årligt. Hun havde vænnet sig til det, så det foregik uden bedøvelse og i øvrigt problemfrit.

    Nu har jeg semi-udekatte. Og levede i lykkelig uvidenhed om, at de kan rammes så massivt.
    Jeg synes det er rigtig synd for dig, Jette, at du - og ikke mindst dine katte - skulle igennem sådan en omgang. Men jeg tror ikke at jeg havde valgt anderledes. Og især ikke, hvis du reelt føler, at disse er sidste hold. Det er ikke en rar tanke. Men desuagtet en, der virker foruroligende bekendt smiley Jeg håber for dig og dine dejlige katte, at der stadig er mange gode år i fællesskab.
    Og det er vidst på tide at komme en tur til Sverige smiley


  • #32   3. maj 2017 Ja Sverige er ved at være på tide, er nervøs for at juli kan blive for sent, jeg håber min søn tager mig med op inden da, jeg rejser ikke alene, jeg bryder mig ikke om det, og det gør mine børn heller ikke, for mit helbred er jo lidt til rotterne smiley
    Jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg har brugt penge på mine katte, og trods ændringerne så trives Røde og Mitti i hinandens og mit selskab og med deres have, særligt Røde ville ikke kunne undvære haven smiley


Kommentér på:
Operation igen

Annonce