{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Kattebakke, grus mm. anbefalinger {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Skal ud og hente en kat imorgen på 2 år. Både min bedre halvdel og jeg har haft både hunde, katte mm. men det er lang tid siden.
Har i nogen anbefalinger til indkøb? kattebakke, godt kattegrus, foder mm.?


Kommentarer på:  Kattebakke, grus mm. anbefalinger
  • #1   19. mar 2017 Få navnet på foder/grus af dem du får den af, så kan du ganske langsom skifte over til noget andet hvis du syntes. Spørg også om den har åben/lukket kattebakke nu. Held og lykkemed den. .-)


  • #2   19. mar 2017 I starten skal du så vidt muligt kopiere det som katten er vant til fra sælger, det vil sige køb samme foder, ellers får katten splatmave hvis du skifter direkte over på et andet foder, når så katten er faldet til, så kan du overveje at skifte foder, og der må du prøve dig lidt frem, evt få fat i nogle prøveposer af forskelligt kvalitetsfoder og vælge det som katten ser ud til allerbedst at kunne lide, derefter kan du skifte foder lige så langsomt hen over en lille måned.
    Det samme gælder kattegrus, brug det samme som den er vant til og syntes du ikke om det i længden så skift forsigtigt til noget andet når katten er faldet til.
    Angående kattebakke så vil jeg anbefale at du anskaffer dig 2 en der er åben og en der er lukket, og her anbefaler jeg at tage lågen af, de færreste katte er gode venner med den låge.
    2 kattebakke til en kat er en god ide både fordi nogle katte ikke ønsker at både tisse og skide i samme bakke, jeg har selv en der skider i den ene bakke og tisser i den anden, hun nægte at nøjes med en kattebakke. Men når man har 2 og de er forskellige så giver man også katten mulighed for at vælge hvilken de syntes bedst om.


  • #3   19. mar 2017 Som Heidi os skriver så få nok mad med fra stedet hvor i henter katten så den beholder det foder den er vant til her i opstarten , da den har rigeligt og fokusere på med alt det som sker omkring den ..

    Nu har du ikke fortalt yderligere om katten, men vores fungere bedst på Royal Canin steriliseret foder (lilla pose)..

    Kattegrus har jeg vedhæftet et billede - det er virkelig et godt produkt og kan helt klart anbefales.. bevæg jer ikke ud i for billigt katte grus, det kan ikke betale sig i sidste ende ..
    pøj pøj med den nye kat smiley


    profilbillede
  • #4   19. mar 2017 kattegrus: jeg bruger selv golden grey master. men ellers er superklump kattegrus fra petworld og AK også nogle gode produkter.
    pris og kvalitet hænger sammen.

    kattebakke: det kommer an på hvor meget man holder af at gøre rent - om den skal være lukket eller åben. En ting er dog sikkert. pil klaplågen af. ingen katte vil syntes godt om at skulle bruge en helt lukket bakke. bare stanken - også selvom at det er den som har brugt den.
    jeg har selv 2 store bakker, 4 almindelig og en åbent.og så har jeg om sommreren en bakke ude i løbegården

    foder: der findes lige så mange meninger som der er bruger herinde.
    men start med at brug det samme foder som den plejer.
    husk hvis du vælger kornfrit så skal overgangen være noget længere end hvis du bare skifter foder
    personligt er jeg til rc sterilsed. mine trives super godt på det.
    men ellers går jeg mest op i at man vælger et foder som katten trives på. det hjælper jo ikke at katten ikke vil spise det "rigtige" foder.
    og ellers så husk at kig på magnesiumet.

    hvis du har rum hvor I ikke er interessert i at katten skal ind i, så hold døren lukket fra katten flytter ind

    et par gode indkøb
    en vandfontæne
    en kost og fejbakke

    og husk er zooplus.de et godt indkøbs sted for os kattegale smiley de har et godt stort udvalg til billige penge



Kommentér på:
Kattebakke, grus mm. anbefalinger

Annonce