{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Dyrlæge endnu engang {{forumTopicSubject}}

Hej Kg smiley

Nu har Milo endnu engang været til dyrlægen, denne gang med de sår på hans ben. Hvilket mere eller mindre er fordi han går på haserne grundet det med hans sene, som stadig heler op jo.

Han har dog været glad for at se Milo for at se hvordan det går med hans sene, så nu har han en god idé om hvordan det går med ham. Han testede Milo for sukkersyge fordi det åbenbart godt kan have noget at gøre med at han "går på haserne". Heldigvis har han ikke sukkersyge, så det er da rart i det mindste smiley

Vi anede ikke hvad vi skulle stille op med hans sår på benene, altså haserne og der foran efter vi havde forsøgt at give ham forbinding på selv. Så jeg fik en tid hos dyrlægen hvor vi fik snakket tingene igennem, han går på haserne fordi hans sene stadig er ved at hele op og den er svag endnu, og det kan også være på grund af hans overvægt. Dyrlægen snakkede om noget kiropraktor(tro det var det han sagde, undskyld nogen gange svært at huske alt der bliver sagt) for måske at rette op på hans ben og sene så han kunne gå normalt, og ellers er det egentlig bare genoptræning for at hans sene kan blive stærk igen så han kan gå normalt.

Så det han sagde var, at det kommer til at gå lang tid før de her sår er væk da det er overfladeske slid sår over han "går på haserne", så vi har fået forbinding på ham igen, nu vist hvordan det skal gøre og alt det. Men den løsning er min kæresten åbenbart ikke tilfreds med fordi Milo til trods for skærmen kunne få dem af lyn hurtigt, dyrlægen havde kun lagt den ganske let da han sagde heller for let så den kan ruses op og ned af benet end for stramt. men nu har jeg en kæreste der ikke mener jeg har gjort det godt nok til dyrlægen, men så må han jo bare tag med mig til dyrlægen næste gang hvis han ikke er tilfreds!

Nu prøver vi det her med forbinding på og med kraven og ellers må jeg jo ringe til dem og sige det ikke dur med forbinding på da han nemt få den af selvom han har krave på.

En anden ting og som i kan se på billedet, så elsker jeg min dyrlæge, Ulrik som er min dyrlæge med Milo fortiden havde rigtigt travlt og havde masser af akutte ting idag, og mens han stod med mig var der lige noget han måtte kigge på. Så hende der tog Milos blodsukker, spurgte om jeg ville have kakao mens jeg ventede på Ulrik skulle komme tilbage og det sagde jeg ja til. Så jeg sad inde i rummet sammen med Milo og min kakao. De er altid så venlige derude og selvom jeg ventede et godt stykke tid på dem, så gør det mig intet for de er altid super søde derude.

Forsæt en god aften til jer her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge endnu engang
  • #2   21. mar 2017 Skønt at du nu har en forklaring på sårene på Milos ben, så har man ligesom en forklaring.
    Den med at det skulle skyldes overvægt at han går på haserne kan jeg ikke lige få til at passe, for der er masser af overvægtige katte ( min incl) som trods overvægt gør helt normalt. Det lyder dog mere sandsynligt at det er pga svage sener, så der skal noget genoptræning til. Desuden syntes jeg ikke Milo er specielt overvægtig.


  • #3   21. mar 2017 Det er rigtigt skønt med en forklaring på det ja smiley Men vi skal ikke forvente at de her sår kommer til at gå hurtigt over, og det vidste jeg jo godt lidt smiley Men det er nok mest på grund af den svage sene som skal genoptrænes og det håber vi da vil hjælpe smiley Vi snakkede sådan lidt om, at Milo er så medgørelig, og de har et vand løbebånd ude på kliniken, så vi snakkede faktisk lidt om, om vi skulle prøve at lade ham komme deri og se hvad han ville sige til det, når han skal igang med genoptræningen. Jeg ved virkelig ikke hvad han vil sige til det. Men jeg tro måske godt han kunne vænnes til det og måske ende med at nyde det, jeg ved det ikke og det har kun været en tanke smiley

    Med hensyn til overvægt, så er han oppe og veje omkring, 8,4 kg. Han er tyk og han skal tabe sig, lige nu er det bare svært når han skal holdes i ro, så vi prøver at slanke ham med foder smiley


  • #4   21. mar 2017 Ja overvægt og svage sener er ikke den bedste kombination smiley
    Kan i sætte ham op i vådfoder og give ham tørfoder på en foderforhindring smiley det virker med Røde, så måske også på din lille dreng smiley og jeg mener det er en bedre løsning end slankefoder.
    Mens Milo er handicappet kan han hurtigt komme til at hyggespise, og han kan ikke være så fysisk aktiv, så foderdimser, gemt foder og foder som skal findes på gulvet, kan aktivere ham.
    Jeg håber han snart bliver ok igen smiley


  • #5   21. mar 2017 Normalvis får han også hans fodre i aktiveringsbræt (har 4 forskellige ) og så får han fodret der hedder concept for life all cats smiley altså ikke slankefoder det har været prøvet og han fik kedelig pels og min dyrlæge siger også man kan slanke en kat på alt slags foder så den er han med på smiley han får lidt mindre vådmad end han plejer nu her. Han får kun en gang om dagen. Hvor han før fik 2gange men vi gør det sådan for at sikre han spiser det hele op smiley

    Han skal stadig have 4 uger med ro før vi kan begynde at genoptræne hans sene smiley men det går frem af og dyrlægen var glad nok for lige at se ham så han kunne se og mærke hvordan det går og han har sagt det virker til at hele fint op smiley


  • #6   22. mar 2017 kan anbefale denne sårgele
    http://www.netdyrlaege.dk/kat/plejeprodukter-kat/kruuse-manuka-g-netdyrlaege

    det er rigtig godt, og får sår til at hele noget bedre end normalt. bruger den selv til mig, når kattene har bid/revet mig.


Kommentér på:
Dyrlæge endnu engang

Annonce