{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

ACANA PACIFICA CAT - Erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej KG. smiley

Jeg sad og kiggede lidt på Dangro's hjemmeside efter hestefoder, og blev nysgerrig efter hvad de havde af kattemad og falder over dette Acana foder.
For at være helt ærlig, så er det squ ikke kattemad jeg har sat mig mest ind i..

Jeg har en gammel dame der fylder 14 til maj, og godt nok er det ved at være en imponerende alder, men hun skulle jo gerne holde lidt endnu. smiley
Jeg har overvejet at gå tilbage til Specifik eller VetPro, som hun tidligere har fået, men lurer nu lidt på dette (i mine lidt uvidende øjne, lyder det jo godt).

Om det er relevant eller ej, det ved jeg ikke, men nu nævner jeg det alligevel. smiley
Hun har gigt i ryggen og døjer med stofskiftet (så hun er liidt til den gode side), men er ellers sund og rask og holder sig fantastisk godt hendes alder taget i betragtning (altid stor ros fra dyrlægen!).

Evt andet foder det kunne være velegnet til sådan en gammel dame? smiley
Discount/junkfood foder har ingen interesse, og prisen er mere eller mindre underordnet. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ACANA PACIFICA CAT - Erfaringer?
  • #2   23. mar 2017 Acana er et super godt foder. Vi har selv brugt det en overgang.

  • #3   23. mar 2017 Jeg kender ikke Acana, men vil blot nævne at når din kat har gigt så sørg for hun får noget kosttilskud der afhjælper gigten, hvis hun vil spise det så vælg Canosan, hvis ikke du kan få de piller i hende som godbidder så vælg Arthroflex som du blander i dåsemaden.
    Hilsen en der selv har en kat på 10 år med gigt i ryg og hofter.


  • #4   23. mar 2017 Uh, det lyder jo lækkert Lotte! smiley
    Har du evt et link til det? smiley

    1000 tak for tanken Heidi! smiley
    Hun er heldigvis ikke på et stadie hvor gigten er noget reelt problem (hun er jævnligt til kontrol med det), og er egentlig ikke mærket af det som sådan, så dyrlægen mener ikke, at det er nødvendigt med tilskud for det endnu. smiley
    Hun har perioder hvor røven er lidt for tung, men ellers mærker vi faktisk ikke til det, heldigvis! smiley
    Jeg har selv tidligere haft gigt hest (i svær grad), så jeg kender rumlen, og skulle vi nå et punkt hvor det bliver et problem, så begynder vi selvfølgelig at kigge på noget tilskud. smiley


  • #5   23. mar 2017 Men canosan og arthroflex er jo netop forebyggende og blødgør led og hjælper med genopbygning af brusk, så det er jo netop Før det bliver for galt at man skal begynde på tilskuddet.

  • #6   23. mar 2017 14 år er en flot alder, og selvom jeg selv har brugt acana og stadig bruger Orijen fra samme firma, så ville jeg nok passe på, med skift af foder i den alder.
    Ved overgang fra foder med korn og til foder uden ( acana er uden) så skal du bruge en lang overgang, ikke kun en uges tid som mange bruger, men gerne en månede eller længere, der bliver ændret i mavens enzymer når der ikke kun fodres med kød, det er kattens forsøg på at leve af det kornfyldte foder, normalt kan katte ikke omsætte korn til noget brugbart, men kroppen forsøger, og derfor skal kroppen altså justere sig til bage til den oprindelige enzym sammen sætning.
    Men det vigtigst er jo du ser på din kats trivsel, og ved du altid kan blande flere slags foder, det gør jeg, så der ikke bliver nogen pludselig overgang, hvis jeg ikke lige kan få det foder jeg helst bruger.


  • #7   23. mar 2017 Heidi: Aarh okay, på den måde, jeg prøver at kigge på det, endnu engang, mange tak. smiley

    Jette: Jeg bruger altid en længere periode når jeg skifter foder, det er en skade fra stalden tror jeg, haha. smiley
    I mine øjne er en uge alt for lidt, til hestene har jeg kørt med minimum 2 uger, alt afhængigt af de 2 typer der bliver skiftet fra/til, altså hvor stor forskel der er på det, det samme med andre dyr. smiley
    Jeg kunne også læse på Dangro's side, at det kræver en længere tilvænnings periode, så den er jeg helt med på, men 1000 tak for at gøre mig opmærksom på det. smiley


  • #9   24. mar 2017 Helt i orden, kunne ellers være spændende læsning. smiley

  • #10   25. mar 2017 Mine katte har KUN været glade for ACANA og gider faktisk ikke spise andet, og så får de en super flot pels smiley

Kommentér på:
ACANA PACIFICA CAT - Erfaringer?

Annonce