{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Tilskudsfoder til kat {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg med pæne ord af dyrlægen sidst fik fortalt, at min kat havde lidt for meget på sidebenene - dette var jeg dog godt klar over, men havde ikke fået gjort noget yderligere ved det.
Efter dyrlægebesøget fik jeg dog købt noget andet foder til hunkatten. Det foder jeg hidtil havde fodret begge med, var nøje udvalgt til hankatten, da det var ekstra fedende. Ikke just det bedste foder til en i forvejen lettere overvægtig hunkat smiley

Men men men .... Hun virker konstant sulten (hun fløj også i hankattens mad da så hun fik dette) men jeg synes alligevel det er blevet en smule værre.
Hun har ikke orm, det er tjekket. Og er ellers synd og rask.

Så kom jeg til at spekulere på, om der til katte findes noget "tilskudsfoder" til et slags supplerende måltid - der dog ikke feder men kun mætter.

Hun er en labrador i katteform smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskudsfoder til kat
  • #1   27. mar 2017 Dårligt foder - øget appetit - øget vægt.

    Jeg ville skifte foder og købe noget, som de begge kan få.

    Dyrlæger har desværre meget sjældent forstand på foder, da de fleste er oplært af foderproducenten selv.

    Vådfoder mætter godt og feder ikke ret meget. Derudover tørfoder med mindst 30% protein fra kød og mindst 20% fedt. Du kan evt. komme tørfoderet i aktivitetslegetøj, så hun skal arbejde for føden og spiser langsommere.


  • #2   27. mar 2017 Hvorfor ikke bare give begge katte samme foder??
    Hvis du med anbefaling fra dyrlægen har købt light foder, ja så vil din hunkat være konstant sulten, for det mætter slet ikke,tro mig jeg har været der hvilket er årsagen til jeg i dag har en stærkt overvægtig hunkat.
    Giv i stedet for masser af vådfoder, det mætter godt og længe og feder ikke nær så meget som tørfoder, det indeholder en hel del væske som ikke feder men til gengæld mætter.


  • #3   28. mar 2017 Det er ikke muligt at give begge katte samme foder. Som jeg skriver længere oppe, får hankatten foder der feder temmelig meget (ellers kommer han til at lige noget på skin og ben) og det trives hunkatten ikke på - når hun jo i forvejen har lidt for meget på sidebenene.

    Det foder hunkatten får er heller ikke decideret slankefoder. Jeg kørte ned i den lokale dyrebutik og fandt noget udemærket foder uden korn og kun med halvt så meget fedt som det jeg giver til hankatten.

    Som sagt, fløj hun dog også i sit foder, da hun fik af hankattens.

    Vådfoder er heller ikke en mulighed. Det kan hankatten nemlig ikke tåle, selv om han elsker det. Jeg har af flere omgange over længere tid forsøgt at få ham vænnet til vådfoder - samtlige mærker har vi også været igennem - men uden held. Det kommer bare op igen.
    Og når han ikke kan få det, så er jeg ikke meget for at starte hunkatten op på det - netop fordi hankatten så også vil forsøge at spise hendes foder.


  • #5   28. mar 2017 Det lyder lidt underligt for mig at han ikke kan føle det, det er jo sådan set primært kød.. Hvad med råt kød eller kogt kylling??
    Kan det ikke være fordi han forspiser sig når han får vådfoder?? Så kunne løsning en jo være at give små portioner, men hvis det reelt er at der er noget i dåsemaden han ikke kan tåle så kan jeg godt se problemet.


  • #6   28. mar 2017 Råt kød, kylling og fisk vil han ikke spise - han er utrolig kræsen.

    Jeg har prøvet med små portioner ad gangen, men lige lidt hjælper det, desværre. Meget mere end en spiseskefuld vådfoder, og det kommer op igen.


  • #7   28. mar 2017 Hmm mystisk, det er meget sjældent jeg høre at dåsemad kommer retur, det er oftest tørkost.
    Hvad med kogt kylling, kogt fisk har det heller ikke interesse??

    Jeg kender desværre alt til at have kræsen kat, heldigvis har jeg dog ikke problemer med at værelser kommer retur, her er der blot kræsenhed om hvilket vådfoder man vil spise, kun det dyre er godt nok til damerne smiley og rå kylling er et hit her, ja alt kylling er et hit uanset tilberedning, til gengæld kan jeg godt droppe alt der har med fisk at gøre med mindre det er laks, tun eller rejer, lige præcis 3 "fisk" som katte ikke skal have for meget af smiley


  • #8   28. mar 2017 Altså han spiser generelt ikke andet end sit tørfoder - som det også tog sin tid at finde.
    Intet kød har interesse. Lidt tun kan han fra tid til anden lige slikke lidt i sig af. Pandekager er dog af en eller anden årsag et kæmpe hit (og for en sikkerheds skyld må jeg jo nok lige nævne, at han ikke får særlig meget smiley ).

    Ja, det er ikke nemt med kræsne katte. Derfor er jeg også glad for, at jeg endelig har fundet noget foder, som han vil spise, og endda virker rigtig glad for.


  • #9   6. apr 2017 Jeg tror jeg ville overveje at fodre dem hver for sig, enten får hankatten mad et andet sted eller også kan man lave en foderkasse til hver af kattene - det kan evt. styres med chip lem

Kommentér på:
Tilskudsfoder til kat

Annonce