{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

Cecilie E
Cecilie E
Tilmeldt:
6. dec 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14

Kornfrit foder - anbefaling {{forumTopicSubject}}

Jeg leder efter et nyt kornfrit foder til en hellig birma på 6. Findes der et foder der kan tilgodese en ældre semilanghåret indekat, der samtidig er kornfri da katten er allergisk? Om 14 dage skal vi til dyrlægen for at få fulgt på på nogle de hud problemer der kom i kølvandet på den opståede allergi, og da vil jeg selvfølgelig konsultere hende. Vi kærer lige nu på et kornfrit produkt jeg desværre ikke husker navnet på, det er en prøve, men den er ikke godkendt af bimse. Jrg har selv kigget på nettet og er faldet over James wellbeloved og taste of Wild. Er der nogle der har erfaringer med disse??:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kornfrit foder - anbefaling
  • #1   19. apr 2017 Vi fodrer med Kingsmoor og er rigtig godt tilfredse med det smiley

    Ellers har vi prøvet Orijen, Acana og Applaws. Men for et første synes jeg bidderne er for små, og for det andet er kattene ikke så vilde med det.

    Kingsmoor findes både i store og små bidder, og mine katte er vilde med det.


  • Cecilie E
    Cecilie E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #4   19. apr 2017 Jeg synes umiddelbart proteinindhodlet ser lavt ud i kingsmoor ????

  • Cecilie E
    Cecilie E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #6   19. apr 2017 Okay, det er ikke så langt fra se ca40% jeg er blevet anbefalet smiley

  • #8   19. apr 2017 Har du set på Ziwi Peak, de har både tør- og vådfoder.
    Det fåes flere steder.

    http://www.ziwipeak.dk/da/air-dried-cat-food-ziwipeak-daily-cat-air-dried-cuisine/


  • Cecilie E
    Cecilie E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #9   19. apr 2017 Det ser spænende ud, men kan ikke se det kan fået nogen steder i Danmark

  • #10   19. apr 2017 Ziwi peak fåes ikke mange steder, og mine vil ikke spise det smiley altså dem jeg har nu, før fodrede jeg med det 100%, men så svigtede leverancerne, og jeg måtte skifte foder alt for pludseligt smiley siden da har jeg blandet flere slags, hvor ca det halve plejer at være Orijen, men det er tit udsolgt nu, i den variant jeg bruger, fordi den har mindste bidder.
    Jeg vil helst have foder som er baseret på en stor del kød, og gerne 40% protein og høj fedt procent også.
    Mine vil kun spise varianter med kylling og fisk, ikke vildt, lam, kanin eller andre spændende ting, som måske ville være mindre allergene.
    Petworld har vist stadig ziwi peak som vådfoder, men de har ikke haft det som tørt i lang tid, eller også passer det med, at det er udsolgt når jeg kommer smiley


  • #11   19. apr 2017 hvad siger dyrlægen?
    jeg tænker bare når det nu drejer sig om allergi overfor noget foder, så bør man overveje at følge dyrlægens anbefalinger


  • Cecilie E
    Cecilie E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #12   19. apr 2017 Anja - jeg har fået en foderprøve, som jeg skriver jeg ikke kan huske hvad hedder (har hældt det i en lufttæt beholder). For jeg fulgte jo hendes anvisning. Og snakker med hende igen om 14 dage. Men katten bryder sig ikke synderligt om foderet, og jeg vil gerne skifte til et foder han synes om .

  • Cecilie E
    Cecilie E Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #13   19. apr 2017 Jette - som jeg kan forstå på ziwipeaks hjemmeside har de slet ingen forhandlere i Danmark, i hvert fald ikke for øjeblikket. Men der er link til hvor de kan bestilles på nettet:-)

  • #14   19. apr 2017 Optimanova har ikke så højt et protein indhold, men til gængæld er protein indholdet fra kød og ikke kartofler, som i flere af de kendte kornfrie produkter.

    Mange katte kan ikke tåle kartofler og de har svære ved at omsætte protein fra kartofler smiley

    Vi er gået fra applaws, Purizon og Kingsmore og bruger nu Optimanova i stedet for og vores katte stortrives, samtidig med at der ikke er når så meget i bakkerne. vores dejlige hankat der stod til at skulle have fjernet analkirtler, har ikke længere problemer med med smiley


  • #15   20. apr 2017 Prøv at google "ziwipeak kat" der kan du se flere forhandlere, bla. Maxizoo og petworld.

Kommentér på:
Kornfrit foder - anbefaling

Annonce