{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Hjælp - sammenførelse af katte {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg er ny herinde og har virkelig brug for jeres hjælp..

Min kæreste og jeg har store problemer med sammenførelsen af vores to katte, og jeg må indrømme at det går over min forstand.

Vores første kat er Nita på 5 år, hun er steriliseret og en meget sensitiv kat.

Vores nye kat er Aslan på 9 mdr , han er ny kastreret og er så rolig som en ung hankat nu kan være.

vi har i den sidste måneds tid haft dem adskilt af en glasdør, de har derigennem kunnet se hinanden og lugte til hinanden. Vi har byttet rundt på deres kattebakker og har sørget for at de har fået hinandens tæpper at lugte til.

Vi prøvede så at sætte dem sammen, da det virkede til at de begge var ret ligeglade med hinanden. Det gik også fint de første 30 min, men så blev han for nærgående og Nita sagde fra. Vi valgte at skille dem ad igen og give dem lidt længere tid fra hinanden.

Det var måske dumt gjort, for nu løber Aslan på ruden så snart han ser Nita og hvis vi lukker dem sammen så springer han lige i hovedet på hende.

Hun bliver utrolig bange og han jagter hende derefter igennem hele huset.

Jeg ved godt de skal have lov til at sætte hinanden på plads. Men det er Kun Aslan der går efter Nita og hun bliver simpelthen så bange.
Han kan nogle gange finde på at ligge og virke ligeglad med hende, men så ligepludselig springer han på hende, helt uden varsel. Han væser heller ikke af hende, så hans angreb virker helt umotiverede...

Er det normalt ? skal vi bare lade ham kanøfle Nita, og hvor skal man sætte grænsen ?

Venligst en ny katte ejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - sammenførelse af katte
  • #2   20. apr 2017 En dag eller to havde været rigeligt at have dem adskilt og så lukke dem sammen.
    I er nu nød til bare at lukke øjnene, stikke fingerne i ørene og lade dem klare det hele selv.
    Ikke noget med at adskille dem eller blande jer i det de gør. Ingen skæld ud.

    Sæt jer på gulvet og leg med begge katte og del godbidder ud. Gør det hyggeligt at være sammen.
    Det er ikke jer det skal sætte grænsen, det er kun dem der ved hvor den går.


  • #3   20. apr 2017 Jeg må indrømme at jeg er langt fra så optimistisk som de 2 andre, jeg tror desværre at chancen er forpasset til at de 2 katte nogensinde får et rigtigt godt forhold. Man skal huske på at ikke alle katte passer sammen, det er vigtigt at vide når man vælger at sætte 2 katte sammen, ligesom vi mennesker ikke kan lide alle andre mennesker så er det samme gældende hos katte og andre dyr.

    Jeres hankat prøver helt klart at dominere hunkatten, han vil bestemme og derfor jagter han hende, hun formår desværre ikke at modsætte sig ham og så ved han at han har overtaget, det vil han beholde hvilket er grunden til han bliver ved med at jagte hende. I skulle aldrig have skilt dem ad da hun sagde fra, det har nemlig gjort hende usikker da jeres handling bekræftede hende i at hankatten var noget man skulle være varsom/ bange overfor, hvilket så gjorde at han så sit snit til at komme øverst i hierarkiet. Men det er nemt at være bagklog, det kan vare desværre ikke gøres om.

    Jeg har ikke et bud på hvad i gør nu, om det hjælper og ændre situationen blot at lade dem klarer ærterne selv, måske, jeg ville bare være nervøs for om ikke hunkatten ender med at være en sky kat der gemmer sig og ikke vil komme frem af bare skræk.


Kommentér på:
Hjælp - sammenførelse af katte

Annonce