{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.823 visninger | Oprettet:

Gode råd til indekat i hus {{forumTopicSubject}}

Søger gode råd til indekat i hus, hvordan sikre man sig at de ikke hopper ud igennem vinduerne eller døren - er der nogle gode tricks?
Planen er at der skal laves en form for indhegning (voliere) men kan ikke rigtig få det til at passe med en dør eller et vindue (så ingen direkte adgang). Ved mindre sådan en findes flytbar - hvis nogen kender til det, vil jeg meget gerne høre mere om mulighederne.
Håber på nogle gode råd, havde før en udekat - som jeg desværre mistede på ulykkelig vis - og vil gøre alt for ikke at opleve det igen...

På forhånd mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til indekat i hus
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #1   25. apr 2017 Jeg har her sat børnesikrings beslag på alle vinduerne,for de kan sagtens finde ud af at tage en krog af,eller løfte stangen der holder vinduet.Man kan jo så ikke have vinduet stående helt åbent,men, skal man kunne det,kan man evt sætte net op,eller ligefrem lave en ramme til vinduet,med net eller tråd i .det ved jeg ,at nogle af brugerne herinde har gjort. smiley

  • #2   25. apr 2017 Jeg har lavet et forsatsnet som er aftagelige til 3 af mine vinduer, det er dem jeg fortrinsvis har åbent så der kan komme luft ind og gennemtræk, jeg har ikke lavet et til døren men det kan man hvis man føler det nødvendigt, jeg syntes så ikke det er et problem lige at være opmærksom når man går ind, og får vi gæster så lukkes de kort ind i et rum så gæsterne kan komme i d uden at skulle holde øje ( altså hvis vi får mange gæster, ikke normalt besøgende.

    Jeg ville klart undersøge muligheden for at de kunne få direkte udgang fra en dør eller hvis det var muligt et hul i væggen hvor man laver en kattelem og måske en tunnel ud til løbegården, det der med at skulle transportere kattene ud til et voliere syntes jeg måtte blive noget bøvl, nogle gange skal man være lidt opfindsom.
    Måske var muligheden også at indhegne et større/ mindre område af haven i stedet for blot at lave et voliere.


  • #3   25. apr 2017 Obs på min profil kan du i fotoalbum se billeder af mine netvinduer.

  • #4   25. apr 2017 En hurtig men lidt dyr løsning til vinduer og døre kunne være petnet som jeg selv har i to af mine vinduer. I min terrasse dør har jeg så kun en fluenet dør men den har jeg nu ikke set nogle katte komme igennem . De kan komme og måle op fra firmaet og du kan få et tilbud og derefter sætter de det hele op i en model der passer til dine vinduer. Hos mig var det sat op en uge efter jeg havde sagt ja til deres tilbud. Du skal dog tjekke ordningen da enkelte opfindsomme katte kan trække i rammerne hvis de er åbnet lidt. Ellers er det nok billigere at lave det selv som Heidi foreslår. Pet net er 7 gange stærkere end fluenet og min kat bliver inde hvis jeg lukker mine rammer. Da det er nyt ved jeg ikke hvor længe det holder. Jeg vil dog sige at jeg tror de hjemmelavede rammer med metal og træ er nok de mest solide . Jeg synes også det er svært med voliere men får en tømrer til at komme og lave min i løbet af foråret Jeg mener flere herinde har lagt billeder ud af deres voliere eller indhegninger. Du kunne måske hente noget inspiration der. Jeg har selv kigget på http://www.katteindhegning.dk/links1.html

    profilbillede
  • #5   25. apr 2017 du kan tjekke mine billeder har et album

    har også børnesikring til vinduerne. og man vænner sig til at man ikke bare lukker vinduerne helt op. har selv haft løbegård i snart 20 år, og har kun prøvet et par gange at en kat har været smuttet ud. 1 af et loftvindue (gik bare en tur på taget og gik ind igen) og 1 af døren - han gik bare en tur i haven - han var vant til at gå i snor i haven.


  • #6   2. maj 2017 Er lige flyttet og har endnu ingen problemer haft, hvilket jeg havde tidligere, er dog super glad for, at der er tre små vinduer over to store vinduer, som kan åbnes, på den måde jeg jeg åbne de øverste, og da der samtidig er sikring på, kan åbne den til en vis grad smiley har dog tidligere haft problemer med, at katten åbner skabslåger, så overvejer en børnesikring der, hvor jeg bor nu, især fordi der i et af de nederste skabe er glas, og tallerkner, ville blive skrækslagne vis jeg en dag kom hjem, og hun havde skåret sig på et glas eller andet der var røget ud, fordi hun gør det smiley så tænker, at for sikkerhed må jeg få købt sådan nogen, vid bare ikke hvilke slags, men må se, hvilke muligheder der er smiley En anden ting jeg gjorde der, hvor jeg boede før var, at have regler, så fungerede det bedre imellem mig og katten, har dog ikke haft brug for det, det nye sted, virker til, at hun er vokset fra nødvendigheden af det smiley

  • #7   2. maj 2017

    profilbillede
  • #8   12. maj 2017 Hej igen, mange tak for de gode råd. Tror jeg vil starte med en løsning der minder om Heidies til vinduerne - syntes det er ret smart at kunne tage dem af og på. Heidi hvis du har en instruktion i hvordan de er lavet (eller kan linke til et sted) ville det være super, ellers må min mand prøve sig frem:) Løsning omkring voliere har jeg ikke fundet endnu, men er blevet inspireret af nogen der har lavet en pavillion om - hvis nogle har erfaringer med det, hører jeg meget gerne fra jer. Har endnu ikke fået anskaffet mig en ny kat, men tror også at det ender med at blive to - så har tid endnu til at lave omgivelserne klar.

  • #9   12. maj 2017 Altså det jeg har lavet er meget simpelt, rammerne er i træ, helt almindelige trækister som kan købes i byggemarkedet og skæres i de mængder man skal bruge, de er skåret i smig så de passer sammen i hjørnerne og er sømmet sammen, derpå er der sat volierenet på med kramper, både kramper og volierenet er købt i Harald Nyborg. Som ophæng i vindueskarmen har jeg brugt gardin øskner og kroge, meget simpelt og billigt, og i butikken den har jeg lavet kroge af kraftigt ståltråd, man kan selvfølgelig købe kroge som passer til formålet.

    Min svoger har bygget rammerne til mig og sat volierenet på for mig, ikke fordi jeg ikke selv kunne men fordi han er bedre og havde listerne og ligge så jeg ikke behøvede at gå ud og købe noget nyt.


  • #10   12. maj 2017 Kan supplere Heidi's løsning med, at vi har gjort stort set det samme. Dog har vi lavet dem som forsatsruder, der blot har trådgitter i metal i stedet for glasrude. Dvs. de er hængslet i siden og holdt lukket med kraftige magnetlåse. Kattene elsker at sidde der og få frisk luft.

Kommentér på:
Gode råd til indekat i hus

Annonce