{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

S H
S H
Tilmeldt:
8. mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Interesseret i en fornuftig debat omkring foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige set dokumentaren på Netflix der går under navnet 'PET FOOleD' og tænkte om andre herinde måske havde set, eller kunne lokkes til at se den.

Dokumentaren handler i korte træk omkring foderindustrien for hunde og katte og dens mange problematikker, ifølge de tre eksperter man følger.

Hvis andre kunne være interesserede i at se den, kunne det være interessant at høre Jeres mening og tanker omkring emnet og måske starte en fornuftig debat eller tanke-udveksling.
Jeg, personligt, er nemlig både ramt og skræmt af mange af oplysningerne i programmet, særligt fordi mange af bekymringerne levede i mig allerede inden. Så hvad tænker I? Fodrer I efter kattens naturlige behov, eller efter hvad de anbefaler hos foderproducenterne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Interesseret i en fornuftig debat omkring foder?
  • S H
    S H Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   26. apr 2017 Felis: Jo, du har ramt det meget godt. Jeg har altid vidst, at tørfoder ikke var optimalt, men at hele foderindustrien er SÅ ligeglade med dyrene, er skræmmende. Især når man står med en nyrekat og landets 'såkaldte' bedste kattedyrlæge der siger, at Hill's nyrediæt er det eneste rigtige. Hill's er blandt dem der får meget hug i udsendelsen.

    Nu render mine katte af flere årsager ikke frit. Hvad er så mit bedste alternativ til naturlig fodring? Er det fersk kød fra supermarkederne, eller er det det der kaldes 'BARF' og købes under det navn?
    Jeg tænker tørfoderet får lov at stå, da det er min sikkerhed for, at der er mad hvis de er sultne på skæve tidspunkter og fordi det nu engang er hvad de er opvokset med og dermed har lært. Suppleret med vådkost to, tre gange dagligt, naturligvis!


  • #5   27. apr 2017 https://youtu.be/v0lFwdNm_Go
    Filmen kan ikke ses på youtube uden tilmelding til et eller andet, men den her er lidt lang, men en god gennemgang af hvad der er bedst at fodre med.


  • kate M
    kate M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   17. maj 2017 Mit næste foder til mine katte skal komme fra vetcur.
    I min søgen på nettet pga. Kræft tæt på, blev jeg oplyst om den der hedder hestekuren, som er til heste men som også benyttes af folk med kræft.
    Her fandt jeg samtidig ud af at det foder de fremstiller, så langt som muligt, er økologisk og sammensat efter dyrets naturlige behov.
    http://www.vetcur.dk/om-os/
    Der findes ligeledes et klip fra tv-syd hvor de er på besøg hos parret , og de fortæller hvordan hestekuren blev til ( på baggrund af at manden "havde" kræft ) det klip finder jeg lige og sætter ind også .


  • kate M
    kate M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 2
Kommentér på:
Interesseret i en fornuftig debat omkring foder?

Annonce