{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Død tæge?
  • #1   26. apr 2017 Hvis du er sikker på at tægen er død - og du ikke er vant til at fjerne tæger, ville jeg lade den sidde. Den falder af, af sig selv. Hvis du er heldig, går det lidt hurtigere, når kroppen ikke er fjernet, da den har en vis vægt. Men det er ikke afgørende. Din kats celler vil automatisk afstøde hoved i løbet af ca 1-2 uger, når der ikke er aktivitet.

    Alternativt kan du efter en dags tid forsigtigt forsøge at fjerne den ved at lave pincetgreb med tommel og pegefinger så langt nede mod huden du kan få fat. Og så bare træk forsigtigt og se om den løsnes.

    Normalt vil man med en levende tæge tage fat (samme måde) dreje en halv omgang, mens man foretager et let træk. Vente nogle sekunder og derefter et hurtigt træk (der skal holdes godt fast). Det virker hver gang smiley


  • #2   26. apr 2017 Tak Hanne! Det vil jeg prøve!

  • #3   26. apr 2017 Tæger er planteædere - lige for at understrege, at det IKKE er en tæge.

    Flåter må aldrig drejes og slet ikke, når de er levende. De spytter så maveindholdet ud, og risikoen for smitte fra flåten er en hel del højere på den måde.

    Det bedste er en tægetang, der kan købes på apoteker osv.


  • #4   26. apr 2017 Susanne - De - flåter - som du ganske rigtigt gør opmærksom på er den korrekte betegnelse, spytter ikke, hvis du laver et let træk samtidig med du drejer. Men det medvirker til at de mister sikkert fæste. De begynder så at slippe let, for at få bedre fast. Metoden har jeg lært af en dyrlæge. Jeg har boet med 2 hunde og 2 katte samtidig op til en skov. Det giver både en vis erfaring og et vist statistisk grundlag at vurdere ud fra. Jeg har selv haft en flåt, der satte sig i hovedbunden. Den kunne jeg af gode grunde ikke fjerne ved egen hjælp. Det er eneste gang nogen i huset måtte i behandling efterfølgende... Desuden virker metoden også til flåt, der endnu ikke har nået at suge blod, og dermed har så lille en krop, at det er svært at få tangen til at gribe tilstrækkeligt fast. (I hvert fald efter lidt rutine med de større smiley

  • #5   26. apr 2017 Jooo kommer man til at trykke det mindste på en flåt, så kommer dens maveindhold op igen.

    Jeg har haft en dødsyg hund med Borreliose. smiley


  • #6   26. apr 2017 Susanne - Så brug tang smiley

  • #7   26. apr 2017 På den race jeg altid har haft, da ser man ikke flåterne. Ergo er de dælme svære at fjerne. For meget pels.

  • #8   26. apr 2017 Frigør pelsen omkring flåten, grib fat med tommel og pegefinger og snup den så af med et hurtigt snuptag smiley
    Det har altid virket her på både hund og katte og hovedet på flåten er ALTID med ud.
    De der tænger er spild af penge for tommel og pegefinger får meget bedre fat smiley


  • #9   26. apr 2017 Det kommer meget an på hvilke tænger. Dem der ligner et koben, de er ret effektive. smiley

Kommentér på:
Død tæge?

Annonce