{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Fundet mulig herreløs kat - hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Der har rendt en intakt hankat ved vores boligblok siden weekenden. Han har rendt rundt og miavet foran vinduerne. Han er enormt kælen og rigtig sød, han prøver at komme med os ind i opgangen, og sidder derefter og miaver foran døren, når vi er gået.

Jeg fik fat i et halsbånd, som selv lukker op, hvis han skulle sidde fast i noget. Jeg gav ham det på tirsdag med en seddel med mit mobil nr, og hvor jeg spørger om han har et hjem. Han havde det stadig på i går.

Der er flere andre beboere i vores blok, som har lagt mærke til ham. Så det er ikke kun mig.

Jeg har fremlyst ham på diverse facebook sider. Han er hverken øremærket eller chippet, da jeg havde ham til dyrlægen i går for at tjekke det. I dag har jeg ikke kunne finde ham. Jeg har heller ikke hørt ham miave udenfor, har været ude og lede nogle gange ved vores blok og den næste.

Men hvor langt kan han strejfe? Jeg tænker at hvis han havde fundet hjem, havde ejeren vel set halsbåndet og kontaktet mig? Jeg kigger efter ham i morgen tidlig. Jeg har en lidt skidt mavefornemmelse og tror umiddelbart ikke han har noget hjem, måske "dumpet", selvom jeg selvfølgelig håber han har et hjem.

Jeg vil så gerne have lidt vished omkring ham. Jeg er allerede blevet ret glad for den lille fyr. Men hvor langt væk skal jeg lede efter ham i morgen, hvis han ikke er lige ude foran? Og hvis jeg finder ham i morgen, og han stadig har halsbånd på, hvad bør jeg så gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fundet mulig herreløs kat - hvad skal jeg gøre?
  • #2   28. apr 2017 Sedler op i området gerne med billede - det kan jo være en der er smuttet ud for en anden beboer.
    Flyers, snak med børn - de er gode sladrehanke og hvis den er i god stand, så har den enten et hjem eller en fodervært der tager sig af den.

    Facebook er ikke nok! Til gengæld kan du rekvirere nogle halsbånd gratis fra DB.
    Det har jeg før haft succes med.
    Man skulle tro han kender området siden han tilsyneladende er tryg ved at ville med ind.

    Det er også min tanke - nogle er altså bare påtrængende smiley



  • #3   28. apr 2017 Jeg vil også gerne have nogle sedler op at hænge, hvis han fortsat er her og har halsbåndet på. Jeg skal bare lige finde en, der giver at printe det ud smiley

    Hvor længe venter man normalt med halsbåndet? Det er 3 dage siden jeg gav ham det på. Jeg går ned og tjekker om ikke så længe om jeg kan finde ham og se om han stadig har halsbånd på.

    Men generelt er jeg usikker på, hvor længe fremlyser man en kat, før man kan konstatere at der ingen ejer er? Umiddelbart vil jeg da tænke, at halsbåndet vil give pote, hvis han har en ejer.. De fleste vil vel opdage at deres kat kommer hjem med halsbånd og og reagere på det smiley


  • #5   28. apr 2017 Jeg har fået min mor til at printe nogle sedler ud, som vi vil gå rundt og hænge op. Jeg går også ned i vores hunde/katte butik og spørger, om hun kender til nogle der mangler en kat, måske folk vil henvende sig der. Jeg har slået fremlysning af ham op i flere facebook grupper, både vores boligforenings, vores lokale gruppe for hele byen, samt to frem/efterlysningsgrupper.

    Han har haft halsbåndet på i 3 dage, så hvis han kunne finde hjem selv, tænker jeg at der havde været en reaktion? Han har det stadig på, jeg så ham her for et par timer siden.

    Jeg håber at han har et hjem, og at sedlerne måske kan hjælpe. Jeg vil have det så dårligt med at skulle aflevere ham på et internat, selvom jeg ved, at de gør det bedste de kan for at finde nye gode hjem.


  • #7   3. maj 2017 Det er ikke altid en tam kat har en ejer, for et par år siden var der pludselig en rød han kat her i vores have, er selv ejer af 2 katte og 1 hund , som bestemt ikke kunne lide tilløberen. Jeg lod ham være her nogle dage, han ville bo under gulvet på vores terrasse , jeg gav ham mad da han var meget tynd. Jeg ledte i kvarteret i nogle dage efter en ejer, men ingen ejede katten, men flere havde set den og alle her sagde at det var en ny kat. Efter nogle dage kom vi frem til at han desværre var blevet dumpet fra en bil der var kørt igennem vores kvarter. Heldigvis bor der en rar ældre dame ikke så langt fra os, hun ville gerne give ham et hjem, så i dag bor han i kvarteret , har fået det bedste hjem en kat kan have. Jeg ser ham daglig når han er på tur, så kommer han lige og skal kæles. Jeg tror desværre du står med en kat der er blevet " smidt væk " som når man smider affald ud. Stakkels kat, håber den får et godt hjem.

Kommentér på:
Fundet mulig herreløs kat - hvad skal jeg gøre?

Annonce