{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
318 visninger | Oprettet:

Foder til Race kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle,.

Jeg ved at der er mange indlæg om dette emne, men synes ikke at det er helt det samme.

Jeg skal anskaffe mig en British Shorthair om ikke så længe, og sørger på nettet om foder til sådan en, kan i den anledning se at der er speciel foder til den,

Er det salgs snak eller er der hold i det? Hvad gør i andre med jeres racekat?

Kan desuden se at der findes også foder til steriliseret katte? Er det måske salgssnak igen?

Lad mig høre fra jer.

vh en kommende katteejer,
dj.

http://www.zoofast.dk/royal-canin-kitten-british-shorthair-pg-17587.html

http://www.zoofast.dk/royal-canin-british-shorthair-34-pg-15810.html

Kommentarer på:  Foder til Race kat
  • #1   4. maj Katte spiser kød... Altså de er fuldstændigt ligeglade med om fodret er beregnet til den ene race eller den anden.
    Så ja race specifikt foder er i mine øjne salgssnak. Steriliced derimod er ikke helt salgssnak, der er noget i det foder der forebygger urinvejssten. Men omvendt hvis katten er god til at drikke eller ikke udelukkende lever af tørfoder så er det langt bedre end steriliced, for væske forebygger urinvejssygdomme langt bedre end noget som helst foder.

• #2   4. maj Det gør RC for at tjene penge. Når nu foderet ikke er det bedste, skal de finde andre veje.

• #3   6. maj Race bestemt er i mine øjne noget opklameret fis, katte spiser kød så find et foder med et højt kødindhold - så det vil sige at det ikke er RC der skal fodres med.

• #4   6. maj Jeg har en britte og vidste så ikke at der var specialfoder til dem Jeg fodrer med RC, det var den vant til fra opdrætteren. Pt. blandt andet fibre response, da den døjer med forstoppelse på,grund af gigt. Det virker faktisk

• #5   6. maj Racebestemt foder er bare et reklame-gag, der skal sikre at producenterne tjener masser af penge.

Det meste af det færdigproducerede foder du kan købe, er ikke fabrikeret ud fra hvad der er bedst for katten, men hvad folk er villige til at tro på og betale for.

Du skal tænke, at din kat er et rovdyr.
    Rovdyr er kødspisere.
    Og en kats krop er fra naturen designet til at spise byttedyr, der altså består fortrinsvis af kød og væske.

Og det er lige meget om det er en huskat, en blanding eller en racekat,.......deres krop og fordøjelsessystem virker helt ens.

Optimalt skulle katte kun fodres med ting de selv ville fange hvis de havde muligheden.
    Men det er ikke realistisk den måde vi holder kat, jeg mener, der er jo ingen der slipper 10 mus og en håndfuld gråssenolliker løs i lejligheden for at katten kan få sin mad.
    Selv om det burde være sådan, af hensyn til kattenes helbred. Men da katten blev domesticeret...og især som det efterhånden blev normalen, at folk synes det er helt ok at holde katte indelukket i lejligheder...så glemte de bare at tænke på, at det var deres behov at tage kattene ind, og at katten og dens behov ikke ændrede sig.

Så altså, konklusionen er, at du bør fodre din kat fortrinsvis med forskelligt kød...og så lade den have tørfoderet bare som tilskud at gå og "nippe" af.
    Og der er ikke den store forskel på kvaliteten af tørfoder....men på prisen.

Kommentér på:
Foder til Race kat