{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

10år og pludselig strint + snart ny kat. {{forumTopicSubject}}

Hej
Håber i kan hjælpe med et godt råd? Jeg har en 10årig gammel ragdoll som blev kastreret for 9 år siden, og har ikke strintet siden, men er nu pludselig begyndt hvilket bekymrer mig, da vi får en lille killing mere om en måned.
Vi har Lux med ude i haven af og til i få minutter og kun hvor vi kan se ham, og han ELSKER det For et par uger siden havde vi dog besøg af en fremmed kat. Lux har åbenbart bemærket dette, da han lugter til et punkt uden for, og strinter op af stedet, hvorefter han går direkte ind i bryggerset og strinter op ad vores overtøj/væggen. Han har lige siden den dag været standhaftig i at strinte og gør det konsekvent samme sted inden for (+ forskellige steder ude) uanset hvor godt det bliver gjort ren med rodalon eller andet.
Jeg bliver bekymret for om han vil strinte i hele huset når vi får vores lille nye ragdoll killing om en måned.
Tænker at han gør det for st skræmme den anden kat væk? Men har i nogen gode råd til at komme af med denne dårlige vane? Også så den ikke bliver værre, når vi får vores lille prinsesse?
Kan det løse det st sætte en ksttebakke på stedet inden for?
Krydser fingre for en quick fix løsning ????????

Kommentarer på:  10år og pludselig strint + snart ny kat.
  • #1   7. maj Kattebakke løser ikke problemer med strinteri.

Strinteri skyldes to årsager, den ene mere almindelig end den anden:

Katten hævder sit territorium.
    Fortæller andre katte, at "her bor jeg, og du kan godt fise af"!

Den anden årsag:
    En stresset, bange kat, der føler sig kuet, som regel af katte den bor med, strinter for at forsøge berolige sig selv.

Din kat strinter helt klart fordi den hævder territorium, netop fordi den strinter samme sted som den fremmede gør det.

Det får du ham simpelthen ikke vænnet af med igen.
    Det er helt naturlig katteadfærd det han gør.
    Og man kan ikke forklare en kat, at noget den gør i overensstemmelse med dens inderste instinkter, ikke er ok.

Hvordan han vil reagere på den nye kat?
    Forhåbentlig ser han ikke killingen som en trussel mod sit domæne.

Men det vil i hvert fald være vigtigt, at I er meget obs på, ikke at give den nye for meget opmærksomhed så Lux har grund til at føle sig jaloux eller tilsidesat.

Heller ikke noget med at skælde ham ud når han "tæver" den nye for at få rangordenen på plads.
    Kun hvis I virkelig er bange for han gør skade på den.

• #2   7. maj Hej
    Tusind tak for råd. Var desværre også det svar jeg frygtede. Jeg må se om vi kan vinde et års forbrug af rodalon i stedet ;P

• #3   7. maj Hvis man nu lukker døren sf til bryggerset, vil han så højst sandsynligt blot finde et nyt sted at strinte indendørs?

• #4   7. maj Ja jeg ville have skrevet noget nær det samme som Felis, så der er i gen gru d til gentagelse.
    Det eneste jeg udover måske vil råde dig til er at i stedet for at anvende Rodalon som er giftigt for katte og som egentligt ikke fjerner lugten for kattenøser, så skifte til at rengøre med R10 det har samme effekt som Rodalon med at fjerne bakterier og lugt, fjerner blot også lugten for kattenøser og er ikke giftigt for katte, det kan købes i Matas og kan enten anvendes ufortyndet eller fortyndet, jeg bruger det altid ufortyndet altså direkte på urinstedet.

Det nytter ikke noget at lukke døren til bryggerset, så vil han formentligt age strinte op af døren til bryggerset i stedet for, så er det da langt bedre at han kun strintet der og ikke andre steder.
    Den nye killing burde ikke udgøre en trussel for din hankat så han vil strinte alle andre steder når i får den, men det er jo aldrig helt 100% sikkert at sige.

• *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 144 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 154
    #5   7. maj Det er som Felis skriver almindeligt ar katte kan begynde at strinte,hvis der kommer fremmede katte ind på dens territorium.Jeg ville som de andre skriver,rense så godt af som muligt.og så ville jeg købe noget feliway,som jeg ville sprøjte med de steder,hvor problemet er.
    jeg bruger det selv til min fertile hankat,som før strintede uafbrudt,og det har virkelig hjulpet her,så han ikke stresser.
    jeg tror ikke at jeres nye killing,vil blive opfattet som en trussel,det har jeg aldrig oplevet her.

• #6   7. maj Katte generelt kan reagere forskelligt på tilstedeværelsen af andre katte og det lyder til at din kat har det lidt stramt med den anden kat uden for - en killing er ikke en trussel på samme måde, så der vil jeg ikke være så specielt nervøs udover at han kan blive så fornærmet over den at han flytter hjemmefra. omvendt synes jeg heller ikke i skal acceptere tingenes tilstand mht til strinteriet...jeg har selv enormt god erfaring med Colostrum som afstresser katte og så også vil gøre tilgangen til ny killing bedre. ca 1/4 til 1/2 tsk pulver blandes i lidt vådfoder og du burde se en reaktion inden for en uges tid eller 2.

• #7   7. maj Tusind tak for de gode råd jeg skifter rengøringsmiddel og får noget afstressende til ham. Det vil sikkert også hjælpe på modtagelsen af den nye killing, og at den lille ny får det nemmere
    tror ikke st han flytter hjemmefra, han er kun ude meget få gange, og så er det med os lige i røven ;P

• #9   7. maj MIN
    Det skriver hun i allerførste linje at han er, det blev han for 9 år siden

• #10   7. maj Det er altså også et sats at sætte en ny killing ind til en 10 år gammel kat, hvis han ikke har været vant til at bo sammen med andre katte, selv om han er kastreret.

• #11   8. maj Han har boet med andre kattefør. Men nsturen går jo sin gang. Men Eftersom han har været alene lidT, har vi Derfor også vejledt os med avlere igennem de sidste to år, så er sbsolut ikke noget spontan beslutning.

Kommentér på:
10år og pludselig strint + snart ny kat.