{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Slidgigt - kan vejret have indflydelse? {{forumTopicSubject}}

Nogle mennesker med gigt oplever jo, at vejret kan gøre deres gigt værre i perioder - så jeg tænkte om der var nogle af jer der havde observeret, at jeres katte havde det på samme måde.

Sidste år fik Felix (8 år) lagt guld i hofterne pga slem slidgigt. Siden da har han været helt smertefri.

Her de sidste par dage synes jeg dog ikke at han har været 100% i orden. Han leger stadig med sin "lillesøster", men ligger og sover mere end han plejer - han virker generelt lidt dvask.

Det har dog været meget lummer varmt de sidste par dage, og tænker om det kunne have en indvirkning?

Jeg går endda og overvejer, om det kumne betale sig, at få taget nogle nye røntgenbilleder - så vi kan se, hvor meget værre gigten er blevet.
Om det simpelthen bare udvikler sig for hurtigt.
Guldet er jo kun lagt ind som smertelindring.


Kommentarer på:  Slidgigt - kan vejret have indflydelse?
  • #1   18. maj 2017 Min gigt har det bedre, når det er varmt. smiley



  • #2   18. maj 2017 Ja, jeg har godt hørt at varme skulle gøre det bedr smiley

    Men hvad så, når det er lummer varmt/fugtigt?


  • #3   18. maj 2017 Det er stadig varmen, der er afgørende for mig. Men at ringe til dyrlægen kan aldrig skade. smiley

  • #4   18. maj 2017 Min Tøsen har slidgigt i begge hofter og i nederste del af ryggen.
    Jo jeg kan godt se en lille påvirkning af vejret, men hun har det netop bedre om sommeren når det er varmt, det er primært om vinteren når det er koldt at jeg kan se hun nogle gange har lidt ondt. Lige nu hvor sommeren for alvor træder ind og varmen kommer så er hun fuld af hopla og mere aktiv hvad angår leg m.m.
    Dog er det klart at når det er meget varmt som i dag så er begge mine katte mere dvaske og leg er ikke lige det de gider, de vil helst ligge i nærheden af et åbent vindue og få en kølig brise i ansigtet og indsnuse alle duftene.

    Det er forskelligt hvordan katte reagere på smerte, min Tøsen reagere ved at være irritabel og lettere gnaven, hvis hun har meget ondt så søger hun væk fra os og undlader stort set at hoppe op på noget, men det er yderst sjældet, de få gange hun har det sådan så får hun er skud smertestillende,ellers klarer hun sig uden.


  • #5   18. maj 2017 Det er tydeligt at vejret spiller ind herhjemme.
    Vejrskifte er faktisk noget l***! 25 grader den ene dag og 15 grader den anden, det er = en kat der er på Metacam og drønsur og forvirret.

    Så det er nok vejret der påvirker gigten.
    Freddies dyrlæge / kiropraktor var også inde på det sidst han var afsted og bliver det sådan ved, så må der lægges en slagplan med laser.


  • #6   18. maj 2017 Tak for jeres svar smiley

    Jeg valgte alligevel at give dyrlægen et kald, og vi blev enige om, at hun tjekker ham igennem kiropraktisk i morgen - bare for at være sikker på, at der ikke er nogen låsninger mv.


Kommentér på:
Slidgigt - kan vejret have indflydelse?

Annonce