{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Jaspur M
Jaspur M
Tilmeldt:
15. mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Min kat tager fuglelopper med hjem! {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft kat i nogle måneder nu og den er da meget sød, men lige for tiden er jeg ikke så vild med den, da den bringer fuglelopper ind i mit hjem. Det er selvfølgelig ikke kattens skyld, men efter loppebid nummer 1132, så bliver man lidt mere irritabel end normalt smiley

Jeg ved bare ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, for at holde lopperne ude af huset. Katten har både fået dråber og senere loppehalsbånd, men det ser ikke ud til at virke. Jeg har selvfølgelig også støvsuget og vasket, men det er næsten spild af tid, for katten har hele tiden nye lopper med ind. F.eks. Igår aftes, der lå katten og hyggede sig i min yngste datters seng og da jeg fjernede katten derfra, så kravlede der ca. 10 lopper rundt på sengen!! Katten virker ikke særligt ramt (den klør sig ikke mere end normalt) og der er jo heller ikke tale om kattelopper, men fuglelopper. Lopperne bruger katten som et transportmiddel til at komme ind i mit hjem og når de har nået deres destination, så hopper de af katten og går på menneskejagt.

Det som jeg har mest lyst til at gøre nu, er at kæmme katten for lus, rengøre alt huset, og så lade katten være indenfor hele sommeren men det ville nok næsten være dyrplageri, når den er vant til at være udenfor?

Har i nogle forslag til hvordan jeg kan komme denne loppeplage til livs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat tager fuglelopper med hjem!
  • Jaspur M
    Jaspur M Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   22. maj 2017 Mange tak for dit gode svar. Det sætter jeg pris på smiley

    Jeg burde dog have nævnt at jeg bor på Færøerne, og her er kattelopper åbenbart meget meget meget sjældne. Fuglelopper er der dog mange af, men jeg må nok heller få en "professionel" til at konstatere hvilket loppeart der er tale om.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   22. maj 2017 Jeg skrev "Lopper" i søgefeltet og her er et indlæg du kan læse. smiley

    http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/176042-lopper_

    Ps. Felis skrev > at fuglelopper slet ikke leve på katte og mennesker, som ikke er værtsdyr for fuglelopper. <... Så tro det er Lopper du har fået eller din kat har fået. smiley


  • #4   22. maj 2017 Du skulle hurtigt kunne teste arten ved at lave en papirprøve, hvis du reder katten grundigt over noget hvidt papir og fugter det eller kommer det i lidt vand. Opløses det til en rødbrun farve, er det katteloppe-ekskrementer. KLS Consulting skriver at det sker ikke hvis det er fugle lopper .

  • #5   22. maj 2017 Hvilke loppe midler har du brugt ??

    Tilbage i 2007 fik vi en kat med lopper og brugte Frontline uden resultat, men da vi så brugte Advantage, fik vi hurtig bugt med lopperne.

    Giv katten capstar, det tager alle levende lopper inde for 24 timer og dryp med Advantage i nakken, det skulle gerne tage alle lopper på katten.
    hjemmet skal rengøres grundig, gerne med en damprenser, da det er effektivt


Kommentér på:
Min kat tager fuglelopper med hjem!

Annonce