{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Lizette O
Lizette O
Tilmeldt:
6. jun 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Manglende kat {{forumTopicSubject}}

Jeg står i et kedeligt dilemma.
Flyttede forrige weekend i hus men min søn, 2 katte og 2 hunde.
Har 3 katte i alt og desværre ligger landet sådan ,at jeg ikke har fået den sidste af kattene med endnu.
Alle 3 katte har været vandt til at være ude og inde når de ville, da jeg havde kattelem, men da jeg havde flyttet de sidste små ting og møbler var den sidste kat ikke at finde.
Tænkte det var bedst ikke at stresse dem ved at holde dem inde det nye sted før der var sat nogenlunde på plads.
Flyttet ca 15 km væk fra gamle bopæl og er forbi 2 gange om dagen da min søn stadig går der i dagpleje, plus min gamle nabo tjekker og så har jeg en bekendt der tjekker tidlig morgen og aften også.
Lejede så forrige tirsdag en katte fælde ved inges katte hjem og fik den installeret og onsdag morgen var der gevinst.
Var min bekendte der fandt ham.
Vi havde aftalt at hvis han var i fælden,skulle hun sætte noget for katte lemmen så han ikke kunne smutte ud igen og så lade ham være i hele lejligheden ind til jeg kom.
Som sagt, så gjort.
Hun fik sat en masse have fliser op foran katte lemmen.... men desværre med det resultat, at da hun lukkede ham ud , lavede han hjul spind og røg igennem fliser og kattelem.
Han er jo en stor dreng på næsten 8 kg med maine coon i sig.
Vi har så forsøgt forfra og prøvet at sætte fælden udenfor men uden virkning.
Aner ikke mit levende råd.
Han må snart være godt sulten.
Men får ham nok ikke lokket i den fælde igen.
Ringet til både dyrenes beskyttelse, mortalin, dyrlæge, odense renovation og skadedyrs bekæmpelse for at låne flere fælder men de har ingen de låner ud.
Og da jeg er alene med min søn kan jeg jo Ikke sidde og vente på han kommer hjem.
Han er jo nok skræmt plus at lejligheden jo er helt tom.
Ved fra min bekendte at han var der igår morges kl 6. Hun kunne se ham fra stue vinduet kigge ind af katte lemmen men da hun stak nøglen i døren løb han.
Hun skyndte sig om i haven men væk var han.
Var så selv forbi i morges 6.15 men ingen kat.
Har været rundt og kalde, ryste med tør foder i nabolaget men ikke selv set skyggen af ham i snart 1, 5 uge.
Tænker jeg prøver i morgen tidlig igen.
Ved jo ikke hvad tid på dagen han dukker op men tænker selv tidlig morgen sen aften/nat.

Nogen der har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende kat
  • #1   6. jun 2017 Som jeg forstår så har katten stadig adgang til lejlighed og kattelem, er det ikke muligt at sætte kattelemmen sådan at han kan komme ind af den men ikke ud af den igen, det kan du fleste kattelemmen dag indstilles til, når du så tjekker 2 gange om dagen så skulle det da være muligt at han smuttet ind en af gangene.

    En anden mulighed var måske at du satte dig udenfor en halv times tid stille og roligt, og ganske stille!le raslede med godbidder eller måske hvis han er vant til at få dåsemad så tage en gang dåsemad og en ske med og så banke på den åbne dåse med skeen, det får altid mine til at komme farende, et trick jeg har brugt alle de år jeg har haft kat også da jeg havde udekatte, det kunne få en kat hjem fra flere kilometers afstand smiley men det kræver jo det er en lyd han kender, jeg tror det vigtigste nok er at når du ser ham, såfremt du forsøger at opholde!de dig ved lejligheden en halv til en hel time, er at du forholder dig rolig og snakker sagte til ham som om det er helt naturligt han kommer og ikke fare over ham, for han er skræmt nu, den stakkel, jeg håber det lykkedes at få fat i ham, men det vil nok være en lidt skræmt kat du får retur og du skal måske forvente uro i flokken når de sættes sammen igen.


  • Lizette O
    Lizette O Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   7. jun 2017 Jeg har været forbi kl 5 her til morges hvor jeg gik og kaldte et kvarter. Det med katte maden er også forsøgt.
    Kattelemmen kan låses i begge retninger men lige meget for han kan mase sig igennem uanset om den er låst eller ej så det er også forsøgt


  • #3   7. jun 2017 Er kvarter er ikke særligt lang tid.
    Har du overvejet at tage en weekenddag/ fridag ud af kalenderen, tage picnic kurven og barnet med og tilbringe det meste af en dag ved lejligheden, evt bare lege udenfor og læse en bog og se om han kommer forbi, det med du går og kalder kan stresse ham, hvis du kalder uafbrudt i 15-30 minutter du er der og så forsvinder der, du ved jo reelt ikke hvor langt væk han er, han skal måske have tid til at komme.
    Har du sat mad og vand til ham i lejligheden??


  • Lizette O
    Lizette O Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   7. jun 2017 Er sat vand og mad...
    Tror ikke han kommer i dagtimerne...
    Men måske det sgu prøves.... men mange timer at sidde og glo ved en tom lejlighed med en søn på knapt 1 år


  • #5   7. jun 2017 Tjaa men hvis du vil have din kat med til det nye sted så må du nok ofre dig en smule. Du behøver jo ikke sidde og glo, du kan også tage barnevognen og gå en tur er par gange og udnytte turen til at gå og kalde stille på ham.
    Plejer han ikke at komme hjem i løbet af dagen mens du boede i lejligheden??
    Jo længere tid han er på egen hånd jo mere sky bliver han.
    Jeg tænker også at næste gang du kører ud til lejligheden og inden du tilbringer en dag ude i den, så tag en t-shirt som du har sovet i, med der ud og læg den evt i en papkasse så han kan dufte dig og på den måde finder noget trygt i lejligheden, hvis han finder tryghed er du måske heldig at du kommer til en lejlighed og finde der en kat ligge i papkassen oven på din t-shirt.


  • Lizette O
    Lizette O Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   9. jun 2017 Valgt at campere her i nat sammen med hunde og barnevogn.
    Jeg sover på en madres på gulvet og ude og kalde i haven med jævne mellemrum.
    Installeret en fælde mere ude i det gamle have skur då må se om han dukker op i løbet af natten


Kommentér på:
Manglende kat

Annonce