{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.722 visninger | Oprettet:

Har min kat smerter? {{forumTopicSubject}}

Hun har i går, mandag, fået fjernet 2 kindtænder og alle hendes fortænder. De var alle løse.

Hun får morfin som sprøjte i munden. Hun spiste en time efter, at jeg var kommet hjem med hende. Hun bevæger sig fint, men pga morfin, tænker jeg, er hun alligevel anderledes.

Hvorfor er hendes pupiller store hele tiden?
Selv nu hvor hun ligger i min seng, hvor hun plejer at have lukkede øjne, er de åbne og hendes pupiller er store.
Hvordan skal jeg tolke det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har min kat smerter?
  • #1   13. jun 2017 Narkosen sidder i længe i kroppen, og i den tid vil den ikke helt, som hun vil. Derfor er hun usikker og har store pupiller.

  • #2   13. jun 2017 Tak for svaret. Det lyder som en god forklaring. Det er første gang, at jeg har set det hos hende. Længden af den tid hun har været i narkose, har nok også noget at sige.

  • #3   13. jun 2017 Jeg fik vist skrevet noget vås, men det var godt, at du forstod det. smiley

    Længden af narkosen har helt sikkert noget at sige. Jeg har haft en, der lå længe under narkose, og han tog godt nok lang tid om rigtig at komme på benene igen.

    Når de kan mærke, at kroppen ikke reagerer normalt, så bliver de usikre. Og måske er hun også lige knap helt smertedækket. Men hun skal nok få det bedre i løbet af i dag. smiley


  • #4   13. jun 2017 Man får forstørrede pupiller af morfica.
    God bedring med hende.


  • #5   13. jun 2017 Mitti er lige kommet hjem her kl 14, og har nu kun 3 hjørnetænder tilbage, altså ialt.
    Han er stadig meget påvirket, og ligger helst i arm, han spiser og har brugt bakken, men så kom han ikke længere smiley jeg måtte hente ham, han var faldet i søvn i bakken.
    Han har også åbne øjen en del af tiden, og jeg ved at det først i morgen er helt ok med ham.
    Mitti skulle egentlig først være opereret igen i august eller septemper, men han fik en infektion ved en af de dårlige tænder, så måtte den ud, og flere var også blevet dårlige på få måneder, så der røg 5 tænder idag.


    profilbillede
  • #6   26. jun 2017 Berte er kommet sig helt. Hun var dog mærkeligt tallene og sprutende, til en uge efter. Jeg var til tjek med hende i torsdags. Dyrlægen sagde at 1 ud af ti katte, fået øget slim i halsen, hvor ballonen har siddet.

    Hun sagde at dårlige tænder og langhårskatte, desværre går hånd i hånd. Det er helt klart noget jeg tager med i mine overvejelser, næste gang jeg skal have kat.

    Jeg syntes at det er synd for kattene at de gennem livet skal have ordnet tænder og med mellemrum, have trukket nogle ud. For det andet bliver det godt nok dyrt. Jeg skulle af med 5.800 kr. for den omgang. Det var endda billigere end hun havde spået.

    Jeg tænker hvor mange der får aflivet katten, fordi det viser sig at der skal trækkes mange tænder. Hun nævnte at selve rensning og røntgen kostede 2.900 kr og hvis det viste sig at der skulle laves mere, ville hun ringe. Det fandt jeg så ud af, var fordi det så blev meget dyrt og at mange nok var nød til at stoppe der og have katten, så længe det nu gik, eller få den aflivet.

    Jeg syntes det er trist, hvis langhårede racer skal lade livet tidligt, fordi avlen gør at deres tænder i en tidlig alder allerede er en udfordring.

    Hvad er andres erfaring og opfattelse omkring dette emne?

    Jeg slår en ny tråd op, under en mere sigende overskrift, hvis det bliver nødvendigt. smiley


  • #7   26. jun 2017 Det er bestemt ikke kun langhårskatte, så det din dyrlæge siger, det er noget vås. Min veninde har Siameser, Orientaler og en enkelt Cornish Rex. Den ene af hendes har fået hevet et par tænder ud, og de skal regne med, at der kommer mere.



  • #8   27. jun 2017 Jeg syntes det lyder dyrt hos din dyrlæge, jeg kommer af med ca 3500kr pr gang, det er tandrens, røntgen, medicin og 4-5 tænder fjernet.
    Alle katte kan få tandproblemer, og min datters korthårede kuril har også FORL, man regner med at 50-80% af alle katte over 5 år har mindst en tand som er angrebet af FORL, og det har intet med rasen at gøre.
    Nogen siger at huskatte ikke bliver ramt så tit, men det er nærmere fordi der ikke er ret mange som ofre så mange operationer på dem, nogen gør ;), og tit undlader dyrlægen at sætte diagnosen på, fordi der så ikke gives noget fra forsikringen, og nogen har bare ikke røntgenudstyret til tænder, og så ved man jo ikke hvordan resten af tænderne har det.


  • #9   7. aug 2017 Jette. Prisen på dyrlægeregningen, afhænger også af geografi. Jeg ser du bor i Jylland. Sjælland og i de større byer, er prisen unægtelig en anden.

  • #10   8. aug 2017 Du har ret, men Århus priser er ikke billige smiley

Kommentér på:
Har min kat smerter?

Annonce