{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

Katte allergi. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg tænker på, om der findes medicin imod katteallergi? Jeg tænker især på når man får gæster, så kunne man eventuelt give dem noget medicin, så de kunne få det bedre, mens de er hjemme hos en.

hvad gør i andre når i har gæster/venner og bekendte, som kommer forbi, og de har katteallergi.

Vh dj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte allergi.
  • #1   14. jun 2017 Den behandler personen selv hjemme fra, der er mange forskellige former for antihistamin, og det er ikke noget du kan uddele når de kommer.
    Jeg har katte og katteallergi, rengøring et døgn før, vaske gulve og tørre karme, hylder og den slags af med en hårdt opvredet klud, kan hjælpe og masser af frisk luft.
    Men du må overlade til dine allergiske venner, at behandle sig selv, eller vurdere om de har en periode hvor de tør belaste helbredet med en tur i dit hjem.
    Selvom jeg har kat selv, kan jeg reagere på fremmede katte og fremmede hjem, værst er hund og birk i mit univers, og når der er pollen i luften skal jeg passe bedre på mig selv.
    Du må acceptere hvis vedkommende nogen gange kan komme og andre gange ikke, og hvis du har tæpper på gulvene kan det være svært for en med allergi, at besøge dig smiley


  • #2   14. jun 2017 Præcis som Jette har jeg selv allergi, både overfor kat og flere andre ting, jep jeg har også selv kat, når der er pollen i luften som der er nu reagere jeg kraftigere end ellers også på mine egne katte, men det veksler fra dag til dag.
    Der findes et utal af antihistamin i håndkøb, selv anvender jeg en der hedder alnok, men fra man tager tabletten til den virker går der 15-30 minutter og derfor virker den bedst forebyggende, altså den virker bedst hvis man tager den min 30 minutter før man ankommer i dit hjem, så det må være gæsternes egen ansvar at tage en antihistamin inden de besøger dig, de ved jo du har kat.

    Det du kan gøre er som Jette skriver at rengøre så godt du kan, men ikke lige før gæsterne kommer, helst et par timer før, grunden er at når du farer rundt med støvsuger og støvklud så virker du også en masse op og ud i luften, så det må godt lige falde til ro igen i den gæsterne kommer, og som Jette også nævner så er tæpper det værste du kan have.

    Men altså allergi medicin må gæsterne selv stå for, selvfølgelig kan du være flink og have en pakke allergipille i skabet hvis nu en gæst har glemt at tage dem inden de kom, det er altid bedre end ingenting smiley


  • #3   14. jun 2017 Jeg har nemlig været i apoteket og købt en pakke for sikkerhedsskyld. Har heldigvis ikke tæpper i huset.

  • #4   14. jun 2017 Antihistaminer er en glimrende opfindelse smiley

  • #5   15. jun 2017 Jeps. Allergi her også. Reagerer overhovedet ikke på mine egne mere, og yderst sjældent på andres katte/hunde. Har også haft kanin, ham reagerede jeg næsten heller ikke på til sidst. Man kan heldigvis slippe af med allergi.
    Min ex sviger er temmelig allergisk over for katte og tager altid pille inden hun komner her(passer barn og katte nogle gange) hun elsker mine to tosser og tager gerne kløende, hævede øjne med i pakken smiley


  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #6   22. jun 2017 Lige en kommentar til katte allergi.
    Mange bruger dette argument, til at skaffe sig af med deres katte.
    Man anskaffet sig en lille sød killing, når det så bliver hverdag,
    og man opdager hvilket arbejde det er, med en killing/ voksen kat.
    Så det nemt at komme af med katten, da man har "allergi" i familien.
    Syntes bare man skal tænke sig godt om, inden man anskaffer sig en kat, så der ikke kommer "allergi" i familien.


Kommentér på:
Katte allergi.

Annonce