{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Kattabakke træning. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har brug for et godt råd eller flere smiley
Jeg er totalt uerfaren, vi bor på landet og har en udekat som er kommet af sig selv sidste sommer. Vi kunne se hun skulle have killinger og 2 uger efter hun havde født ( vi ved ikke hvor ), kom hun ind med 2 skønne killinger, hun fik lov at blive inde med dem, de bor nu i baggangen med vinduet åbent, til missemor.
Jeg aner ikke hvordan jeg lærer dem at bruge en kattebakke, de er nu 4 uger og får kun mælk hos missemor.
Hvornår skal de begynde med kattemad.?
Ser frem til en masse gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattabakke træning.
  • #1   15. jun 2017 Du er velkommen til at tjekke mine seneste tråde, der er en masse gode råd om killinger. Vores killing er 5 uger i dag og han spiser vådfoder og tørfoder af mærket Royal Canin mother and babycat. Desuden bruger han kattebakke til både stort og småt.

  • #2   15. jun 2017 Hov husk også at missemor allerede nu kan blive drægtig igen så p-piller eller endnu bedre sterilisering er nok en god ide.

  • #3   15. jun 2017 Kattebakken til de små skal bare stilles frem til dem med ikke klumpende kattegrus i. Man kan købe små kattebakker til killinger hos de fleste dyrehandlere eller på nettet.

  • #4   15. jun 2017 Ja som Kristina skriver så har gennemgået en lignende situation som din, så i hendes tråde er der masser af gode råd til dig.
    Men for at svare på dine spørgsmål, så det med at lære dem at bruge kattebakke er faktisk relativt nemt, katte er af natur ret dejlige, så skynd dig ud og købe en kattebakke med temlig lave kanter så de selv kan komme ind og ud af kattebakken, køb noget ikke klumpende kattegrus til bakken, for killinger har det med at ville prøve smage, og klumpende grus er ikke særligt godt for killingemaver. Det er nu de skal begynde på fast føde og i samme omgang lære at bruge kattebakke, du skriver de er i baghaven, så jeg formoder at pladsen allerede er ret begrænset, hvilket er rigtig godt, for der må ikke være for langt til kattebakken i starten, dog må den ikke stå for tæt på sovepladser og ikke for tæt på mad og vand.
    Start med at give dem dåsemad, de kan snildt spise dåsemad til voksen kat, kød er kød, men det er vigtigt at både kattemor og killinger får killinge tørfoder, du kan evt købe Royal canin babycat, det kan blødeste op i vand i starten og så hen af vejen blandes tør i dåsemaden så killingerne vænner sig til konsistensen, der vil ikke gå lang tid før de spiser både vådt og tørt helt af sig selv.

    Tillykke med familieforøgelsen og pas godt på mismor, hun skal passe sig en killinger til de er 12 uger, så det er en god ide at give hende p-piller i stil hun evt kan steriliseres når killingerne er 12 uger, så hun ikke skal have kuld efter kuld. Grunden til p-piller nu er at hun kan risikere lige om lidt at gå i løb igen og miste interessen for killingerne.

    Og lige en info, lad være med at tro at når killingerne er omkring 7-8 uger og mismor hvæser af Lilli gerne og banker dem lidt at det er fordi hun er træt af dem, det er en del af opdragelsen, en vigtig del faktisk.


Kommentér på:
Kattabakke træning.

Annonce