{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

Det der med at lade fremmed passe sin kat {{forumTopicSubject}}

Ja nok er lille opstød, men nu har jeg hørt gentagne gange at når jeg advarer folk der søger pasning af deres kat herinde blandt fremmede mennesker, så er jeg pessimistisk og tror at hver mand stjæler og at folk bare vil gøre en god gerning og jeg ved ikke hvad. Jeg er blevet kaldt alverdens ting ( ikke særligt pæne gloser) blot fordi jeg vil fortælle at folk skal være varsom ved at overlade deres kæledyr til totalt fremmede mennesker til pasning af kortere eller længere perioder.
Jeg syntes disse mennesker bør læse dette opslag fra Facebook:
https://www.facebook.com/kalinka.b.rasmussen/posts/10212733919680356?pnref=story
Hun fortryder i hvert fald at hun overlod sin racekat til en næsten fremmed person, så må i kalde mig pessimist, og at jeg ser spøgelser, men hellere være mistænksom og skeptisk end at miste sin kat til en uvis skæbne.

Jeg håber hun finder sin kat ( eller rettere sønnens kat) igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med at lade fremmed passe sin kat
  • #3   19. jun 2017 Hvis man ikke kan se det på FB


    profilbillede
  • #4   19. jun 2017 Jeg vil heller aldrig lade en fremmede passe Milo smiley Derfor er jeg så utrolig glad for jeg har min veninde som elsker at passe Milo hvis det skulle blive nødvendigt for os, og det er selv hvis hun har meget arbejde, så kommer hun hjem og passer ham der.

    Jeg ville være så skrækslagne for at den slags ville ske for mig, og selv en der hedder Trine dyrpasser her oppe i Århus ville jeg have det dårligt med at få til at passe Milo, selvom jeg ved min veninde som normalt passer Milo anbefaler hende.


  • #5   19. jun 2017 smiley øv altså, ja man skal godt nok se sig for.
    Jeg hader når jeg skal være hjemme fra i længere tid, men jeg skal til Sverige her i sommer, i hele 6 dage, min far er gammel, snart 88, og rejser ikke så meget mere, så nu er det over et år siden jeg sidst så ham, for jeg rejser helst ikke alene.
    Min søster skal passe drengene, og min datters også, så hun får travlt smiley


  • #6   19. jun 2017 Ja familie eller nære venner er guld værd når de gider passe ens kat, jeg har verdens bedste kattepasser, hun er simpelthen guld værd, hun kører 20 km hver vej 2 gange om dagen for at passe mine rovdyr, og hun vil intet have for det, eneste hun skal have er en bil til rådighed for at tage køreturen, hvilket jo er ret rimeligt, og intet problem da Vi jo har 2 biler og normalt kun kører i den ene, jeg plejer nu altid at købe et eller andet til hende som tak.

  • #7   19. jun 2017 Ja, jeg så den også godt smiley

  • #8   19. jun 2017 Helt enig med dig Heidi, jeg advarer ligeledes om denne fremgang, har hørt om folk der udover at kattene ikke blev passet i ca. 6 dage så blev hjemmet også ryttet for værdier. Jeg prøvede på et tidspunkt at skaffe en fast barnepige til mine, men arangerede heldigvis først et møde herhjemme, og det viste sig at personen var kuppel skør, så ingen fremmede barnepiger her tak.

  • #9   19. jun 2017 Ja, jeg er også glad for mine livliner - alternativet er en pension.
    Jeg bringer dem ikke ud til fremmede eller de får lov til at bo her.


  • #11   22. jun 2017 Helt enig med jer andre smiley

    Men har lige set på Facebook at de har fundet katten igen , og den er kommet hjem til rette ejer , dog kun som skind og ben smiley så der bliver noget arbejde for at få den i god stand igen smiley


  • #13   22. jun 2017 Det var da godt at høre at de har fået katten retur igen, de har forhåbentligt lært deres lektie.
    Jeg skal blankt i drømme at jeg ikke har sat mig ind i hvorfor katten skulle passes og i hvor lang tid, jeg var egentligt godt klar over at det var en blandingskat, men i teksten jeg linkede til stod intet om herkomst af katten og de havde selv skrevet Norsk skovkat, så det henholdt jeg mig til.

    Mit opstød gik ikke alene på denne sag, men ret generelt da jeg flere gange både herinde og på fb har set annoncer/ opslag med folk der søger en der kan passe deres kat i så og så lang tid eller annoncer/ opslag hvor privat personer tilbyder at passe andres katte enten i eget hjem eller i kattens hjem. Det får mig desværre på stikkerne hver gang fordi jeg syntes begge parter er naive og letsindige at indgå sådan en aftale med totalt fremmede personer, det svarer i mine øjne til at efterlade sit spædbarn til en tilfældig forbipasserende mens man handler ind eller lignende, det er et levende væsen som er totalt forsvarsløs, og at lade totalt fremmede komme ind i ens hjem når man ikke er hjemme fatter jeg ikke folk tør eller alene kunne forestille sig ikke have et problem med, ikke fordi jeg selv har en masse værdier eller overgivet noget nogen ville rende med, med det er så langt fra noget jeg kunne blot overveje, kun folk jeg stoler 100% på får en nøgle til mit hjem, og det behøver egentligt ikke være fordi jeg har kendt dem i årevis, men visse mennesker ved man bare om man kan stole på, jeg kender sågar mennesker som jeg har kendt i rigtig mange år som jeg aldrig ville overlade en nøgle til mit hjem for slet ikke at sige passe mine katte, ikke fordi jeg tror de ville mishandle kattene eller stjæle fra mig, jeg ville bare ikke føle mig tryg ved at de havde adgang til mit hjem når jeg ikke var der.


  • #15   5. jul 2017 Det er ikke noget jeg vil røre med en ildtang.

    Nej jeg har mine livliner Hvis jeg skal være væk i længere tid og jeg skal have Lauritz passet


Kommentér på:
Det der med at lade fremmed passe sin kat

Annonce