{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.898 visninger | Oprettet:

Foder til tynd kat {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Håber at I kloge hoveder kan hjælpe mig...

Vi har to katte der får vand og Hill's science plan adult kylling. Det trives de begge godt med, om end den ene er til den runde side. Sagen er at den anden kat har haft orm og tabt sig en del (vejer normalt 4,3 kg og vejer nu 3,9 - men var nede og runde 3,8, så det går den rigtige vej). Jeg kunne godt tænke mig at "hjælpe hende lidt på vej". Hun har aldrig levet for at spise, men spist for at leve.

Hun har før fået Hill's prescription a/d med succes, men det gider hun ikke nu. Det eneste hun gider, er at slikke sovsen af sådan noget supermarkeds vådmad (Kittekat og Whiskas). Det er vist hverken særligt godt for hende eller noget der giver sul på kroppen.

Så spørgsmålet er: Har I nogle tricks i ærmet? Umiddelbart noget hun kan lappe i sig og ikke skal tygge? Et godt produkt, pasteuriserede æggeblommer, fløde - what to do?

Håber at I har nogle gode ideer smiley

Mange hilsner Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til tynd kat
  • #1   4. jul 2017 Prøv med råt kød. Det er kendt for at slanke og give muskler.

  • #2   4. jul 2017 Dåsemad behøver nu ikke være usundt, og jo det kan skam godt give sul på kroppen, du skal kigge efter dåsefoder uden korn og sukker samt masser af kød, så er det såmænd sundere end det meste tørfoder, så gider hun dåsemad ( evt pate) så giv du hende gerne det, nogle katte er tynde fordi de ikke drikker nok væske og så tærer kroppen på andre midler for at få det den har behov for.

    Af tørfoder findes der noget til kræsne katte, det kunne være en mulighed at prøve, du kan også at købe nogle prøveposer og se om du kan skifte mærke med succes.
    Mine er ret glade for Select gold og min venindes kat som var meget kræsen ville kun have Real Nature Wilderness, begge kornfrieprodukter og kan købes i Maxi Zoo, jeg siger ikke at det er det du skal købe men blot for at fortælle at der er alternativer. Hills er fyldt med korn og ikke særligt meget kød og derfor egentligt ikke verdens bedste foder ( her vil jeg så nævne at min egen ene kat får Hills, så det er ikke fordi jeg foragter det eller fraråder det).


  • #3   5. jul 2017 Tak for jeres svar smiley

    Jeg må prøve mig lidt frem smiley Tror at jeg venter lidt med råt kød - lige nu er det ikke en slankere udgave jeg ønsker mig smiley Nu skal der sul på den lille kat smiley


  • #4   5. jul 2017 Råt slanker tykke katte og fylder på de tynde katte, hvis katten vel at mærke gider at spise det smiley

Kommentér på:
Foder til tynd kat

Annonce