{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.152 visninger | Oprettet:

Sarina A
Sarina A
Tilmeldt:
9. jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp min killing holder mig vogen {{forumTopicSubject}}

Hej smiley jeg har fået mig en lille killing for ca. En uge siden og er virkelig glad for hende. Meeen hun elsker at være oppe om natten og holde mig vogen. Har prøvet at ignorerer hende men hun bider mig i mine tær og krasser vis jeg ikke står op og er nået til det punkt hvor jeg virkelig ikke kan holde det ud mere.
Skal også være meget opmærksom hele dagen da hun lejer med alle ledninger hun kan få fadt på og spæner ud på toilettet hver gang nogle åbner brattet og det er så udmattende.
Kaffen hjalp meget de første to dage men kan ikke holde mig vogen på det mere.
Har hver aften gået en tur med hende (i snor udenfor da jeg bord på 2 etage) og der efter lejer jeg med hende i en time til halvanden. Men det virker slet ikke hun lader mig sove højst en time før hun er i gang igen. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre mere. Nogle der kan hjælpe??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min killing holder mig vogen
  • #1   9. jul 2017 Hun lyder som en helt normal killing, der savner en legekammerat smiley

  • #2   9. jul 2017 Tillykke du er så heldig at have fået dig en sund og rask killing, men bare rolig når den bliver voksen (og neutraliseret) så vil den falde til ro og blive en dejlig sovende sofastykke smiley (luk døren til dit soveværelse)

  • #3   9. jul 2017 Hvor er hun kær ?? jeg legede med dem om dagen og sørgede for energien blev opbrugt. Hvis hun ikke sover for meget om dagen, så kan du vænne hende til at sove om natten. Dog ikke så længe som du ville ønske smiley men som der blir skrevet vil det blive bedre, når hun er blevet neutraliseret smiley Tillykke med hende

  • #5   9. jul 2017 Tillykke med din killing, den er helt normal og har bare en masse energi som skal brændes af. Når nu du bor på 2. Sal og det er meningen at killingefoder gen skal være i relation, så er det en rigtig god ide at du anskaffer en killing mere så den har selskab og en legekammerat, så vil de 2 også klare at køre hinanden trætte.
    Hvis du vælger ikke at anskaffe en mere, så er det desværre dig der skal stå for al aktiveringen, det er hårdt arbejde for der er masser af energi i sådan en lille størrelse. Jeg vil anbefale at du lukker døren til soveværelset så Lilli gen ikke kan vække dig, piver den og kradser på døren så skal du ignorere det, for ellers finder den ud af at den taktik virker og den på den måde kan få din opmærksomhed, en anden mulighed for at få den til at sove noget af natten er at du fortsætter med aktivering sidst på aftenen, dog ikke for vildt for så overgearer du den, og det sidste du gør i den du går i seng er at give den en god portion vådmad, det mætter godt og længe, en mæt kat er som regel en træt kat smiley

    Men husk at også en indekat skal neutraliseres, vaccineres og mærkes, for en fertil kat er en stresset og frustreret kat når den er i løbetid, samt den kan få livmoderbetændelse og cyster på æggestokkene, så der er også noget sundhedsmæssigt ved at få det ordnet, vaccineret e og mærkning fordi uheldet kunne jo være ude at hun af en eller anden årsag slap ud.

    Men altså for at få søvn så er tålmodighed og en lukket dør løsningen, samt evt ørepropper for en tid indtil hun lære din døgnrytme.

    I øvrigt det med ledninger er også normalt desværre, din opgave er at gemme alle ledninger så hun ikke kommer til skade.
    Den med toilettet er også normal, katte er sociale alle steder, begge mine vil også gerne med på toilettet, det vænner man sig til, du skal blot huske at slå brættet ned så hun ikke risikere at falde i toilettet når du ser det. Fodnote, begge mine har såmænd prøvet at falde i toilettet, det har kureret dem for at hoppe op på toilettet og blot være tilskuer.


  • #6   9. jul 2017 Havde det præcis sådan med Akio, han gjorde de samme ting (også selvom jeg prøvede med både leg og mad inden sengetid.)
    Nær han bed i min tæer eller ville lege med dem sagde jeg "Sssst" og pakkede mine fødder og ben ind i dyne
    Han er en meget højlydt kat og de første par uger blev jeg fuldstændig sindssyg da han ikke ville stoppe med at miave om natten. MEN jeg begyndte så at høre musik og ignorerede ham virkelig - det tog tid ja, men nu går han bare i seng når jeg skal i seng smiley Jeg havde ikke kaffe til at holde mig vågen på dog XD
    Jeg kan ogs huske jeg lukkede døren så han ikke kunne rende rundt i resten af lejligheden om natten og så slukkede jeg alt lyset.

    Men det er en process som tager noget tid og man bliver virkelig tvær af dem men det skal nok gå!
    Ang. Ledningerne så vil det være en god ide at bruge ledningbeskytter eller simpelthen få dem væk indtil hun er ældre og ikke har behovet mere smiley jeg måtte kattesikre mine vinduer og ledninger under mit tv møbel.

    Min ene har også været en tur i toilettet en sen nat - det var ikke sjovt smiley Jeg sørger for brættet altid er nede og så lader jeg dem gå med mig derud så de lige kan snuse lidt rundt, men for det meste lukker jeg dem ud inden jeg går på wc


  • Sarina A
    Sarina A Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #7   9. jul 2017 Jeg husker altid at lukket mit toilet bræt når jeg går ud der fra min gæsterne glemmer det tit. Har fået kattesikret mine vinduer så hun ikke kan hoppe ud og senere får jeg kattenet for dem så jeg kan åbne vinduerne helt uden der kan ske noget. Fik et tilbud om at få hendes bror med gratis da de var meget tætte sammen men må desværre kun have en kat i min lejlighed smiley
    Ved godt det helt normalt for killinger at have meget krut i røven og lejer med ledninger, men tør snart ikke lade hende være i to sekunder vis der nu skulle ske noget.
    Jeg elsker at være ude og gå med hende så det er ikke noget problem for mig har sat to tider af om dagen så hun ved hvornår hun skal ud så hun ikke begynder at prive når hun vil ud andre tidspunkter.
    Er virkelig glad for hende men det er jo hårdt de første par dage når man ikke er van til det.
    Men glæder mig til at tilbringe en masse tid sammen med hende.


  • #8   9. jul 2017 Det er altid hårdt i starten smiley
    Det kan godt tage et par uger eller mere, før hun stopper. Dog skal du vide, at det aldrig vil stoppe helt. En kat er sin egen, men med træning og "opdragelse" så stopper det daglige spil smiley
    Rasmus gør det i ny og næ. Jeg kæler ham så lidt og taler til ham med blid stemme og når jeg siger stop og vil sove igen, så holder jeg blidt på hans halespids og han ligger sig selv ned og sover videre smiley Du finder ud af, hvad hun lystre på, jo mere du lærer hende at kende smiley men ja, det er ikke tøjbamser smiley :D


  • #9   9. jul 2017 At få ny killing er som at få en baby i huset, det tager tid og energi.
    Læg et tæppe over fødderne, eller tag tykke sokker på, og måske skal du vænne dig til det, også i fremtiden, Min Mitti har stadig perioder hvor han fanger tæer om natten, eller nusser, dunker hovedet op ad mine bare ben om morgenen, for bag efter at nappe, jeg ved det er kærligheds nap, men det kan stadig gøre ondt.
    Ledninger er dit ansvar, på samme måde som hvis det var et barn du fik, de skal skærmes/ væk på en eller anden måde.
    Når du går tur med ham, skal du forvente det er noget du skal fortsætte med hele killingen liv.


  • Sarina A
    Sarina A Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #10   9. jul 2017 Er glad for alle jeres gode råd og ledningerne bliver snart sat tind til vægene så de er er løse på gulvet og de løse som oplader til mobil bliver fjernet når de ikke er i brug smiley
    Vil da lige prøve med et tæppe over føderne om natten smiley
    Ved at jeg skal gå med hende hele livet men det gør mig slet ikke noget jeg elsker at være ude og er mere en glad for at dele oplevelsen med min lille chilli.
    Men ja hårt er det i starten men skal bare hænge i og det skal nok blive meget bedre smiley


  • #11   9. jul 2017 nu har jeg 14 så har været turen igennem en del gange. den yngste kalle bliver 2 år nu til august. han er først for 2 mdr siden faldet så meget til ro at han går i seng samtidigt med os. han står så hellere ikke op før vi gør. og så siger man bare YES. nattero
    men jo det er hårdt, men hvem har sagt at det skulle være nemt? smiley
    en baby er jo værre.... smiley


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #12   13. jul 2017 Jeg har gode erfaringer med vådfoder i en foderskål med timer, som åbner for herlighederne henholdsvis 3 og 5 timer efter jeg er gået i seng.

    Katten lærer lynhurtigt, at det er godt at være i køkkenet og venter spændt på maden.

    Efterhånden behøver mine katte kun ét måltid om natten for at lade mig sove smiley

    De allerbedste hilsener


  • #13   13. jul 2017 Væn den til at være ude af soveværelset om natten smiley

Kommentér på:
Hjælp min killing holder mig vogen

Annonce