{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Mari C
Mari C
Tilmeldt:
11. jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3

Sætte katte sammen {{forumTopicSubject}}

Jeg har Mogens main coon på 9 år og fik så sidste år Preben (hunkat) 1 pe i april, det er gået ok ingen kæmpe kampe, men sove i ske kommer de nok ikke til, men leger og tumler når Mogens gider. Har så præcis for en uge siden i dag hentet Henning, som er 13 uger, Mogens gør ca som sidst ignorere og skælder ham lidt ud og er ikke så meget inden, men kommer og vender, spiser og nusser, Preben har så tilgængæld ikke sovet inde siden, har tager hende ind og holde kattelemmen lukket 10-15 min hver gang, indtil hun kradser meget på den og vil ud, så efter dette lange oplæg er spørgsmålene, hvor længe tester jeg om det går? Er det ok og holde hende inden de 2-3 gange i døgnet for at se ham rende rundt? Er jo mine børn og får ondt i maven af og se hende sådan, hun er ikke skræmt fra vid og sans, tager mad når hun er inde, ikke meget men spiser, en godbid glider også ned, og knurre så af ham når han løber forbi, har ikke fodret ude, da det jo på ingen måde er meningen hun skal bo ude, men er sgu i tvivl om jeg gør det rigtige eller om jeg skal gære andet eller stoppe det ved den nye ikke skal bo her ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sætte katte sammen
  • #1   11. jul 2017 Jeg har ikke prøvet med katte som kommer ud, men når jeg har sammenført katte, har jeg ikke ladet dem komme i den lukkede have, før jeg kan se der er ro på.
    Som du gør det nu, vil jeg tro det er som om de starter forfra hver gang, og den hunkat ser det som en straf eller noget, at du holder hende inde lidt ad gangen, jeg tror du skal holde hende inde i flere dage, måske helt op til 14 dage.
    Hun ser jo at en anden kat er flyttet ind på hendes territorium og måske tror hun også der er en kattemor, som ikke vil syntes om, at hun kommer for nær killingen.


  • Mari C
    Mari C Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #2   11. jul 2017 Hun er bare vand til og gå ud som hun vil, og vil at holde hende inde i 14 dage ikke være endnu større straf? Hun ville jo skulle bruge katte bakke igen, som hun jo ikke gør, plus han katten heller ikke kan komme ind når hun ikke kan komme ud, ville godt nok give ingen nattesøvn i 14 dage smiley

  • #3   11. jul 2017 Jeg håber andre har råd til dig, for der slår jeg ikke til smiley

  • #4   11. jul 2017 Jeg formoder at alle katte er neutraliserede, for det er klart nemmest at sammenføre neutraliserede katte.
    Du har ret når dine katte er vant til at komme ud så vil det nok ikke være lykken at bo!de dem inde i længere tid og det er meget svært at gøre noget anderledes nu, egentligt så burde du have gjort det at da du hentede den nye killing skulle du have sørget for at begge dine katte var inde og blev jo!er inde i et par dage, 2-3 dage ville have været nok, men det er for sent nu.

    Det positive er at din hunkat trods alt kommer hjem og får mad, det vil sige at hun ikke har tænkt sig at lade sig jage væk, hun holder på sit territorium. Men det tager tid og du skal nok forvente det tager lang tid, en uge er slet ikke la g tid når det er 2 voksne katte der skal acceptere en lille ny irriterende killing fyldt med energi.
    Jeg har ikke sammenført katte som fik lov til at komme ud, og det er klart at det faktum at de kan vælge at forlade hjemmet gør sammenføring mere problematisk og nok også længerevarende end når det er indekatte der er tvunget til at være sammen i mere eller mindre omfang.
    Men som du beskriver det så tror jeg altså nok at din hunkat nok skal acceptere den nye killing, hun skal bare have tid, om du skal fortsætte med at tvinge hende til at være i de i 15-20 minutter nogle gange om dagen skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg tror bestemt ikke det skader nogen.


  • #5   11. jul 2017 da jeg var på kv anbefalede vi altid at man holdt de gamle katte inde i starten når man fik en ny. hvor lang tid afhænger af kattene
    vi havde nemlig kendskab til flere som mistede deres "gamle" kat fordi de fik en ny. de flyttede simplehen bare hjemmefra i trods.

    jeg ville prøve det, og så brug noget tid på damen sådan at hun ikke følger sig udenfor. nogle hunkatte er mere sippet når der kommer ny kat i huset. bliver hun helt slem så gå med hende ud, evt i snor. hvis hun er typen som smutter hurtigt.
    man må aldrig forsømme de gamle bare fordi den nye er sjovere, nuttet mm. den nye har brugt for at lærer det nye at kende og derfor har den ikke brug for det samme af os som de "gamle" har.


  • Mari C
    Mari C Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #6   12. jul 2017 Snakkede med kattens værn igår, og de mener jeg gør det rigtige, det gjorde intet jeg holdt hende lidt inde og igår gik hun ikke selv om kattelemmen ikke var spærret, først efter lidt tid, hun får alt opmærksomhed når jeg ser hende, og den nye er ikke med i haven, så der er alt ved det gamle, hun er med ved have arbejde og vi leger med visne blade og snore hun slår ihjel, og den nye får ikke lov at jage dem i et væk, den nye er ikke neutraliseret, dyrlægen sage de gerne ville vente til ca 2 kg, håber virkelig det kommer til at gå, de sage der skulle være mærkbar ændringer efter 1 månede, og at en uge var ingenting, måske bare min mave der gør ondt når man nu ser dem som sine børn?? Ps dejligt i gider svare og give råd, der er altid nogen der ved meget mere end en selv

  • #7   12. jul 2017 En uge er slet ingenting. Og måske er en måned Heller ikke nok, men det er klart at der bør Være en ændring i adfærden til det bedre i løbet af en måned og hvis du har en forventning om at de bliver bedste venner så kan du nemt blive skuffet. Men sådan som du beskriver dem så vil jeg tro at de med tiden kan lære at acceptere hinanden, men der kan nemt gå et halvt år Før det kommer til at foregå uden hvæs og brummen.

  • Mari C
    Mari C Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #8   13. jul 2017 De behøver ikke blive bedste venner, de 2 andre sover heller ikke i ske, men ville bare gerne hunnen ville være lidt inde og evt som den gamle, lige få sat den nye på plads, så hun ved hun bestemmer. Havde den nye ude igår på græsset i snor(han kommer fra kun at være ude kat) det var som om det var bedre og hun var rent faktisk på græsset og holde øje med han

Kommentér på:
Sætte katte sammen

Annonce