{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Kat med allergi {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen i sådan et dilemme og så alligevel ikke. Jeg tror måske at vi herhjemme er kommet frem til det rigtige men søger lige lidt råd her alligevel.

Sagen er den at vores elskede manse-mis på 5 år har udviklet allergi og vi ved ikke overfor hvad, men han slikker simpelthen sig selv hudløs og til store står på maven og bagbenene. Dyrlægen siger der er allergi og han kom på pillekur og det hjalp i 1-2 mdr (det var et helvede at få i ham og føles som et overgreb at få ham til at æde de piller)
Nu er det så kommet igen og han skal have noget mod det hver dag resten af hans liv. Og her er det så vi snakker om, om man skulle lade ham få fred. Det er en ren kamp at få det væske i ham og kan boder og kradser os til blods for at slippe væk. Vi har prøvet at blande det i maden, så spiste han bare ikke. Han søger væk fra os siden vi skulle begynde på det væske, selvom vi kan se det er begyndt at virke og sårene forsvinder. Er det så værdigt at holde ham her hvis han begynder at frygte os pga den kamp.?

Håber nogen forstår vores dilemma, har prøvet det samme måske og kan give et råd eller to..


Kommentarer på:  Kat med allergi
  • #1   20. jul 2017 Åh nej, det lyder ikke rart for nogen af jer smiley
    Jeg ville, som jer, nok overveje hvordan han har det når han bliver sur og utryg ved jer pga væske/medicin. Opveje om det er det værd, for ham.


  • #2   20. jul 2017 Jeg har haft kat med allergi ( har også selv allergi) men han var ok at give medicin i de perioder hvor det var nødvendigt, og jeg sidestillende det nok en del med min egen allergi, men det var absolut ikke sjovt, og det var rigtigt dyrt i perioder.
    Jeg ved at fik jeg igen en kat med allergi, ville jeg som jer, overveje meget om det er rimeligt for katten, at fortsætte, særligt når den som jeres, ikke vil samarbejde om behandling, og trækker sig fra jer.
    Min blev også aflivet, men det var da han også viste sig, at have dårlige hofter, og ikke kunne smertes dækkes, så blev det for meget for en stakkels kat.
    Som du siger er det kun en selv som kan tage beslutningen, men det er svært, og nu og da kan det være rart at høre andres oplevelser, men jeg er sikker på i træffer afgørelse ud fra hvad der er bedst for katten.
    En ting til vil jeg sige, det er utroligt stressende, at have en kat med kronisk lidelser, og man er jo super glad, når den har det godt, men man ved aldrig hvornår det er galt igen, og det påvirker en meget.


  • #3   20. jul 2017 Jeg vil gerne lige understrege at jeg ser aflivning som den allersidste udvej. Men han skal ikke være her hvis han skal leve et liv med lidelser osv.
    Vi er ret ligeglade med hvad medicinen koster os hvis det var noget han havde accepteret den nemmere.
    Ja det er super hårdt at tænke tanke om at han måske skal fra os. ??
    Hvis det så bare var i perioder men det er hver dag resten af hans dage. Dyrlægen sagde den måske kun e sættes ned til hver anden dag hvis han tog godt imod det.


  • #4   20. jul 2017 Jeg har også haft en kat med allergi - det betød dog astma, men essensen er jo det samme.
    Der er en behandling som ganske vist er lidt dyr, men angivelig effektivt.
    Katten kan hyposensibiliseres - vaccineres mod allergi. Det tager så vidt jeg husker 4 år.
    Samme fremgangsmåde som hos mennesker, katten bliver testet for hvad den er allergisk overfor og så starter man "vaccinationsprogrammet".

    Men jeg forstår jeres overvejelser.


  • #5   20. jul 2017 prøv at kontakt Lise bang hansen
    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

    hun er super dygtig og kører i hele dk. Hun burde kunne hjælpe ham.har selv brugt hende flere gange. og vil da bruge hende igen hvis det er nødvendigt.
    og hun giver ikke nogen falske håb. hun er uddannet dyrlæge


  • #6   20. jul 2017 Er han undersøgt for smerter i hofte og ryg?

  • #7   21. jul 2017 #dkkorat

    Det ved jeg ikke. Tænker at dyrlægen tjekkede de forskellige muligheder inden de bare smider ham på medicin. Det er en super god dyrlæge og jeg har tiltro til at de ved hvad de laver. Ellers havde jeg jo ikke gået med ham hos den dyrlæge..


  • #8   21. jul 2017 Er hofter og ryg røntgenfotograferede? At han slikker sig så voldsomt på maven og benene, kunne tyde på smerter i bagpartiet.

  • #10   24. jul 2017 Har I skiftet kosten for nylig, så kan det være en årsag. Hvis ikke og jeres kat har fået det samme mærke/producent i længere tid, så var det måske en ide at prøve at se om der er noget at gøre på den front.

  • #11   28. jul 2017 Felis - ja det er han tjekket for og fik en ekstra loppekur for at udelukke at det var lopper(som han ikke har).

    Vi har ikke ændret kosten de sidste mange år og han får royal canin da det er det eneste han vil spise..


Kommentér på:
Kat med allergi

Annonce