{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.900 visninger | Oprettet:

Jeanette H
Jeanette H
Tilmeldt:
23. jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Levetid på chip {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Vi har gennem en længere periode kæmpet med vores Sureflap kattelem, hvor den ældste (Joey) af vores 2 drenge, har stor problemer med at få chippen til at virke.

Vi har haft kattelemmen i snart 7 år nu og har på intet tidspunkt haft problemer med den.
Mindstemanden (Puma) fiser ind og ud - og har ingen udfordringer.

Ca. hver anden nat vågner jeg ved, at Joey ikke kan komme ind og prøver at kradse lemmen op, men den vil ikke åbne for ham.
Hans hoved er tæt nok på, men den registrerer ham ikke.
Vi har prøvet at indlæse hans chip på ny, vi har afprøvet forskellige batterier (genopladelige, billige modeller, Duracell osv.), men alt uden held.
Alt holder ca. 2 dage og så starter vi forfra igen.

Umiddelbart tænker jeg, at det må have noget med chippen at gøre.
Kan en chip blive for gammel?
Kattelemmen virker jo upåklageligt til Puma.

Joeys chip er ligeså gammel som kattelemmen.

Har i hørt noget eller selv haft udfordringer med at chippen forældes?

Med ønsket om en skøn søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Levetid på chip
  • #1   23. jul 2017 Det tror jeg er noget du kan høre dyrlægen om, det er blot et opkald og tvivler på det koster noget, de må helt klart vide om den kan blive forældet da de jo har mange års erfaring g med chip og må have mødt lidt af hvert.

  • #2   23. jul 2017 har i rengjort selve lemmen? på den øverste del af hullet kattene kravler igennem sidder en lille lyssensor, som gør at lemmen først læser chip, når den registrere en forskel i forhold til bunden af lemmen. Så hvis den og bunden er beskidt, så får den sværere ved at læse om der er en kat eller ej, og så læser den ikke når katten kommer.
    Nu ved jeg ikke hvilke farver dine katte er, med det kan jo være at Puma laver en større kontrast for sensoren end Joey, hvorfor den virker for den ene men ikke den anden.

    Jeg har aldrig hørt om at en chip skulle holde op med at virke, men kan da ikke afvise det.


  • #3   23. jul 2017 Der er en gammel tråd der hedder Hjælp til sureflap med denne anvisning fra support længere nede i tråden. Jeg ved ikke om rådet kan bruges til jeres problem. Der er det vist noget med chippens frekvens det er galt med.
    Så jeg skulle gøre følgende:
    1: fjern et batteri fra kattelemmen og lad den stå i 2 minutter.
    2: hold M-knappen nede.
    3: bliv ved med at holde knappen nede og sæt det manglende batteri i.
    4: slip knappen.

    Hvis det virker skal man gøre det hver gang man skifter batterier.


  • #4   23. jul 2017 Jeg tænker i øvrigt, jeg kan huske noget om at nogle oplever at chippen flytter sig, så tænker om det måske er fordi chippen er vandret lidt væk fra nakken af katten så den måske er vandret længere ned af ryggen eller rundt om halsen, kan det give chiplæseren i kattelemmen sværere ved at aflæse chippen??

    Kan godt være det er et "Long shot" men det kunne måske være en mulighed og det kan jo nemt testes hos dyrlægen med en chiplæser, så kan man lokalisere hvor chippen sidder.


  • #5   23. jul 2017 Chippen kan have flyttet sig, den kan også i nogle tilfælde holde op med at virke. Så jeg ville få den tjekket hos dyrlægen og evt. overveje en ny chip.

  • Jeanette H
    Jeanette H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #6   23. jul 2017 Hej alle,
    Tak for jeres hurtige kommentarer smiley
    Til trods for hyppig rengøring, har jeg denne gang prøvet at rengøre sensorerne med vatpind - krydser fingre for det muligvis kan være det.
    Ellers må vi evt. et smut til dyre-doktoren.


  • #7   25. jul 2017 Virkede det så? smiley

  • Jeanette H
    Jeanette H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2
    #8   25. jul 2017 Endnu ja smiley Umiddelbart kunne det godt tyde på, at vatpinden denne gang var vores alles redning smiley

  • #9   25. jul 2017 Det lyder jo godt smiley Der er nok andre, der ender med at stå i samme situation smiley

  • Jeanette A
    Jeanette A Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   12. feb 2019 Har nogen en speciel god chip-kattelem at anbefale,da jeg er helt tabt på gulvet desangående??... Mvh. Jean.

Kommentér på:
Levetid på chip

Annonce