{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Skal man give op? {{forumTopicSubject}}

Hej KG.

Har tidligere skrevet om Minnie herinde, nu er udviklingen den, at det stadig går godt med mine to tøsser, hun har været til dyrlægen og så fin ud, dog har hun en gammel skade på bagknæet som hun har ondt i (skulle dog ikke gøres noget ved, skulle bare gå i sig selv), hun har fået en ormekur, buller ud lags siderne, så hun tager på, og har købt en kattebakke mere som bliver skiftet regelmæssigt, så nu har jeg to smiley

Nu er jeg endelig blevet klar til, at åbne op for mine rum som tidligere nævnt er lukket af, så de kun er i et rum, men nu er Minnie begyndt, at gøre det i det rum også og har lige tisset på gulvet, samt er begyndt, at skide på gulvet også, noget hun ellers ikke har gjort smiley Jeg sprayer stederne med gå væk kat i håb om, at vis det lugter dårligt, at hun så holder op, så nu tør jeg ikke, at åbne op for rummene som planlagt smiley

Har haft hende i 4 måneder, og vid jeg ikke skal give op, men overvejer det kraftigt fordi jeg føler mig som fange i mit eget hjem grundet de lukkede rum, samt hun ødelægger lejligheden på den måde, da det er en lejebolig er det i sidste ende mig der kommer til, at bøde for det smiley

Ville i give op, mit dyrehjerte siger mig jeg ikke skal, for vil jo gerne hjælpe hende, men min fornuft i forhold til min lejebolig vis den bliver ødelagt siger mig noget andet, hvad ville i gøre? Overvejer lidt, at bytte hende med en bedre egnet indekat på samme alder som ikke er urenlig, men føler det bare forkert for det er jo ikke fair for katten, og hun har sikkert sin grund smiley

Skal siges hun ikke mistrives og er faldet godt til, så hun er heler ikke stresset eller bange smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man give op?
  • #1   27. jul 2017 Hvor gammel er hun? Hvilke forhold kommer hun fra? En kattebakke i hvert rum i en periode kunne måske være en ide?

  • #2   27. jul 2017 Var planen derfor købte jeg en mere, men lige står de i det eneste rum der er adgang til, så hun har to valg muligheder, at vælge imellem smiley Men er bare bekymret for om hun vil bruge det når den rykkes et andet sted hen, især når hun igen er begyndt på det griseri udenfor bakken igen smiley Hun er 1 år, har være ude/indekat, og vant til bakke, så det burde ikke være et problem for hende, at være inde, og som sagt trives hun, selvom hun nu bare er inde smiley

  • #3   27. jul 2017 Er hun steriliseret? Har du overvejet en kattekammerat?

  • #4   27. jul 2017 Når du isolerer hende (jeg forstår din frustration), så tror da pokker at hun bliver stresset.
    Hold dig langt fra Gå-Væk-kat. Hun skal føle sig tryg i sit eget hjem og det kan hun umuligt gøre, når der lugter af skræmmemidler.

    AL lugt skal væk fra tis.
    Du kan prøve med Urine Off.
    Herefter synes jeg at du skal fylde huset med "Feliway" som virker beroligende. Du kan supplere med Calm og så se om det virker.
    Husk at naturmedicin ikke virker fra den ene dag til den næste smiley

    Pøj Pøj med det hele smiley


  • #5   27. jul 2017 igen så er det en dum ide at lade en ude/inde kat kun være inde.
    ja nogle katte kan finde ud af det, men det er meget få. og netop en af ulemperne er netop urenlighed.

    jeg ville nok vælge at finde et nyt hjem til hende hvor hun kan komme ud.


  • #6   27. jul 2017 Først vil jeg sige det er en utrolig dårlig ide at gøre en kat som har været vant til at kunne komme ud til udelukkende indekat, det er i meget få tilfælde at det kan lade sig gøre uden at få en frustreret kat ud af det, så din mission vil måske aldrig helt lykkedes.

    Næst så må du under ingen omstændigheder anvende gå væk kat inde i hjemmet, det er beregnet til udendørs brug til uønskede katte på sin matrikel, anvender man de inde så fortæller man egentligt sine katte at de er uønskede i eget hjem, ikke smart vel??
    For at fjerne lugt og bakterier fra urin og afføring så skal du bruge urine off eller R10 fra Matas, begge produkter virker rigtig godt og effektivt.
    Når du skriver hun er begyndt at tisse på gulvet når du åbner op for de andre rum, så tænker jeg egentligt at det er fordi hun bliver utryg og at hun ønsker det skal dufte af hende, så et forsøg kunne måske være at i starten når du åbner op for flere rum så tager du den ene kattebakke og flytter ind i rummet, så der er en duft af hende i rummet, en god ide ville måske også være feliway, blot i starten indtil hun får sat duftspor overalt så hun genkender duften og føler sig tryg.

    Du skriver også hun har ondt i bagbenet, hvilket også kan forklarer urenligheden, hvis det gør ondt når hun sætter sig i stilling til at tisse eller skide så forbinder hun smerten med bakken, og hvem har lyst til at besørge et sted der giver en smerte?? Katte forbinder aldrig smerte med sig selv, men med noget udefrakommende, altså det de er i nærheden af når det gør ondt.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   27. jul 2017 Ja jeg ville gerne skrive næsten det samme som Felis,
    Det er rigtig rigtig synd for katten, den har være udekat og indekat og pludselig er den indespærret i et rum, så vidt jeg husker fra d 22-7 altså 5 dage har du begrænset den til et rum, det er sørme såå synd. smiley Jeg synes du skal prøve at få den solgt til et sted hvor katten kan komme ud som den har været vant til, gerne et sikkert sted uden store veje, men måske et landsted, hvor katten kan gå ind og ud som den så gerne vil. For det vil aldrig komme til at virke hos dig og katten gør både stort og småt, fordi den ikke har det godt på den måde. smiley


  • #10   27. jul 2017 Så vidt jeg husker var det den du skrev der var alt for tynd og fuld af tæger. Så den må da ha været en del ude. Jeg tror også du kun går det værre ved at spærre hende inde i et rum eller sprøjte med ubehagelige dufte i nye rum. Enten er den urenlig eller måske slet ikke vant til at gå inde og bruge bakke. Sælger kan jo ha løjet. Sådan en kat kan du ikke have i en lejlighed. Jeg ville enten slutte det for katten eller finde et hjem ude på landet, hvor de kan forsøge med ude adgang.

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   29. jul 2017 Jeg har taget en vild hunkat (steriliseret) ind og holder den sammen med min MEGET godmodige hankat indendørs - undtagen når vi går tur i haven eller på fortovet - og dét har Missemor IKKE lyst til ret tit.

    Hun var MEGET bange i starten og er stadigvæk noget nervøs for at blive taget op, men hun har aldrig været urenlig. De to katte har hver sit værelse med dejlige bløde sovemuligheder på gulvet + i en seng/sofa og i hver deres vindueskarm. De kan frit gå ind til hinanden (den ene dør har kattelem og den anden står på klem)

    Nusser vil gerne ude og gå i snor og siger selv til 2-3 gange i døgnet. Jeg spørger af og til Missemor om hun vil ud i snor og måske ca. 1 x månedligt vil hun gerne have snor på - og så går vi selvfølgelig ud, så hun kan afmærke haven og snuse til nye dufte fra fugle, pindsvin og andre katte m.m.

    Det gælder om, at kattene føler, at de har deres EGET dejlige trygge sted OG at de ikke har fået traumer over at bruge kattebakken - Det havde Nussers bror Pusser - han turde IKKE tisse i kattebakken, men jeg fandt ud af at en flad skobakke (til vintervåde støvler) ikke gjorde ham utryg. Helt renlig blev han først, da han blev alvorligt syg...

    Prøv Dig frem, og find ud af hvad der gør hende glad og tryg. Vær så meget sammen med hende som muligt og tilbyd andre typer af kattebakker med og uden kattegrus (gerne forskellige slags). Læg mærke til, om hun viser tegn på smerte, når hun sætter sig ned for at vaske sig. Dén bevægelse ligner meget bevægelsen før hun skal tisse/lave.

    Hvis hun har brug for smertestillende medicin en periode, så snak med Din dyrlæge om de - hvis hun får noget smertestillende, så læg mærke til, om det også hjælper på hendes valg af tissesteder (lad kattebakken beholde hendes egen lugt - f.eks. ved at lægge et stykke køkkenrulle, Du har tørret hendes tis op med i bunden af kattebakkerne - mine to katte har i alt 5 kattebakker, som de begge bruger alle sammen).

    Rigtig god arbejdslyst!

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Skal man give op?

Annonce