{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.688 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
11. okt 2006
Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365

Ragdoll eller Maine Coon.. {{forumTopicSubject}}

Ja som nogen ved har jeg nu kun min dejlige Lukas tilbage.
Jeg har gået og tænkt på om jeg skal have en kat mere eller ikke.

I mange år har jeg altid drømt om at have en Ragdoll, smiley har læst meget om dem og de er lige mig og deres smukke udseende og personlighed.
Men jeg elsker altså også bare Maine Cooner, som jeg har haft nogle stykker af med stamtavle, igen deres smukke udseende og personlighed. smiley

Men jeg synes at Ragdoll desværre er ret dyre, da jeg vil have en med stamtavle. smiley

Jeg er lige flytte hjem igen efter vi har fået renoveret her til den store guldmedalje. Jeg har pengene til ny kat, har katte op sparring,
men der er mange ting jeg også skal have af nye ting herhjemme som er vigtige, er slet ikke kommet i stand endnu af flere grunde. smiley

Mit hjerte smelter hver gang jeg ser en killing, så jeg er skruk haha

Ved ikke om det skal være nu eller ikke. smiley Ved godt i ikke kan hjælpe mig med det, smiley Men det er nu rart at få lidt luft, da jeg er begyndt at tænke på det næsten hver dag.

Hilsen fra en af de katte tossede, som vi jo alle er herinde. smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ragdoll eller Maine Coon..
  • #1   1. aug 2017 Er Ragdoll så meget dyrere end Maine Coon?

    Jeg synes, at du skal vælge den, du helst vil. Eller måske en af hver? smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #2   1. aug 2017 Ja det lyder rigtigt, det du siger Susanne, men 2 katte vil jeg ikke have på en gang, det bliver for meget lige nu. smiley Men jeg giver desværre ikke 6500-7000 kr for en Ragdoll, det synes jeg er meget dyrt.... De Maine Cooner jeg har købt lå mellem 3500- 4000 kr , godt nok et stykke tid siden smiley Men 4500 kr er en ok pris. smiley

    Vil jo så gerne også prøve at have en Ragdoll, som jeg har drømt om i mange år. Ja det er sørme svært. smiley


  • #3   1. aug 2017 din tekst kan ikke andet end bringe smilet frem......... jeg har en forestilling om at mit næste projekt bliver enten at bringe en Norsk skovkat eller balineser ind her, når det utænkelige sker at jeg mister en af mine 2 nuværende katte.......... men de lever jo gudskelov mindst 10 år endnu smiley håber du træffer det rette valg når du bliver mere afklart

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   1. aug 2017 Tak...Nå Marlene hehe... Du er allerede ved at forberede dit næste projekt, om det næste hold af de skønne misser skal være. smiley Jo da dine dejlige katte lever da mindst 10 år endnu, vi skal være positive. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #5   1. aug 2017 Hvis nogen lige pludselig sagde til mig, jeg har en dejlig stor smuk Ragdoll han killing, smiley du kan købe for 4500 kr, tror jeg helt bestemt jeg slog til med det samme, så var der ingen valg . smiley

  • #6   1. aug 2017 tænker ikke at jeg er positiv men realistisk................ mine katte er indekatte og bliver derved ikke udsat for unødig farer!!!! de har en sele, som de bliver luftet i haven hvis de plager for at komme ud............ det er ikke sket i år endnu, men året er ikke omme endnu, så kan sagtens nå at ske,

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #7   1. aug 2017 Jeg har indhegnet min have, det har jeg haft i mange år, men alligevel blev de syge, min Norske Skovkat fik desværre blæresten da han var ca 6 år, han blev opereret, men blev syg igen lige efter. Min Maine Coon fik væske i bughulen af en alder af 9 år og måtte derfor forlade denne verden. Min nye Maine Coon killing var ca 8 md fik en blodprop enten i hjertet eller hoved og døde lige foran mig. Så jo de kan hurtig blive syge, selv om de er indekatte, desværre, selv om hvor meget man prøver at give dem af det rigtige foder osv. smiley

  • #8   1. aug 2017 ja- man ved aldrig hvornår det er slut........ gudskelov....... så jeg vælger at tro de bliver gamle......... den gamle tror jeg sjovt nok mest på.......... hun har charmen til et godt mimrekort smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #9   1. aug 2017 Det var også derfor jeg sagde til dig at vi må være positive. smiley
    Jeg har ofte tænkt på om huskatte er mere robuste end en racekat, fordi mine 2 huskatte blev 14 og 15 år. smiley


  • #10   1. aug 2017 min venindes persere blev 20 og 22......... hankatten på tyve måtte tilmed vænne sig til en hund da han var gammel......... de levede sammen 1/2 år.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #11   1. aug 2017 Det var en meget flot alder må jeg sige, var de med stamtavle? Eller var der blandet noget i generne.

  • #12   2. aug 2017 To skønne racer du overvejer. Vi har selv en dejlig Maine coon med tavle. Han bliver snart 11 år og har kun været syg en gang. Det var med blæresten men det er mange år siden nu (nok 8-9 år siden) og der har intet været siden. Vi har også lige fået en ragdoll-blanding, far var ragdoll, i mor var der en smule perser og mco men mest ragdoll.
    Begge katte er skønne og kan begge anbefales.
    Det lyder som om du sværmer mest for ragdoll så hvis jeg var dig ville jeg nok spare de sidste 2000 kr op og så købe en ragdoll.


    profilbillede
  • #13   2. aug 2017 Min yngste dreng ønsker sig forresten også en Ragdoll. smiley

  • #14   2. aug 2017 For mit vedkommende har jeg været nødt til at sætte prisen op til 5000 for en kat. Dyrlægens priser stiger hvert år, og jeg har ikke råd til at blive ved med at dække underskuddet. Der er andre, der tager lidt mindre, og andre der tager mere. Jeg har lagt mig i det, jeg mener er midten. smiley

  • #15   2. aug 2017 Uhh det er et svært valg Janne.....
    Rart at høre der er andre end mig der bliver skruk når de ser en killing, mit ønske er at når engang mine 2 lømler ikke er mere så skal jeg have racekat, jeg har egentligt aldrig ønsket en langhåret kat, men efter at have set CamillaJuul s 2 sibiriske skovkatte, så er jeg helt og aldeles forelsket i den race, men det er en dyr race og jeg vil have 2 katte på samme tid og alder næste gang, af skade bliver man klog. Forhåbentligt ligge det nogle år ud i fremtiden smiley men jeg bliver stadig skruk når jeg ser killinger smiley

    Nå til dit spørgsmål, hvad skal du vælge, ja Maine Coon er en helt fantastisk dejlig race, men nu har du jo prøvet det nogle år, så hvorfor ikke kaste dig ud i en ny race og prøve Ragdoll, de er sygt smukke og hvad jeg har læst mig til en helt fantastisk race, ja det er de fleste racer jo i øvrigt, det handler om hvilken race der passer ind i ens livsstil, alle katte er jo fantastiske og dejlige, så hvordan skal man vælge?? Det lyder som om Ragdoll er din drøm lige nu, så jeg syntes du skal gøre det, nogle gange skal man ikke tænke praktisk eller fornuftigt men lade sin lyst og ønske styre, vi har kun et liv, og hvorfor gå og fortryde halvdelen af det for de ting vi ikke gjorde??
    Måske skal du bare tage det med ro og kigge stille og roligt eget en Ragdoll og en dag dukker den helt rigtige op og hvis heldet er med dig så også til den rigtige pris.


  • #16   2. aug 2017 Jeg håber sådan på, at vi snart kan få parret en kat. Og så får jeg min killingelyst styret for en stund. smiley

  • #17   2. aug 2017 Janne du er da velkommen på besøg her i killingehulen med 20 ragdollkillinger smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #18   3. aug 2017 Hej Kristina. Dejligt at høre din skønne Maine Coon på 11 år kun har haft problemer 1 gang. smiley
    Og så har du også en Ragdoll åhh hvor er du heldig at du har de 2 skønne race katte, de så smukke og har sådan et dejligt personlighed. smiley

    Mit hjerte har altid været hos Maine Coonen, men jeg har jo endnu ikke oplevet det at have en Ragdoll, tror nej jeg ved at Ragdollèn også vil blive mit hjertebarn, smiley *Elsker deres tempement og deres personligheder.. Sukkk Hvor er han en smuksak, tak for billedet. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #19   3. aug 2017 Susanne. Jamen så må du næsten også have en Ragdoll. smiley God smag din søn har...haha smiley Ja det er ikke sådan med mange af os som bliver killing skruk, men du er heldig, for det ved du at du får på et tidspunkt, men desværre skal af med dem igen uhhh, Det kunne jeg slet ikke smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #20   3. aug 2017 Heidi, ja vi 2 er nogle være skrukker. smiley Jeg synes da du skulle prøve at have en langhåret sibiriske skovkat. Det er ikke så slemt med at de skal redes. Det vender man sig til. smiley

    Du har ret, hvis man har gået i mange år og drømt at have en bestemt race, så må man/jeg også prøve sådan en dejlig smuksak, så man ikke fortryder det senere i livet, som du også skriver. smiley

    Tror også jeg vil kikke mig lidt rundt, til jeg finder lige netop smuksakken som også bliver glad for mig. smiley Ja og til den rigtige pris, de koster jo en hel dagligstue. smiley smiley


  • #21   3. aug 2017 Man skal "heldigvis" af med dem igen, lige i den alder hvor de begynder at bliver sådan rigtig frække, så går det lidt lettere. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #22   3. aug 2017 Hej Christa. Tak for tilbuddet, smiley Waw og så med 20 ragdollkillinger. Jeg vil tænke over dit skønne tilbud. smiley Tænk at være på gulvet med 20 nuttede ragdollkillinger smiley

    Ps. Har du nogle "røde" Ragdoll killinger, har set et par stykker. smiley


  • #23   3. aug 2017 jeg har ingen røde killinger ligenu men der kan komme inden længe...


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #24   3. aug 2017 Det vil jeg glæde mig til Christa. smiley

  • #25   11. aug 2017 #11: de var med stamtavle, så tror tavlekatte har muligheden lige så meget som huskatte........ udfordringen med huskattte er tit at de går for lud og koldt vand........hvis der blev passet ordentligt på dem tror jeg at de havde samme chance som andre

  • #26   11. aug 2017 Min huskat blev knap 15, da hun fik en blodprop og blev lammet i bagbenene.

Kommentér på:
Ragdoll eller Maine Coon..

Annonce