{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Jonas S
Jonas S
Tilmeldt:
4. maj 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Alternativ foder {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal til at have en halv main coon og halv norsk skov kat.
Og søger og søger på hvad foder den skal have.
Kan det være rigtigt at det kun er Royal canin der laver foder til main coons?
Eller er der et sundt alternativ da jeg ikke selv bryder mig og dette mærke ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ foder
  • #2   2. aug 2017 En kat er en kat og de kan spise alt foder der er til kat, det ris med foder der er rettet mod specifikke racer skal man ikke hoppe på, det er jo ikke sådan at fordi der ikke står Maine Coon på posen så kan Maine Coons ikke lide det, så ville huskatte jo aldrig få mad for der findes i gen pose hvorpå der står huskat smiley smiley

    Vælg et foder som du syntes om og vigtigst af alt som katten kan lide, se efter at der er høj kødprocent, de første 2-3 ingredienser på listen skal være kød, der må ikke være for meget magnesium i og der skal være taurin i, det er de vigtigste punkter.


  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   2. aug 2017 Har kigget rigtig meget inde på zooplus og faldt over applaws kittin kylling og jeg er lidt usikker på om det er godt nok.

  • #4   2. aug 2017 det foder ville jeg nok holde mig fra. jeg kender nemlig flere som er endt med en kat med foderallergi efter de har prøvet applaws.
    jeg er så en af dem som ikke vil foder med kornfrit. min egen dyrlæge er modstander af det. netop fordi de ser flere og flere katte med foderallergi efter ejeren har sat katten på kornfrit.
    desuden så er der jo noget andet end korn i. der skal jo være stivelse for at få det lavet. og må sige at græskarkærner, æbler, kartofler mm hører ikke hjemme i en foderskål til en kat - det jo hestefoder.
    skal man virkelig gøre noget godt, så vælger man barf

    jeg har foder med royal canin i mange år nu. Mine katte trives på det. Og det er det eneste som de faktisk kan lide alle sammen.

    men kig på magnesiumen.
    og så prøv dig frem. det vigtigste er jo at katten faktisk kan lide foder og trives på det


  • #6   2. aug 2017 Jeg har i en del år fodret med kornfrit, men også lidt andet, men jeg ligger meget vægt på vådfoder, fordi min første kat, havde kronisk nyresvigt, og altså unormale nyretal, det blev bedre da jeg fandt ud af, at han skulle have vådfoder mindst 2 gange om dagen, gerne 3 og når det er varmt må der gerne puttes en smugle ekstra vand ved.
    Nu har jeg 2 katte som er tandløse ( næsten) pga FORL/ TR og de spiser ikke kød længere, før fik de ofte kød ved siden af vådfoder og tørfoder, men de kløjs i det, selv små stumper skal jeg passe på med.


  • #7   2. aug 2017 Oh jeg ville få problemer, hvis jeg skulle fodre med tørkost, der var specielt beregnet til de enkelte racer. Jeg har både Maine Coon, Norsk Skovkat, Orientaler, Huskatte og en blanding gående.

    Her går vi efter protein- (fra kød) og fedtindhold. Og så får de vådfoder to gange om dagen. Vi fodrer med flere slags tørfoder, hvor noget er kornfrit, og noget er med korn. smiley


Kommentér på:
Alternativ foder

Annonce