{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Fri debat i kattegrupper? Nej da! {{forumTopicSubject}}

Så fik man da prøvet at blive slettet og blokeret fra Facebook-gruppen, katte-forum.dk. smiley Jeg har ofte været meget aktiv derinde, og især brugt siden til hurtigt at spørge om noget ang. min kat, nu man alligevel var online, så det er sku ærgerligt!

Det ironiske var så, at det sidste jeg har kommenterede på derinde (hvilket jeg må formode er grunden til jeg blev blokeret??) var et opslag, hvor en klagede over, at i visse grupper bliver ens kommentar slettet, hvis admin ikke var enig. Jeg skrev så, at det desværre også er set i selvsamme gruppe og at det åbenbart var svært at skelne mellem sin egne holdninger og det, at være objektiv admin. Ingen advarsel, ingenting fra admin, men nu én blokering rigere! smiley

Har ofte undret mig over folk, der skrev et opslag derinde, som tydeligvis viste en anden holdning end admins, som derefter stod som udmeldt i gruppen. Nu kan jeg ikke lade være med at tænke, om de også bare er blevet slettet, inden de nåede at få deres svar. Det er godt nok super latterligt og samtidig ironisk i lyset af min sidste kommentar. Andre som har oplevet noget lign.?


Kommentarer på:  Fri debat i kattegrupper? Nej da!
  • #1   14. aug 2017 Det er normalen. Velkommen i klubben af udstødte. Jeg skrev noget på min egen væg, der gjorde, at jeg blev blokeret. smiley

  • #2   14. aug 2017 Jeg havde det på fornemmelsen, men tænkte egentlig ikke, at jeg nogensinde selv stod for skud, nu man ikke overtræder nogle regler.

    Hold da op, det var da også latterligt. Var det da noget møntet gruppen, siden du blev slettet for det? Men jo tak haha smiley


  • #3   14. aug 2017 Jep, jeg skrev noget i stil med, at jeg troede, at der var ytringsfrihed, da jeg fik slettet to opslag i gruppen. Opslag hvor jeg i sjov spurgte ind til racen på en af mine katte. smiley

  • #4   14. aug 2017 Ej hvor er det vildt. Utroligt man selv vælger at lave sådan en gruppe, når man ikke ønsker debat i trådene smiley Har også lige hørt fra en anden, som blev smidt ud 30 min efter godkendelse i gruppen. Da hun skrev og spurgte admin hvorfor, fik hun bare en sviner. Jeg tror, jeg bare lade være med at spørge så..

    Nå, men så vil jeg da også meget hellere være en del af de udstødte smiley haha


  • #5   14. aug 2017 Der er endda lavet en gruppe for de udstødte, så du er ikke alene. smiley

  • #6   14. aug 2017 Ej hvor komisk haha! Den må jeg da finde smiley

    Jamen det er egentlig også rart nok at høre, for det er alligevel lidt af et chok at opdage, nu man ikke selv føler, man har forbrudt sig på nogle regler.


  • #8   14. aug 2017 Ja af samme grund bruger jeg kattegrupperne meget lidt. Jeg oplevede for nyligt at en tråd blev lukket da brugeren "ikke deltog aktivt, men kom kun med påstande". Det er ikke alle der er online 24/7.

    Jeg tror nok at det var katteforum - men jeg er ikke sikker.


  • Grethe J
    Grethe J Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   15. aug 2017 Nu er det sådan, at medlemmer er eksistensgrundlaget for en gruppe. Så hvis et medlem bliver bortvist, så er det sikkert ikke uden grund.
    Men hvad der også er normalt er, at den bortviste bagefter sidder alle mulige andre steder og klager sin nød og erklærer sin uskyld.
    Man kan jo blot lave sin egen gruppe og lave reglerne som man selv mener de burde være, i stedet for hyle over reglerne i andres og ynke over, at man ikke skrive og gøre som det passer en.


  • #10   15. aug 2017 Grethe J, man har vel lov til at undres, når man er blevet slettet UDEN at bryde regelsættet. Det vil jeg da mene er sund fornuft, for så giver det da absolut ikke mening at have regler, når admins bare agerer som Nordkorea. Og det er jeg da også blevet bekræftet i ikke er et enestående tilfælde, så må det vel være til fri debat.

    Ja, gid det var så lige til, men der er da væsentlig forskel på det input man får fra en gruppe på 10 medlemmer til 10000 medlemmer. Det er jo netop det, som er så ærgerligt.


  • Grethe J
    Grethe J Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   15. aug 2017 Nu er der i en anden gruppe delt et billede af din udtalelse, om den er årsagen til din bortvisning vides ikke. Men havde du forventet, at kunne komme med en nedladende udtalelse og så fortsætte med at være medlem?


  • #12   15. aug 2017 Grethe J, det er jo netop det billede, som er min sidste kommentar og som må være grunden. Hvad er der præcis nedladende ved den kommentar? Det må du gerne fortælle mig, for jeg står stadig ved det, jeg skriver. Det er blot fakta, jeg kommer med.

  • #13   15. aug 2017 Grethe:
    Nu er der i en anden gruppe delt et billede af din udtalelse, om den er årsagen til din bortvisning vides ikke.

    Seriøst: Er denne tråd ikke på vej til at ligne noget der hører hjemme på fb???
    Dele andres udtalelser - ja man kan i hvert fald ikke føle sig tryg i lukkede grupper.

    Hvad er det egentlig for en mentalitet vi efterhånden udviser på de sociale medier? Der sidder et menneske foran skærmen , et menneske man kan såre.


  • #14   21. aug 2017 Nu har jeg ikke læst hvad der er foregået i den gruppe. Men Vil nu sige at broktråden giver en god indikation på årsagen til udsmidningen.

Kommentér på:
Fri debat i kattegrupper? Nej da!

Annonce