{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.311 visninger | Oprettet:

Overvejelser ang flytning af kat... {{forumTopicSubject}}

Jeg står desværre i den kedelige situation at jeg igen skal flytte og jeg har en sød og kærlig hunkat, jeg er meget i tvil om jeg skal tage chancen og ta' hende med.

Årsagen er den at hun er meget reserveret i sin personlighed og især over for mennesker hun ikke kender, og hun nærmest bliver "sky" når hun bliver flyttet.

Jeg fik hende af et par fra kbh da hun var 8-9mrd, og de havde ladt hende alene i en tom lejlighed.
Siden har jeg desværre været nød til at flytte en del gange.
OG jeg har talt sammen at hun nok er blevet flyttet ca 7-8 gange i sit liv, og hun er kun 4år...
Jeg synes det er syndt for hende

Jeg elsker hende og ønsker kun det bedste for hende, så jeg står og overvejer hvad jeg skal gøre...
Jeg vil gerne beholde hende men hun er kun lige faldet til efter sidste flytning i december 16... men jeg ved også at jeg nok kommer til at flytte igen.

Jeg synes den svær..

PS:
Uanset hvad ville internat ikke en mulighed, da hun ikke er god til femmede dyr og mennesker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelser ang flytning af kat...
  • #1   21. aug 2017 Det er svært at rådgive om, hun er ung, men sart.
    Jeg har selv flyttet med 3 katte, og det at de kom ned til jorden, og der endnu ikke var afmærket til haverne, og børn og dyr var lige uden for, gav en del stres, men det blev jo bedre.
    Min datter har en kat som har været lidt af en vandrepokal før den havnede ved min datter, men han er fantastisk og har stor selvtillid.
    Jeg ville nok selv personligt vælge at have min kat med, uanset hvad, men det er jo kun dig som kan afgøre hvad der er bedst for dig og katten, og jeg kan ikke lige huske hvad du har gjort ved de andre flytninger ? Brugte du noget som kunne få hende til at føle sig rolig og hjemme, har du undgået at rengøre kattebakkerne lige før flytningen, så du har duften med? Og hvor slemt var stressen? Blev hun syg på grund af flytning og stres?


  • #2   21. aug 2017 Hvad er alternativet til at tage hende med???
    Som jeg forstår skal du flytte uanset hvad, du skriver at internat ikke er en mulighed, jamen vil det sige at hvis du ikke tager hende med så skal hun enten aflives eller have en ny ejer??? Ja så forstår jeg ikke rigtig problemet, for så skal hun jo flytte alligevel uanset hvad, ja altså med mindre alternativet er at ende livet og så vil jeg da stadig mene at flytning er et bedre alternativ.

    Måske du de tidligere gange du har flyttet ikke har tilgodeset hendes behov, det er vigtgt at gøre flytningen så skånsom for katten som muligt, sørge for at så mange kendte dufte som muligt er til stede og at hun ikke bliver udsat for den værste flytte larm, sørg for det værelse som hun skal være i ( feks soveværelset bliver flyttet først, flyt så katten ind i det værelse og luk døren og lad vandet være der i fred mens resten af lejligheden bliver flyttet, eller alternativt luk hende inde på badeværelset med mad vand og kattebakke samt evt en kasse hvor du ligger en gammel t Short som du har sovet med så den dufter godt af dig, og lad hende være i badeværelset mens i flytter alle tingene ind i den nye lejlighed. Når der så er ro og alt er flyttet så kan hun lukkes ud og udforske de nye omgivelser i dit eget tempo.

    Evt foder med RC calm i en måned op til flytning og en måned efter flytning samt evt sæt en feliway op.


  • #3   21. aug 2017 Jeg vil også helst have hende med, men jeg følger lidt jeg piner hende ved at flytte som meget (dog ikke eget valg de fleste gange).
    Ja, jeg ligger altid hendes yngligspude ind til hende sammen med yngligssnak, altid i samme transportkasse.
    Jeg har prøvet det med kattebakken, men så blev hun vist fornæmet og ville ikke bruge den, i et par timer ca.
    Hun gemmer sig meget og snakker kun ganske lidt til mig indtil hun falder til og hun er endelig faldet til her efter næsten et år også skal vi flytte igen -.-"


  • #4   21. aug 2017 Ja jeg kan enten flytte, lave uden varme hele vinter eller fyre i en brændeovn som er flækker i siden, og det kan enten brænde huset ned eller vi kan dø af kulilteforgiftning.
    Jeg mener heller ikke hun skal aflives for hun er ikke syg, men jeg hader mig selv fordi jeg blir nød til at flytte igen..

    Mine dyr kommer altid i første række. Deres ting er det sidste der pakkes og det første der pakkes ud, for så har de deres sted der hvor vi nu er flyttet hen.
    Hun er næsten altid i mit soveværelse når vi er flyttet ind for der kan hun gemme sig under seng, ligge i min seng, eller ja gøre som hun føgler.
    Jeg prøver og gøre det så let for hende som muligt..

    Og jeg er begyndt og tvile lidt på om jeg er det bedste valg til hende når jeg nærmste har kastet hende rundt i forskellige boliger, men når hun først er faldet til er hun den bedste..
    - Der hvor jeg boede før nu, faldt hun aldrig rigtigt helt til selvom vi boede der ca 2år.



  • #5   22. aug 2017 Hvis du ikke har mulighed for at skaffe noget permanent synes jeg det er synd for din kat sådan som du beskriver hende. Jeg har selv set en kat i familien der stadigvæk var underlig selv et år efter en flytning. Han reagerede ved at blive angst men er så i bedring . Min egen kat er blevet flyttet en gang og jeg har besluttet at det skal hun ikke mere udsættes for. Det var tydeligt at se det ikke var nemt for min egen . Og er det sådan synes jeg det er synd at udsætte dem for at skulle rives op gang på gang .
    Hvis ikke det er en sidste flytning synes jeg du skal beslutte om det er et godt liv for hende . Det er jo kun dig der kan passe på hende. Det er synd, hvis hun gang på gang skal igennem et til to år for hver flytning før hun falder til .


  • #6   22. aug 2017 jeg ville nok også prøve at finde noget beroligende til hende. her bruger vi dr bach nødhjælp, fåes i matas til ca 110 kr. andet, ja spørg evt din dyrlæge


    vi har også flyttet flere gange, og ja det er ikke alle som syntes lige godt om det. Men vi tager det stille og roligt. vi flytter vores senge først + noget af kattens ting (nu har vi jo en del). så flytter vi kattene og lukker dem inde i soveværelset hvor sengene er sat op + kattenes ting. Og så plejer det at gå nogenlunde, for selvfølgelig er de bange


  • #7   22. aug 2017 Du er da nødt til at have noget permanent du kan bo i - om det så kun er 45 kvm. bare det er til at betale - ikke kun for katten, men også for dig selv og du varsler jo endnu en flytning, det kan ikke holde i længden.
    Det stresser både kat og dig.
    Nu er katten jo flyttet sammen med dig og ikke fra ejer til ejer, så hvis det er en mulighed, så tag hende med.

    Jeg er kun flyttet med kat 1 gang og der lavede vi soveværelset klar, flyttede katten derind, lukkede døren og skramlede rundt med alt det grove og da vi var færdige med at sætte møbler på plads, blev Mads lukket fri.

    Du kan forberedende give hende Kalm eller AnxiCalm og/eller RC Calm.


Kommentér på:
Overvejelser ang flytning af kat...

Annonce