{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.197 visninger | Oprettet:

Kat som har spist rotte med rottegift? (Adfærd) {{forumTopicSubject}}

Hej kattegallerister.
Er der nogen som har oplevet at deres kat har spist en rotte som har spist rottegift?
Ikke fordi der er sket noget. Men sidste sommer rendte der pludselig en forgiftet rotte rundt inde i vores lille gård i dagslys som min ene kat angreb.
Jeg skyndte mig at smide mine katte indenfor og få rotten fanget.
Men siden har jeg tænkt på, at hvis det skulle ske, at en forgiftet rotte igen skulle bevæge sig ind i vores gård og jeg ikke er i nærheden, ville det være rart at vide, om der er nogle ændringer i kattens adfærd?
Jeg har læst mig frem til at de kan få blege gummer, blødninger, blod i urin, afføring, savlen og kvalme, men hvad med adfærden?
En kat viser jo sjældent sygdomstegn, så er der nogen der har oplevet det på deres egen kat om de bliver trætte, kryber sammen eller hvad sker der?
Jeg er også blevet informeret om at både mus og rotter kan indtage giften og rende forvirrede rundt i ca. 2 timer indtil de kryber i skjul og dør.
Til information, jeg er typen der tager mine katte til dyrlægen hvis jeg fornemmer det mindste, men det er bare rigtig rart at vide på forhånd hvad man skal se efter, hvis uheldet skulle være ude.

God sensommer til alle mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat som har spist rotte med rottegift? (Adfærd)
  • #1   24. aug 2017 Det er godt nok RIGTIG mange år siden, men vores gamle kat, missemor, tog en rotte der havde spist gift. Hun blev meget træt og sløj, virkede nærmest beruset. Som når de har været i narkose hos dr. dyr. Mener også at hun savlede meget og havde blege gummer. Med andre ord, du er ikke i tvivl, skulle jeg ikke mene.

  • #2   24. aug 2017 Som barn havde vi også en kat der havde spist rottegift. Der gik ikke lang tid før vi opdagede det, for den lå og savlede under en seng - mere kan jeg ikke huske.

    Mht. rottegift, så dør de ikke efter et par timer, men efter et par døgn af indre blødninger! Det er noget med at giften er lavet sådan, så blodet ikke kan størkne - noget med K-vitamin.
    Derfor går jeg ind for smækfælder, eller de elektroniske der udløser en patron med kuldioxid - mener jeg det er.
    Det er sgu mere humant.


  • #3   25. aug 2017 Tusind tusind tak for jeres svar.
    Det er rart at få nogle fakta på bordet så man kan være forberedt.

    Og ja, jeg går heller ikke ind for en langsom død til dyr af nogen art. Vi har giftfri have og ingen rottefælder med gift her.
    Og det er både pindsvinene og vores tudse vist glade for smiley


  • Liselotte C
    Liselotte C Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 2 Katte: 1 Svar: 1
    #4   10. maj 2018 Min ene kat har dræbt og spist en halv rotte i nat. Kommunen kommer en gang om året for at høre om vi har rotter. Vi han anmelderpligt, MEN jeg tør ikke anmelde det. Hvis de lægger gift ud og min kat fanger en rotte, der har spist giften. Ikke godt. Det skal sige, at vi ellers ikke har set noget til rotter - jo, for to eller tre år siden så jeg måske én. Vi bor på landet. Min nabo mener, at katte udelukker rotteproblemer. Jeg håber han har ret, men jeg overvejer nu at sætte fælder op. Den med CO2 lyder godt. Det gør den elektriske også, men kan kattene komme til skade i dem?

  • #5   11. maj 2018 Den med en patron er lukket ligesom en alm. rottefælde som står rigtig mange steder. Det var en rottefænger der foreslog vedkommende den, da hun heller ikke kan tåle tanken om at en rotte skulle lide en pinefuld død.

    Hvis du fortæller dem om dine bekymringer, så kan det være at du kan få sådan en.


Kommentér på:
Kat som har spist rotte med rottegift? (Adfærd)

Annonce