{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre med min kat? {{forumTopicSubject}}

Puha ja, i sidste uge kom det på bordet, at mine forældre skulle skilles. Det kom meget pludseligt, og har altid vidst, at når jeg flytter om nogle år og skal studere, at så kan mine katte blive herhjemme på gården og have det skønt og hygge sig. Men men men.. Det er ikke sikkert, at min far kan blive boende her på gården, og dertil kommer så problemet.

Jeg har min skønne mispige, Bebs, som er udekat - udpræget udekat. Hun er omkring 4 år gammel nu og kom så tilløber da hun var killing. Overfor mig er hun 100% tam, andre kan også snakke lidt med hende. Hun har været ude med adgang til stalden hele sit liv, men kan ikke være inde i huset - er prøvet, det fungere SLET ikke. Jeg kan ikke undvære hende. Hende og min anden kat er simpelthen mine hjertebørn og jeg frygter fremtiden, hvis ikke vi kan blive boende på gården. For hvad pokker skal jeg så gøre med hende? Det er det jeg rigtig godt kunne tænke mig øjne på.

På forhånd mange gange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre med min kat?
  • #1   24. aug 2017 Bring alt på banen, jeg vil gøre alt for at kunne gøre det bedste for min prinsesse og beholde hende. Alt..

  • #3   24. aug 2017 Felis - jeg kunne ALDRIG drømme om at slæbe hende med indenfor og byde hende det liv, aldrig. Det vil hun slet og ret ikke kunne trives med.

    Jeg har også tænkt på, at finde et nyt sted hun kunne være, hvor hun stadigvæk er min og jeg betaler alt til hende, mod at hun kan være der. Hvis det kan fungere. Selvfølgelig med mulighed for de samme livsbetingelser. Eller at en sådan aftale måske kunne laves med dem der skal købe huset her, hvis det skal sælges. Hun er jo en skøn kat når man kommer ind på livet af hende og hun er god til at fange mus og sådan noget, hvilket er nødvendigt, når man bor et sted som her - for de kommer.

    Jeg har tænkt de samme tanker mht aflivning, men jeg er nødt til at have prøvet og undersøgt alle andre muligheder først, før jeg kan gøre det med ro i sjælen - det er virkelig det sidste valg. Du skal bestemt ikke undskylde, for jeg kan 100% godt følge din tankegang og er enig.

    Hun betyder alverden for mig og det vigtigste for mig er, at gøre det der er bedst for hende. Men puha, tanken gør ondt. Krydser virkelig fingre for at vi kan blive boende så jeg ikke skal ud i at tage den beslutning.

    Jeg sætter stor pris på dit svar og din ærlighed smiley


  • #4   24. aug 2017 Ja jeg er enig med Felis, eneste mulighed ud over aflivning, er i mine øjne, det du selv foreslår, at katten kan blive på gården, og du tager et med ansvar for hende, hvis i kan blive enige.
    Jeg tror ikke en gård bliver solgt fra den ene dag til den anden, men godt du planlægger/tænker over hvad der skal ske med kattene.


  • #5   24. aug 2017 Jette - nej de står til salg i langt tid her i området, samt et stuehus på 330 kvm nok er lige voldsomt nok for de fleste familier. Du kan tro jeg tænker så det knager..

  • #6   24. aug 2017 Ja altså jeg ville heller ikke flytte på en vildkat - det er det jo egentligt, selvom den er håndtam overfor dig.
    Jeg synes det bedste ville være, hvis køber ville overtage katten.


  • #7   24. aug 2017 Husk vildkattene - hun er ikke vild i den forstand. Hun er fuldstændig tam overfor mig og andre folk kan sagtens snakke med hende, når hun lige har set dem an. De skal jo ikke som sådan overtage hende da hun er min og jeg vil stå for alt, de skal bare have hende "boende" smiley

  • #8   24. aug 2017 Jeg er sådan set enig med det du selv er i de på og som også Felis nævner, det vil ikke være i din kats bedste at forsøge at flytte hende, selvom om hun kan få de samme levevilkår som hun har nu. Men jeg syntes bestemt at det er en god mulighed at forhøre mig hos evt køber af egendommen om de vil lade hende bo på gården, evt hvis du fortsat betaler eller de måske helt vil overtage hende, det er klart et spørgsmål jeg ikke ville tøve med at spørge en kommende køber om,såfremt egendommen skal sælges, i tilfælde af at den måske skal udlejes i stedet for ja så kan du jo godt lade katten blive som din egen og måske lave en aftale med mener om at de stiller mad og vand ud til hende som du betaler for og sørger for at sætte af hos dem.

    Nu skriver du kun omkring Bebs og hvordan hun er, men du skriver samtidig "dine katte" så det lyder til der er flere, men hvad så med den/de andre af dine katte, kan de godt være inde også og dermed nemmere at flytte med dig som udekatte med indeadgang??


  • #9   24. aug 2017 Vi har 5 katte herhjemme i alt, hvoraf Bebs er min og så har jeg en bette fis, Fighter, på 2, som er indekat og derved ikke det store problem at flytte smiley

  • #10   24. aug 2017 Mine forældres 3 andre, der en en fast inde og 2 inde/udekatte, så det er heller ikke det store problem smiley

  • #11   24. aug 2017 vi overtog selv en kat på et tidspunkt i et huskøb. nu var vi så ligeglade for vi havde jo en del selv.
    sælgeren valgte dog at få en ældre kat aflivet, fordi det var hans kat, og kun hans. så den skulle vi ikke overtage.

    du kan prøve at hører om en evt køber vil overtage hende. men du skal nok ikke lige forvente at du bare kan komme rendende når du har lyst. Og bliver vil jo hellere ikke være det samme som hos dine forældre. Og hvad hvis de nu ikke er kattemennesker ? hvad så hvis den bliver syg eller kommer til skade? hvis evt køber ikke har kendskab til katte, så er de nok ikke lige i stand til at se hvis der er noget galt
    og hvem siger at katten faktisk vil bo der hvis der kommer mere uro? det kan være køber har hund som ikke bryder sig om katte
    hvis jeg var dig ville jeg nok vælge at aflive når/hvis gården bliver solgt. så ved du hvor katten er, og den har det godt


  • #12   24. aug 2017 Anja - som sagt skal evt køber af huset ikke stå for nogle udgifter, overhovedet. Og nej, selvfølgelig kan jeg ikke komme rendende hele tiden, det forventer jeg heller ikke. Vi har selv hund, katten er aldrig inde i langt tid, hun hygger ude, kommer ind og spiser og sovet helt oppe ved taget. Og nej, det er selvfølgelig ikke sikkert de vil, det må jeg jo så finde ud af hvis det bliver aktuelt, men katten skal ikke bare aflives, hvis der er andre muligheder.

  • #13   30. aug 2017 Hej alle, jeg vil lige sige tusind tak for jeres svar. Som det ser ud nu, så bliver det ikke er problem, vi kan sagtens blive boende her, så min prinsesse skal ingen steder! smiley

  • #14   30. aug 2017 Ej hvor dejligt Sandra smiley

  • #15   30. aug 2017 Ja det er en stor lettelse. Og er virkelig ked af hvis jeg lød sur overfor dig. Det var bestemt ikke meningen.

  • #16   30. aug 2017 Sur? Jeg har prøvet det der er værre, så det er glemt igen smiley

  • #17   30. aug 2017 Årh jamen det var godt så smiley

  • #18   5. sep 2017 Nå, lykken var desværre kort, for min mor har åbenbart valg at hun 95% sikkert ikke vil stå for de ting, der vil gøre at vi kan blive. Der er stadigvæk nogle muligheder og min far kæmper alt hvad han kan. Men for pokker altså... Må se hvad jeg kan finde ud af smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre med min kat?

Annonce