{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

6 årig hunkat strinter indenfor (Ikke neutraliseret) {{forumTopicSubject}}

Hej!
jeg skriver på vegne af en veninde som er blevet tilbudt en stor, smuk, rød, rolig, halvt norsk skovkat halvt maincoon. Ejerne skal af med hende da manden er blevet allergisk. De ville ellers have haft killinger på hende.
Hun er 6 år indekat og ikke neutraliseret.
Men hun strinter indenfor. Min veninde er derfor blevet rådet til at få hende neutraliseret og i så fald skulle strinteriet stoppe.
Er dette korrekt? Det lader nemlig til at det mest er når hun er i løbetid, at hun strinter foran hoveddøren bl.a.
Hvis det ikke er neutralisering der er løsningen, kan man så lære en 6-årig hunkat ikke at strinte indenfor og hvordan?
Mvh


Kommentarer på:  6 årig hunkat strinter indenfor (Ikke neutraliseret)
  • #1   7. sep 2017 Løbetidsstrinteri er ikke ualmindeligt. Eneste løsning er sterilisation.

  • #2   7. sep 2017 Jeg ville skynde mig at sterilisere hende, inden det bliver en dårlig vane. smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #3   7. sep 2017 Ja fortæl din Veninde,at det eneste der hjælper,er at få katten steriliseret,der er mange hunkatte,som netop afmærker,når de er i løbetid.
    og det er ikke noget,at man kan opdrage hunkatten til at holde op med smiley


  • #5   19. nov 2017 Hej folkens!
    Tusind tak for svar. Katten blev neutraliseret og i noget tid tissede hun i kattebakken, men så begyndte hun igen at tisse men lige uden for kattebakken.
    En af mine veninders bekendte som er dyrlæge spurgte om hun var blevet undersøgt for urinvejsinfektion, da smerten kan gøre at det gør ondt på dem at tisse i bakken. Min veninde fik fat på nogle urinprøver fra Idun og indleveret dem og ... ja. Der var krystaller i urinen. Så nu er hun kommet på noget penicillin og smertestillende i nogle dage og skal have specialfoder. Allerede dagen efter smertestillende tissede hun i kattebakken igen.
    Så håber det går godt fra nu af smiley


Kommentér på:
6 årig hunkat strinter indenfor (Ikke neutraliseret)

Annonce