{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Synd at skille dem ad? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har før haft skrevet om, at jeg skulle flytte til et rækkehus hvor der er dyr tilladt. Min killing måtte derfor i pleje hos opdrætter( min kæreste) indtil jeg var flyttet. Jeg flytter næste weekend, og ser selvfølgelig meget frem til at få Alma hjem igen til mit nye hjem.
Min kæreste har beholdt hendes bror, og de gør ALT sammen, selv toiletbesøg, og er uadskillige. Er det ondt af mig at få hende tilbage og skille dem ad? Vil så gerne have hende hjem igen, men vil ikke være egoistisk.Er også bange for at hun bliver stresset af at skulle flytte igen.
Hvad er jeres mening? Vil bare gøre det der er bedst for hende, men vil allerhelst have hende hjem igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synd at skille dem ad?
  • #1   10. sep 2017 Jeg synes ikke det er synd at skille dem ad som sådan - de er meget begge meget unge endnu (går jeg ud fra) så vil forholdsvis hurtigt finde sig til rette.
    Men det kan være hårdt med een kat hvis man f.eks arbejder meget.
    Kan sige at hun nok altid vil blive stresset af at flytte, men det er ikke en ond ting at flytte hende. Hun skal nok falde til ro igen smiley


  • #2   10. sep 2017 Jeg har haft flere katte af gangen, og de har som regel haft det fint sammen, men kun 2 gange har jeg haft 2 katte som er perlevenner, og det er dem jeg har nu smiley og uanset hvad der skulle ske, så bliver de aldrig skilt ad!
    Om det er sådan dine katte har det? Det ved jeg jo ikke, men jeg ville tage hensyn hvis det er sådan, for hvis de en da skal være sammen med en anden kat, bliver det måske slet ikke det samme, men det kommer jo også an på, om Xen er indstillet på 2 katte og udgifter til dem.


  • #3   11. sep 2017 Han har to voksne katte i forvejen, så 4 ialt. Jeg er virkelig i syv sind her. Også fordi han hverken har fået dem neutraliseret eller vaccineret. Min hunkat er blevet vaccineret 1. gang, og skal 2. gang sidst på måneden, samt steriliseres, og øremærkes. Føler hun er mere "sikker" hos mig, trods det at han er rigtig god ved dem. Det jeg bare tænker meget over, er at skille de to søskende ad. Han er ok med at skulle tage én til, hvis det er. Iøvrigt skal min kat være den eneste kat hos mig, da man i boligselskabet kun må have et husdyr.

  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #4   11. sep 2017 Jeg synes helt bestemt, Du skal lade dem blive sammen. Både fordi katten, der skulle bo alene hos Dig vil få et mere ensomt liv, OG fordi den anden kat skal tilpasse sig de andre katte, der i forvejen bor hos Din ven. Naturligvis KAN det lade sig gøre - men det er ikke optimalt at skille dem ad

    De allerbedste hilsener


  • #5   12. sep 2017 Men din kat er din kat. Det er ikke, så vidt jeg kan se, et spørgsmål om at skille dem ad, men om at du har købt en kat og det er DIN kat. Ja, self sker det at de kan blive perlevenner med deres søskende men det kan jo den for enhver opdrætter/person der får killinger. Min pige var perlevenner med begge hendes søstre og de gjorde også alt sammen - men nu har mig og Akio og har det godt her.
    En enlig kat vil have dig og sådan er det bare. Der er mange derude med kun een kat som lever godt sammen. Jeg er sikker på at du også vil kunne have det godt med Alma smiley


  • #6   17. sep 2017 Jeg syntes ikke der er synd at skille dem ad, særligt fordi du skriver at han ikke har i sinde de at neutralisere sine katte så det varer ikke længe før de ikke er perlevenner mere men ender med at begå indavl i stedet for og det kan give en kæmpe splid i flokken især når der er 4 katte af forskellige køn.

    Og ja i mange tilfælde vil søskende være perlevenner, men de kommer sig hurtigt over savnet når de er så unge, min Tøsen elskede også sine søskende da de var små og legede meget samme , jeg tog kun Tøsen, min morbror hendes søster og ca en måned efter de var adopteret ud til deres respektive familier skulle min morbror på ferie og jeg tilbyder?d at passe Tøsens søster hjemme hos mig altså så hun skulle være sammen med Tøsen de 14 dage de var på ferie, der gik lige 10-15 minutter før de genkendte hinanden, derefter var de uadskillelige i de 14 dage de var sammen, men efter de blev skilt igen var der intet at m!ene på nogen af dem, de kaldte eller ledte ikke efter hinanden og Tøsen levede alene i 5½ år før jeg fik kat nr 2, hun har aldrig savnet selskab og ville nok i dag ønske hun var alene igennem , for hun er bestemt ikke perlevenner med min anden kat desværre.

    Men når nu din kat skal være enekat så husk at det kræver en del af dig og til aktivering at have en kat der skal gå alene og hvis du er meget væk fra hjemmet så er det en dårlig ide at have en enekat.
    Men jeg syntes ikke du skal have dårlig samvittighed over at hente katten hjem til dig når du er flyttet, det er din kat og selvfølgelig vil hun nok stresse lidt i starten hun skal jo lige falde til.


Kommentér på:
Synd at skille dem ad?

Annonce