{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

Ældre kat og narkose {{forumTopicSubject}}

Min datters kat på 10-11 år var til dyrlæge og fik trukket to tænder ud i mandags.
Et døgn efter var han stadig påvirket men gik stille rundt og spiste også sin pate. Han havde dog hinder for øjnene og de virkede uklare. Er det almindeligt deres øjne bliver påvirket sådan efter narkose. Jeg blev først ret forskrækket da jeg så dem men det blev lidt bedre i løbet af aftenen, da der var gået over et døgn. Hvor længe ville i vente med at kontakte dyrlægen hvis ikke det går væk i dag. Jeg har sagt hun må ringe til dyrlægen hvis det fortsætter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre kat og narkose
  • #1   13. sep 2017 Jeg ville tage kontakt til dyrlægen. Nogle katte tåler narkosen dårligere end andre. Der findes midler, der kan hjælpe, mener jeg.

  • #2   13. sep 2017 Øjnene smøres med creme under bedøvelse for ikke at tørre ud, men jeg har aldrig oplevet, at de stadig har været påvirket dagen efter. Jeg ville ringe til dyrlægen.

    Hvilken dyrlæge har du brugt?


  • #3   13. sep 2017 Tak for svar Susanne. Det er en dyrlæge i Vejle. jeg husker ikke lige hvem det var. De er fornyligt flyttet så det er en helt ny dyrlæge .Men jeg ringer og siger hun lige skal kontakte dyrlægen i dag. Det var mest hans øjne der så underlige ud. Han havde meget hinder trukket næsten halvt ind over især det ene øje og de så begge ret medtaget ud. Jeg har heller aldrig set det før. Men han gik en del frem og tilbage. så det er mest det med hans øjne jeg synes var underligt. Han er sat på pencilin i 14 dage samt smertestillende og må kun spise pate i 3 uger. Han skal nu jævnligt til kontrol for tænderne, da han havde tandresorptioner .

  • #4   13. sep 2017 dkkorat. Vi hører om vi må få noget til hans øjne. Jeg synes bare godt de kunne ha sagt det for det var da ikke noget vi vidste kunne gå i kattens øjne på den måde.

  • #5   13. sep 2017 Bare det ikke er dr. død. smiley

  • #6   13. sep 2017 Katten har været på Vejle dyrehospital

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #7   14. sep 2017 jeg har haft 2 katte,som var påvirket i 3 dage efter narkosen,og jeg bruger ikke den dyrlæge igen.
    det kommer meget an på hvor god dyrlægen er til at dosere narkosen.og hvordan den gives,det bedste er inhalations narkose,som nærmest ophører med at virke,når operation er overstået.og katten er hurtigt frisk igen.


  • #8   14. sep 2017 Han er frisk nu og har det heldigvis godt . Han havde ikke været i narkose siden han blev hentet fra IK. Min datter var netop derfor meget bekymret for narkosen . Nu vil vi da overveje dit forslag, hvis der skal flere tænder ud senere og det er mere skånsomt. For jeg synes ikke det var rart at se ham sådan . Så tak for info om narkosen Berit .

Kommentér på:
Ældre kat og narkose

Annonce