{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Nikita M
Nikita M
Tilmeldt:
20. sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hunkat tisser på alt blødt. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
jeg håber at der er nogen herinde der kan give mig et godt råd.
Min hunkat på 13 mdr. er begyndt at tisse på alt blødt i vores hjem, dørmåtter, dyner, sko og tøj.
Hun er blevet steriliseret, og tisser og laver afføring i kattebakken der bliver skiftet hverdag. Vi vaskede gulve og kattebakken med Rodalon, og vaskede alt der er bleve tisset på, men intet har virket.

har i nogen gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat tisser på alt blødt.
  • #1   20. sep 2017 Hvornår er hun blevet steriliseret?
    Har i afleveret en urinprøve til dyrlægen, der er testet for div. urinvejssygdomme?


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   20. sep 2017 Hun blev steriliseret d. 7/9, jeg ved ikke om hun mon stadig kunne have nogen hormoner i kroppen?


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #3   20. sep 2017 Var hun urenlig inden hun blev steriliseret?for var hun det,og det har stået på længe,kan det være blevet en "dårlig vane" hos katten,og der gælder det om,som du sekv er inde på,at fjerne al lugt,fra det hun har tisset på før.
    en anden mulighed,kan være urinvejsinfektion,blærebetændelse,som vil få katten til at tisse på noget blødt,da det gør ondt når den tisser,og smerterne forbinder den med bakken.
    har du lagt mærke til,om hun tisser flere gange end normalt?


  • Nikita M
    Nikita M Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   20. sep 2017 ja hun gjorde det også inden hun blev steriliseret, max 2 uger. Men vi sørgede for at få alt væk og vasket grundigt, især efter. Vi tænkte at det kunne have været i forbindelse med løbetid at hun var begyndt på det.
    Men nu har jeg prøvet at kontakte vores dyrelæge i håb om at det måske kunne være blærebetændelse.
    da vi ikke kan lukke ind til vores soveværelse, ved jeg ikke hvordan jeg kan vende hende af med det hvis det er en dårlig vane?

    Jeg er desværre ikke sikker på om hun tisser flere gange end hun plejer. men når hun gør det på tøj og ligene, tisser hun meget.


  • #5   20. sep 2017 Prøv på at undgå at have bløde ting liggende på gulvene og plastikposer. Det er ret træls, men det kan være med til at hjælpe på en evt. uvane.

  • G B
    G B Tilmeldt:
    nov 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   20. sep 2017 Jeg ville i første omgang få tjekket, om det har noget UVI.

    Drikker hun meget?
    Spørger fordi, at du skriver, at hun tisser meget, når hun gør det.





  • #7   20. sep 2017 jeg tænker lidt om det skulle være en blærebetædelse

    hvad har du vasket af i?


  • #8   23. sep 2017 Jeg ville få tjekket om der er bakterier i urinen, hvis hun har været i løbetid så giver det ofte en form for stress hos en hunkat og stress kan være springbræt for en blærebetændelse.
    Hvis hun intet fejler så er det nok desværre en dårlig vane som er kommet af at hun har været i løbetid og i den forbindelse haft trang til at markere sig. Hvis det er en dårlig vane er det vigtigt at få den brudt, det betyder ingen tæpper, tøj håndklæder m.m. på gulve, hvis hun har for vane også at tisse i møbler og senge, så læg plastik over når i ikke bruger seng og møbler, det er noget af et træls arbejde men det burde kun være for en periode på måske 3-4 måneder måske ½ år, så kan man i hvert fald forsøge at se om mønsteret er brudt.

    Du skriver hun også tisser på dørmåtten, der skal du undersøge om der måske er en hankat der har strintet op af jeres dør, for det kan være årsagen, som så måske får hende til at føle sig utryg og gør at hun vil markere, dette kan også lidt være forklaringen på tisseriet andre steder, for utryghed giver også stress og stress kan give urenlighed.

    Sidst så overvej om rodalon er det bedste at gøre rent med, og husk altid aldrig at bruge klorin eller Ajax til rengøring for det dufter for katten som urin og gir derfor grønt lys til tis lige der. Et super alternativ, dog også lidt dyrere er R10 fra Matas, det fjerner lugt for både mennesker og dyr, det fjerner bakterier og er ikke giftigt for katten. Rodalon fjerner egentligt ikke lugten for katten er er super giftigt for katten,så man skal huske at skylle rigtigt godt efter.


Kommentér på:
Hunkat tisser på alt blødt.

Annonce