{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ven's killinger, ude killing til indekilling?
  • #1   20. sep 2017 . Jeg har haft en stor killing mine forældre engang lukkede ud i 4 timer og det glemte den aldrig igen, selv om den ellers aldrig havde været udenfor. Den begyndte at sidde og plage for at komme ud ved døren. Jeg har aldrig selv haft katte der har været udenfor når de var 14 uger. Man ved jo i dag det er er bedst de ikke har været ude, hvis de skal være indekatte. Jeg ved ikke om han får problemer.
    Indekatte kræver jo noget mere . Jeg ville aldrig selv tage en killing ind som indekat der havde været udenfor bare engang imellem uden at have mindst en katte gård eller lukket have . Min egen rendte ude med sine søskende og mor fra lille af indtil jeg fik hende og hun er da en del inde men er nød til at ha ude adgang. Ellers bliver hun underlig rastløs og begynder at trave rundt og skrige helt desperat og tænker ikke på andet end at komme ud.


  • #2   20. sep 2017 hmm håber da de ikke bliver så slemme hehe smiley

  • #3   20. sep 2017 min tidligere internatsleder har Miss bilka. hun bor på 3. sal og har ingen mulighed for at komme ud. men har og har haft flere katte som har været fundet som herreløse. Bilka blev fundet ved bilka. Og ingen af hendes katte har gjort tegn på at de vil ud.

    nogle gange går det, andre går ikke det godt. men det kan man kun finde ud af ved at prøve. men går det helt galt, så må han jo ud og gå tur med misserne.
    nogle gange kan det også hjælpe at få dem neu.


  • #4   20. sep 2017 De bliver også neu begge to smiley
    indtil videre har der ingen problemer været siger han smiley


  • #5   23. sep 2017 Det er aldrig en god ide at gøre udekatte til indekatte, det vil i langt de fleste tilfælde give problemer på den lange bane.
    Nogle katte finder sig i det og virker til at trives i nogle år, men så pludseligt efter måske 2 år eller mere så bliver katten destruktiv, eller urenlig, eller agressiv, ja symptomer egne kan være mange, lige fra rastløs og kradsemøbler på vægge til at gå til angreb på sine mennesker, vigtigst er det at når katten virker til ikke længere at trives så er man villig til at ændre ti gene for kattens skyld.

    Jeg har selv en kat som er hittemis, hun blev fundet hvor min søster arbejdede og har derfor gået uden nogen tid, hvor længe vides ikke men i hvert fald ca 2 uger hvor min søster arbejdede inden jeg hentede hende, men hun søgte ind på deres kontor og lå der hele dagen fra de mødte og til de gik hjem. Hun er nu indekat hos mig og har været det i 5 år uden at vise tegn på at mistrives eller ville ud. Men det skal siges at jeg tog hende ind på den præmis at hvis hun ikke kunne være indekat og hvis hun på et eller andet tidspunkt udviser at hun ikke trives som indekat, så får hun sin frihed og det står jeg ved, så hvis hun på et tidspunkt begynder at stå ved døren og skrige eller på anden måde udviser utilfredshed så kommer hun ud til fritløb og det mener jeg at det er det eneste ansvarlige at gøre.
    Omvendt så fik min søster 2 killinger (brødre) de havde også prøvet at være ude som killinger, blev i senatet hos min søster, dog med adgang til haven i snor, omkring 2 års alderen udviste den ene tegn på ikke at trives som indekat og begyndte at strinte,de begge havde den vane nærmest at ligge på spring når hoveddøren gik op, så de trives ikke som indekatte og min søster blev nød til at give dem sin frihed, det endte desværre med at slå dem ihjel, det er jo desværre den pris man risikere at betale for fritløbende katte, men det dur ikke med en kat der ikke trives i hjemmet.


  • #6   23. sep 2017 De trives begge fint hos endnu hvertfald og de er nærmest bange for at mærke vinden hvis han åbner vinduet og når han går ud af døren smiley

Kommentér på:
Ven's killinger, ude killing til indekilling?

Annonce