{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Belinda K
Belinda K
Tilmeldt:
2. okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hjælp!!! Min 5 månede killing opføre sig underligt! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! Jeg har en dejlig lille livlig hankilling på 5 måneder, som jeg fik for en månede siden. Og allerede nu har vi været inde ved dyrlægen et par gange.. første gang havde han en infektion, og 40,5 i feber?? Det fik vi så styr på, og nu trækker han vejret utrolig underligt, han hiver efter det, og laver mærkelige lyde.. jeg tog så til dyrlægen igen, i sammenhæng med hans vaccine. Dr. Dyr kiggede på ham, lyttede pp hjerte, og lunger. Men hun kunne ikke høre noget på ham. Han har utrolig mat pels, og slikker sig utrolig meget.. skal siges han har fået ormekur.. jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, for min dyrlæge siger han ikke fejler noget af hvad hun kan se og høre på ham. Men jeg er godt nok i tvivl?? Hvad ville i gøre??? Plus han har stadig meget af det hvide øjenlåg i øjnene. Jeg kan ikke køre til en anden dyrlæge, da jeg ingen transport har, og den dyrlæge jeg har er utrolig god til både katte og hunde.... men har i stået i lign situation, ang symptomer på jeres små elsklinger???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!! Min 5 månede killing opføre sig underligt!
  • #1   2. okt 2017 Jeg ville skaffe transport og køre til en anden dyrlæge.

  • #2   2. okt 2017 du kan prøve at se om du kan finde en anden dyrlæge, som har speciale i katte. sikkert noget dyrehospiltal. Og så ring og snak med en dyrlæge. fortæl vedkommende hvordan du ser katten. så skal de nok fortælle hvad de syntes.
    og det er ganske gratis.
    og så tager du den der fra

    andet, tja du kan prøve at få taget en blodprøve på ham.

    vedr pelsen: hvad får han at spise? for hvis det er "dårlig" foder, så vil noget bedre virke. det måske også godt stadig hænge sammen med tidligere foder

    ormekur: han har fået to piller ikke?

    har du tjekket for lopper?


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   2. okt 2017 Jeg ville også tage til en anden dyrlæge, for mange gange både ser og gør dyrlæger ikke det samme. Hvis en af mine katte har fået noget som dyrlægen ikke kan se eller finde årsagen til, så tager jeg til en anden dyrlæge. Kunne aldrig drømme om at hvis ens dyrlæge ikke kan finde årsagen og så tage til den samme dyrlæge igen, det bliver jo bare det samme. "kan ikke finde årsagen" Og så skal katte tranporteres til dyrlægen igen og igen, hvis dyrlægen ikke kan finde årsagen til problemet. smiley

  • Belinda K
    Belinda K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   2. okt 2017 Hej tak for svar. Jeg har forresten været ved en anden dyrlæge. På det tidspunkt, var det inden han fik feber, eller han havde faktisk feber på det tidspunkt.. men jeg føler ingen tager mig eller min killing seriøst... og han får whiskat (staves) han skal lige igennem den sidste ormekur nu her, og så om ca 14 dage skal han have endnu en loppekur smiley jeg skal til dyrlæge her snart igen, da han skal kastereres smiley og det er ved hende jeg er mest tryg ved. Jeg sys også bare det synd for katten og skal trækkes med til dyrlæge hele tiden, for han bliver så stresset. Men jeg vil be hende om at tage en blodprøve på ham, og muligvis røntgen billede, for at være helt sikker.. jeg har måske en anelse på det kan være hans luftveje i næsen der enten er meget smalle eller stoppet, men ja jeg må lige høre dyrlægen af, og få ham tjekket grundigere :-). Ved godt mange har forskellige holdninger omkring whiskat.

  • #5   2. okt 2017 det er sikkert derfor at han har trist pels - altså whiskasen. det er bare junkfood
    så overvej om du kan finde noget bedre.

    det med blinkehinden, har sikkert noget med at han har orm. de skal have begge piller inden kuren virker

    men godt at du har en plan



  • #6   2. okt 2017 Det med pelsen og hans slikken, det skyldes garanteret foderet. Du skal op på en fedtprocent på mindst 20% og et proteinindhold på mindst 30% fra kød.

  • Belinda K
    Belinda K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   3. okt 2017 Okay tak! Kan i anbefale noget bedre, men ikke for dyrt foder? smiley

  • Belinda K
    Belinda K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   3. okt 2017 Sådan lyde han, og andre gange er det sådan en slags klikken lyd ... smiley

    profilbillede
  • #9   3. okt 2017 Jeg bruger Porta 21 heaven som primærfoder herhjemme. Det er kornfrit, og har en ok sammensætning. Og så er prisen ikke helt vild som mange andre mærker.

    Husk på at når din kat går over på noget andet og bedre foder, så spiser den mindre og laver mindre, så i sidste ende sparer man penge. smiley


  • #10   4. okt 2017 Videoen kan jeg ikke se/ høre smiley
    Ja find bogey Anderson fodder of husk en Lang overgang fra det den får og det nye du vælger, hvis det bliver ports 21, så brug mindst en månede, for det er/ kan være kornfrit, og så skal kattens mave vænne sig til det.
    Porta 21 og mange andre gode ting til katten, kan du købe på zooplus, det er billigere, og det bliver sendt hjem til dig, så du ikke skal slæbe foder og grus smiley


  • #11   4. okt 2017 Belinda k: jeg har god erfaring med Perfect Fit foder , nogle mener det er dyrt men hvis man er heldig har nogle butikker det tit på tilbud til 20/30 kr posen for 750 gr hvor normal pris er 55 kr ...
    men min kat har virkelig ændret pels og humør efter hun er begyndt på det smiley


  • #12   4. okt 2017 Perfekt fit indeholder alt for lidt fedt, alt for lidt protein, alt for lidt kød og alt for meget korn. Jeg ville kun bruge det til foder for hamster og høns.

    Og nej, jeg er ikke anti-korn. Jeg fodrer selv med 50% kornfrit og 50% kornholdigt.


  • #13   4. okt 2017 det "billige" foder som I beskriver, er faktisk overhovedet ikke billigt!
    kig på hvor meget katten skal have pr dag
    prøv så at gå ind og tjek på nogle af de "dyre" mærker og tjek hvor meget de skal have på dette foder

    fx en kat på 4 kg skal have omkring 125 g whiskas. Men samme kat skal have 60 g Royal canin. Og så er whiskas ikke billigt længere.
    ja man stå med en del penge når man køber det. men tilgengæld holder det meget længere


  • #14   4. okt 2017 Det er heller ikke billigt med 750g for 20-30 kr på tilbud, det er mellem 260 og 400kr for 10kg, det kan gøres billiger og med bedre foder.

  • #15   4. okt 2017 Anja: min kat bliver ikke fodret efter gram men har foder tilgængeligt 24/7...

    Næh Susanne det er det måske ikke, men når katten ikke vil spise alle de "dyre/fancy" mærker er der ikke så meget jeg kan gøre, nægter og tvinge foder i hende som hun ikke vil spise..
    og dyrlægen roser hende altid for hendes pels osv.. på trods af dyrlægen godt ved hvad foder hun får.. men når man har en kræsen kat er man ligesom nødt til og give den det den vil have..
    Hun har RC steriliseret i en skål ved siden af , men ikke om hun rører det!


  • #16   4. okt 2017 den vil ikke skulle spise mere... det fylder mere i maven i forhold til det billige.
    ikke at de ikke må få mere
    jeg foder også 24/7. alle mine har fin pels

    prøv evt at foder med noget fisk hver dag. mine får tun fra cosma natur. mine gider ikke fiskeolie men dette tun er godt.

    prøv evt at købt rc hair og skin, og så prøv at bland lidt i det katten kan lide. det virker nemlig rigtig godt på pelsen


  • #17   4. okt 2017 Mine katte får altid mindst 4 slags tørfoder og 4 slags vådfoder dagligt. Så jeg har ikke kræsne katte. Jeg skifter af og til et mærke eller to, derfor anbefaler jeg sjældent et specifikt mærke, da det også kommer meget an på, hvad netop din kat trives på.

    Perfekt fit er dog langt fra noget jeg kan eller vil anbefale. smiley


  • Belinda K
    Belinda K Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #18   5. okt 2017 Jeg overvejer det der Iams? Kan i anbefale det? smiley

  • #19   5. okt 2017 Det er i hvert fald en del bedre end Whiskas. smiley

  • #20   9. okt 2017 applaws, kingsmoor, orijen der findes masser af super godt foder på markedet, iams er også med korn...jeg ville hvis jeg var dig købe kingsmoor, det er til en rimelig pris og så ville jeg blande ja ja jeg ved det godt, det er skod med korn og skrammel men jeg ville stadig blande en smule royal canin persian i, det er især højt på fedt,

Kommentér på:
Hjælp!!! Min 5 månede killing opføre sig underligt!

Annonce