{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
285 visninger | Oprettet:

Hvad gør man vis ingen vil passe ens dyr, og internat ikke er muligt? :/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG.

Står i den situation, at jeg skulle have været i Tyskland i ti dage fra d.18.oktober, men har ikke kunne finde noget der vil tage dyrene imens, og den der kan tage dem selv skal til Tyskland den dato (meningen var vi skulle rejse sammen). Har stået og tænkt internat, men har en kat der bliver mega stresset af, at blive flyttet rundt, selv, at komme til dyrlæge stresser, så det vil jeg helst ikke udsætte den for, men har ikke kunne finde nogen der enten ville være hos mig imens eller ville kigge forbi i ny og næh Udover det har jeg bare hørt så meget dårligt om folk der får syge eller stresset dyr hjem, eller de har lopper osv.

Har til sidst bestemt mig for, at blive hjemme, men vil gøre et sidste desparat forsøg her, da det ellers var ret vigtigt, dels fordi jeg aldrig har været andet end gennemgang igennem Tyskland, og dels fordi jeg skulle besøge mine bedsteforældre som er ret gamle, min mormor er i forvejen svækket, men i sommers, hvor de var her, var det tydeligt gået ned, af bakke med min morfar også, så vid ikke om det bliver min eneste chance

En anden ting der gør det svært, at finde nogen til, at tage dem er, at jeg er bange for en bliver bidt, da jeg har en kat der gør sådan vis man skubber til den, løfter den osv. Grundet en gammel skade i det ene knæ

Så vil gerne hører hvad i ville gøre i en sådan situation, kom gerne med forslag?

Kommentarer på:  Hvad gør man vis ingen vil passe ens dyr, og internat ikke er muligt? :/
  • #1   5. okt Mit svar er meget enkelt, jeg ville blive hjemme.
    Jeg ved godt at jeg var i Sverige her i sommer, men det var kun fordi jeg vidste, at min søster ville passe dem, og min datter havde også katte passer på, man er ret bundet med dyr i hjemmet.
    Min far bliver snart 88 og er heller ikke rask, og jeg rejser ikke så langt alene, det ved han, og han rejser ikke ret tit mere og heller ikke langt, så det er ikke meget vi har set hinanden de sidste 5 år.

• #2   5. okt Er også blevet enig med mig selv om, at blive hjemme Men ville lige se om der måske var andre muligheder først

• #3   5. okt Som du sikkert har set, så har jeg været mega-uheldig mht. pension.
    Du skal vide, at de passer utallige katte rundt omkring og sat op imod det, så er det et fåtal der er så uheldige at få syge dyr hjem.
    Lopper kan jo forebygges med en loppekur inden ankomst - det fik jeg ikke med hjem.

Du står jo lidt i et dilemma, men ja, er der ikke andre muligheder så må man blive hjemme.

• #4   5. okt Spurgt en nabo om de kan betales for at stikke hovedet ind og fodre, tømme bakker og dit og dat?

• #5   5. okt Ja Sandra det kan man, hvis man kender dem og stoler på dem,,, ellers ikke.

• #6   5. okt Jette: selvfølglig, det var også blot et forslag

• #7   6. okt nu kan jeg se at du bor på fyn, så jeg kan helt sikket anbefale dig at snakke med sonja fra Min ven kattens pension i odense, og at få passet dem.
    her vil de blive passet efter alle kunstens regler og mere til. har selv arbejdet der i mange år, og har aldrig oplevet katte som ikke har fundet sig godt tilpas. vi havde flere kunder som havde haft dårlig oplevelser og som også måtte sige nej til ferie. Alle har vendt tilbage og skulle have deres kat/katte passet igen.
    og lopper... alle skal have fået loppekur inden de kommer. og hvis vi har opdaget lopper, ja har vi givet dem en kur, på ejerens regning.

det skal lige siges at jeg ikke længere er der oppe. Men det er et rigtig godt sted hvor der ikke er stress. så du kan prøve at snakke med hende om den du har som stresser.

• #8   7. okt Du står i et rigtigt dilemma, helt sikkert.
    Selvom man har dyr så har man behov for at opleve noget i ny og næ, du skriver at du skulle være afsted i 10 dage, nu ved jeg ikke lige hvor i Tyskland du skal men en mulighed kunne jo være en ferie af kortere varighed så er det måske nemmere at få nogen til at passe dyrene.
    Men når man har dyr så er det afgørende at man kender nogen man har god tillid til og som vil gengælde pasning af dyr, jeg har selv en super dejlig veninde og også nogle søde familiemedlemmer hvor vi gensidigt hjælper hinanden med at passe hinandens dyr. En skulle jeg stå i en situation hvor kattepension var eneste mulighed så ville jeg nok tage chancen selv om jeg også har en kat som stresser sygt meget, men jeg ville nok ikke efterlade den i pension i 10 dage, jeg ville nok nøjes med 3 max 4 dage, ofte stresser katte ikke nær så meget som man egentligt frygter, bare de har noget trygt som dufter af deres ejer og den selv.

Den med du er bange for nogen bliver bidt, jamen det forstår jeg ikke rigtigt, først kræver det blot at den der passer kattene har lidt forstand på katte og dernæst er det blot at fortælle om hvordan katten reagere ved løft, puf osv og fortælle at passer altså skal afstå at gøre dette. Min ældste kat er også noget af en særling og min veninde som normalt passer ved at hun ikke skal rører hende uden hun selv kommer, altså får min kat ikke kæl hvis hun ikke selv indbyder til det og det har katten det fint med bare hun får mad så er hun tilfreds,så får hun til gengæld masser af opmærksomhed når jeg kommer hjem, for jeg kan gøre alt med hende, hunde bare utryg over for andre og hvæser derfor af den og flygter.
    Når man passer andres dyr så skal man gøre det på dyrets præmisser, det bør være almen logik.

Jeg håber du finder en løsning, for du skal jo heller ikke føle dig fanget i eget hjem blot fordi du har dyr. Men det er klart at dyrene er dit ansvar og kan du på ingen måde få dem passet så er eneste mulighed at blive hjemme, men at katten stresser af transport er altså ikke grund nok til ikke at overveje pension, begge mine stresser også ved transport og dyrlæge, men de falder hurtigt til ro, og ellers er der mulighed for at give noget angstdæmpende i den periode, der findes både calm foder, zylkene og Bach dråber, så der er muligheder for at dæmpe stress. Jeg anvender selv Bach dråber ved længere transport og det virker super godt, calm foder nytter nok ikke i dit tilfælde for det bør påbegyndes ca en månede før for at virke optimalt, men så er der zylkene som også er en god mulighed, altsammen er naturligt fremstillet og altså ikke skadeligt for katten.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 4 Svar: 225
    #9   10. okt Hejsa!

Jeg håber, Du finder en god løsning. Jeg har brugt automatiske foderskåle med vådfoder OG min søde nabo, som kiggede fjernsyn hos mig et par timer hver anden aften. Det var en god løsning, mens jeg var på arbejde i Kenya i 8 dage.

Det er ikke sikkert, dine slægtninge kan vente flere år, på at Du finder en løsning, så vær omhyggelig OG lidt modig

De allerbedste hilsener

Kommentér på:
Hvad gør man vis ingen vil passe ens dyr, og internat ikke er muligt? :/