{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
174 visninger | Oprettet:

Magtfordeling! {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke rigtigt lade være med at betragte det hierarki der er blandt katte og hvor lidt der skal til før en anden overtager magten.

Min ellers effektive terrassevogter, har jo været meget syg, men er efter næsten 14 dage ved rigtigt at komme til kræfter igen.

I mellemtiden har en fertil hankat prøvet at sætte sig på magten - og faktisk så slemt, så han var blevet bange for den anden.
Det dur jo ikke, så der måtte lidt menneskelig indgriben til i går aftes - for første gang har jeg sendt en kat ud af min have 2 gange.

I aften kom den så igen, men denne gang holdt den sig på afstand af "min egen" og nu sidder den under et bord imens "Herren'' er ude at gå.
Det er faktisk uhyggeligt, så lidt der skal til før at der er en anden der forsøger at tage over...

Kommentarer på:  Magtfordeling!
  • #1   5. okt Det er helt normal adfærd.

• #2   5. okt Det er fuldkommen normalt, at så snart der er et svagt led, så vil en anden forsøge at stjæle trofæet

• #3   5. okt Ja, det ved jeg og det er også det jeg synes der er den sande brutale Verden hvor skidt bliver skildt fra kanel.
    Meen... nu er han vist "på benene" igen

• #4   5. okt Har man indekatte, ser man jo også, at en meget syg kat trækker sig væk fra de andre og "gemmer" sig, for de ved godt, at det er "udsatte", når de har det dårligt.

• #5   5. okt Ja det så jeg meget, da Birk var syg til sidst, han meldte sig helt ud af alt, og var aldrig der hvor de andre og jeg var, selvom han havde sovet ved min hovedpude i mange år, og Mitti på den anden side, så valgte han mit skrivebord, oven på en stak papir, og når vi så gik i stuen, så forsvandt Birk ind på værelset, som min dyrlæge sagde, han havde meldt fra, og ville være død af sig selv på kort tid, men han fik hjælp på vej, og vi skulle have gjort det før, men vi troede jo han bare skulle have penicillin
    Jeg ved ikke om en af mine bestemmer mere end den anden? De er jo ikke som hunde som lever i flok og har en leder, det er mere hvem der får ret i den enkelte situation, mine kan både spise af samme skål eller hver sin, der er intet problem der.
    De har faste ynglingspladser, men har en af dem taget en anden/ den andens plads, kan der godt blive lidt fnider, og som regel går sejren til den som var der først ( har læst det er normalt ved katte) men Mitti kan altid sætte Fut i Røde, fordi han har mere temperament, hvor Røde kan presse Mitti pga at han er betydeligt større.

Kommentér på:
Magtfordeling!