{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

har brug for hjælp vedr strintende kat {{forumTopicSubject}}

har virkelig brug for lidt hjælp
for jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre.
jeg har jo Mio, min siameser på 12 år. fik han neu da han var omkring 1 år - fik ham først da han var 8 mdr, så jeg har ikke kunne få det gjort før.
men han strinter!!!! Har faktisk gjort det hele tiden. Men er blevet rigtig slem efter Frida blev aflivet for nogle mdr siden. Så jeg kan godt regne ud til at hun har bestemt en hel del. Havde nemlig lige pludselig 4 hankatte som strintede over det hele. Men her blev der sat en feliway friends op, og det er så stoppet igen.
men det hjalp ikke en pind på Mio. Vasker af hver gang vi opdager det. Hvilket sker flere gange om dagen.

jeg kan simpelhen ikke nænne at aflive ham. For så vil Speedy ikke have nogen at hygge med. De to ligger det meste af dagen i en kurv eller i min seng og sover. faktisk har det gået ud over speedy flere gange vedr aflivning af hans venner.

det skal siges at Mio ikke ligefrem har mange venner. faktisk er der et par stykker som altid sørger for at han holder sig på 1 sal. Det prøver vi på at stoppe. det skal lige siges at det jo ikke er hele tiden. han går også ud i løbegården uden problemer, og rundt i huset -hvilket så kan ses på tissetårene.
men han er jo hellere ikke sødheden selv. han kan godt finde på at bide i de andres haler hvis han kan komme til det.

Men hvad skal jeg så prøve? nogen gode ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har brug for hjælp vedr strintende kat
  • #1   8. okt 2017 Desværre nej ingen gode ideer. Han gør det jo sikkert netop fordi han ikke er højest i hierakiet, det antager jeg fordi du skriver at nogle forsøger at holde ham på 1. Sal i perioder og dermed tænker jeg at han ikke er helt tilfreds med ikke at være i toppen af hierakiet hvilket betyder at han har en øget trang for at markere sig så han kan jo!de sin placering og nok gerne forsøge at komme op og udvider sig territorium, i hvert fald er det vigtigt for ham at beholde den del der allerede er hans.

    Er det de samme steder han markere eller veksler det en del?? Man kan jo prøve hvis det er de samme steder han strintet at spraye med feliway netop der dagligt så han ikke burde have grund til markering, ellers ser jeg egentlig ikke en løsning.
    Min søster havde en ældre MCO der på sine ældre dage fik den idé at begynde at strinte, primært i trappeopgangen til 1. Sal, hvorfor han gjorde det fandt vi aldrig ud af for da de boede i lejlighed gjorde han det ikke, men da de flyttede i hus begyndte han et par år efter flytningen, altså det havde intet med flytningen at gøre og de fik ikke andre dyr i skoletiden, han havde siden han var 4 mdr boet sammen med en anden hankat, de var jævnaldrende og kom til husstanden med en måneds mellemrum, begge kastrerede .


  • #2   8. okt 2017 oftes er det de samme steder: soveværelse, mit værelse, køkken og gangen ud til badeværelset. så det er især på 1 sal at han strinter, og så køkken og gangen. det er det første rum man komme ned i fra 1 sal
    han gør det ikke i stuen og hellere ikke i udestuen. udenfor har jeg nu hellere ikke set ham gøre det

    jeg vasker af i rodalon.
    vil dog prøve at få at i en feliway til at spraye med
    andet?


  • #4   9. okt 2017 mio har altid gjort det, desværre. det er bare blevet værre - meget værre

  • #5   9. okt 2017 Og du er sikker på det er strint, ser du det ? står han op eller er det en sø, desværre så er gamle vaner svære at få bugt med....mit bedste råd er at tage kontakt til Michelle Garnier hun er adfærdskonsulent og er helt i top med viden

  • #6   9. okt 2017 han står pænt op og strinter.
    han har tilmed strintet mig i hovedet en nat. da var vi overhovedet ikke gode venner


  • #7   10. okt 2017 http://michellegarnier.dk/ er-stadig-mit-råd

  • #8   10. okt 2017 jeg prøver at kontakte hende

Kommentér på:
har brug for hjælp vedr strintende kat

Annonce