{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Fandens - kattenene har fået lopper {{forumTopicSubject}}

Jeg har til min skræk, konstateret at min 2 katte har fået lopper - ih altså øv smiley
Nu har jeg læst i andres tråde at de skal have Advantage og Capstar, men hvor købes det - skal jeg igennem dyrlægen først, eller skal jeg bare bestille det på nettet/købe det på apoteket ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fandens - kattenene har fået lopper
  • #1   10. okt 2017 Advantage kan købes hos dyrlæger, dyreforretninger, apoteker osv. Det samme kan capstar vist.

  • #2   10. okt 2017 capstar tror jeg du skal have hos dyrlægen. men advantage kan købes over nettet, samt i de fleste dyrehandler.
    Så ud og køb en pakke, så misserne kan blive behandlet og så kan du bestille over nettet til de næste 3-4 mdr.


  • #4   10. okt 2017 Ok, den er fin - kan købe begge dele, uden at kontakte dyrlægen.
    Kan det svare sig / er det godt at bruge Trinol 810 til omgivelserne også ?


  • #5   10. okt 2017 Og hvor lang tid skal der gå fra de har fået Capstar til de kan få Advantage i nakken?

  • #6   10. okt 2017 Hvis der er mange, og man vil dem hurtig til livs - ja.

    Er der ikke så mange, og kan man leve med at der i perioder popper lidt lopper op, og at man skal give kattene hver 4. uge i nogle måneder, så nej.


  • #7   10. okt 2017 Advantage virker i ca. 4 uger. Capstar virker her og nu. Jeg personligt nøjes med Advantage.

    De kan gives sideløbende/samtidigt.

    Capstar tager kun alle levende lopper, der er på katten, i det øjeblik det virker.


    Jeg vil også gerne lige komme med et men. Som med alt andet er der altid katte, der er allergiske overfor det ene eller andet produkt. Jeg har haft en kat, der ikke tålte Capstar. Og ved indgivelse af indvortes midler, er det som regel umuligt at gøre ret meget, når først katten har fået pillen.


  • #8   10. okt 2017 Du kan købe Advantage til kat og Capstar på nettet på f.eks WebApoteket og Medi24.dk Men det tager vel et til to døgn før det kommer med posten. Jeg ville også ha haft Advantage men min dyrlæge fra Svendborg mente så Bravecto var bedre. Men der er jo ofte noget nyt de mener er bedre. Ved Bravecto dør lopperne efter 12 timer. Her har der også været mange usædvanlig mange lopper hos kattene.
    Jeg har aldrig set min kat så plaget af loppebid som her i år og forleden var jeg også ovre og hjælpe en ældre nabo med at give hans hun kat loppekur. Hun er nu blevet allergisk Her har vi døjet med lopper og flere katte her har loppe allergi. Jeg ved ikke om der kan være flere lopper nogle år. Eller om det bare er fordi nogle i området ikke bliver behandlet i tide.


  • #9   10. okt 2017 Ved Advantage ser jeg ikke levende lopper på katten efter en times tid. smiley

  • #10   10. okt 2017 jeg bruger advantage til mine 13. Og så bruger jeg damprenser til huset. det virker faktisk rigtig godt.

    man kan bruge advantage hver 3. - 6 uge efter min dyrlæge


  • #11   10. okt 2017 Jeg bruger Stronghold til den ene - det tager også evt. øremider og de andre får 1 sprøjte Program Vet hvert ½ år. De kan godt tage en loppe med ind, men æggene kan ikke klækkes, så de uddør smiley

    Jeg er lidt imod at bruge sprøjtegifte Trinol og lign. Har brugt Ardap 1 gang, men der var hjemmet også så hårdt plaget, så det lugtede af jern!!

    Ellers er der bare den hårde vej - rengøring, rengøring og atter rengøring.....


  • #12   10. okt 2017 Nå, men jeg fik fat i Capstar Vet og Advantage Vet og Trinol. Det gik nogenlunde med at give Speedy en pille, ned kom den da og så ud på terrassen. Det var lidt sværere med Mille, tror kun hun fik en halv pille og så ud på badeværelset. Jeg havde støvsuget badeværelset først og der så jeg ingen lopper, kun loppeafføring smiley Og så ventede jeg, imens jeg holdt øje med reaktionerne på Capstaren. Det skete ikke noget med Speedy, før der var gået en times tid, og så skal jeg love for at han begyndte at klø sig. Hold da op. Og da jeg så lidt senere lukkede døren op til badeværelset - er du da så færdig - det flød med loppe lig og nogle halvdøde lopper. Da Mille ikke var færdig med at klø sig, så lukkede jeg lige døren lidt igen. Lidt senere gik jeg ind til Mille og begyndte at kæmme hende med en lusekam og øv, der var stadig nogle der var levende - adr. Da jeg var færdig med Mille, kom turen til Speedy udenfor. Det var godt nok mørkt, men på med pandelampen og jeg fandt da heldigvis kun 2 levende lopper på ham. Nu har de begge fået Advantage i nakken og det virker som om Mille ihvertfald slet ikke klør sig mere en førhen. Og Speedy ja, han er rendt ud i mørket igen smiley - så nu er der kun rengøringen tilbage - i morgen.

  • #13   10. okt 2017 Trinol skal man læse brugsanvisningen meget nøje og følge den. Det er ret giftigt, og dyrene må ikke lukkes ind, inden der er luftet godt ud. smiley

  • #14   10. okt 2017 Ja, jeg har læst nøje på det og selvom jeg ikke er glad for at bruge det, gør jeg det et par steder og lukker rummene af i en times tid, imens jeg lufter ud.

  • #15   11. okt 2017 A. P Dem jeg kender der bruger Trinol 810 forlader deres hus i nogle dage bagefter sammen med dyr og børn . Jeg vil råde dig til at bruge maske og hansker i rummet mens du sprøjter. Det kommer jo i en sky så det er mere svært med dåsen end i beholdere med lang sprøjte spids. Du må ikke indånde det . Jeg mener ikke kattene må komme i rummet i flere timer efter og at du skal lufte ud i længere tid. Jeg håber du passer godt på . Det er jo meget giftigt for katte.

Kommentér på:
Fandens - kattenene har fået lopper

Annonce