{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

Så er Mille flyttet og har os fået en ny kommende veninde {{forumTopicSubject}}

Igår var den store dag hvor Mille og jeg skulle flytte tilbage til min x og hen i huset igen.

Mille spurtede med det samme ind i stuen og under sofaen som vi havde regnet med og som hun altid gør når der sker noget nyt og uventet.

Eftersom jeg længe har haft tanken med og få en veninde til Mille, og da samtidig dukkede en mulighed op for at få en kat der lignede meget vores gamle Lulu, så købte vi en veninde til Mille.

En hun kat på et halvt år ved navn Gry, sødeste lille mis. Meget forsigtigt men samtidig meget nysgerrig og kælen.

Da Gry kom ud af kassen miavede hun og søgte straks hen til Mille lige så stille,(hun kom fra hendes 4 søskende som hun var nært knyttet til),Mille opførte sig rigtig sød, hun kiggede lige Gry an og så knurrede Mille og Gry accepterede det og gik væk fra Mille og begyndte og se huset an.

I nat kunne jeg hører at Mille begyndte og gå rundt i stuen (der er sove værelse og værelse på 1 sal), og hun spiste også lidt..

Gry holdte sig meget oppe på værelset hvor jeg sover.. dog vågnede jeg kl 4 hvor Gry virkede lidt skræmt så måske Mille har været på tur og stødt på Gry..

Mille holder sig mest under sofaen men vi kan sagtens få Mille ud og snakke og kæle med hende når Gry er ovenpå, og de sidder os sommetider og kigger på hinanden med 2-3 meter s mellemrum..

Er spændt på om de kan blive venner

Gry kommer fra MinVenKatten fra Hobro, dog var hun i plejefamilie i Hjørring. Gry er vaccineret , steriliseret og chippet og øremærket

Måske nogen ikke ville have valgt og lade Mille flytte og samme dag få en ny veninde, men vi tænkte at da Mille skal være inde i 2-3 uger nu, var det skønnest nu.. og da vi mødte Gry , mindede hun så meget om Mille i hendes personlighed ..

Kommentarer på:  Så er Mille flyttet og har os fået en ny kommende veninde
  • #1   10. okt Jeg syntes faktisk det var rigtig fint at du valgte at få den nye kat samme dag som i flyttede retur til huset, for så var begge katte på nyt territorium og dermed ejer i gen af dem en bestemt del af huset. Det lyder til at det nok skal komme til at gå, de slås ikke, jagter ikke hinanden, men er derimod nysgerrige og forsigtige over for hinanden og dermed slet ikke afvisende. Det er klart at der vil gå lidt tid det er en stor forandring g for begge katte, men det lyder da lovende og måske er det lige det Mille har brug for, en lille ny katteven.

Glæder mig til at høre hvordan det går de kommende dage

• #2   10. okt det er faktisk super at få ny kat ind når man flyttet til et nyt sted
    vi har selv prøvet det. vi fik sille og micky da vi flyttede ind et nyt sted, og det gik bare så stille og roligt. så det kan helt klart anbefales

så vil vi da også gerne se billeder af det nye barn
    det skal nok gå godt

• #3   11. okt Tak for de gode råd og fine svar

Det går bedre med misserne idag , stille og rolig fremad .. Dog hvæser og knurrer Gry lidt af Mille , men håber det snart går over

Jeg laver lille Gry herinde for min telefon vil ikke lige ligge billeder op herinde

Dog har jeg ikke så mange billeder af hende endnu

• #4   11. okt har lige været inde og stemme hende ind

hun ser da fin ud

det skal nok gå. det hele er jo nyt for begge katte, så nu skal de lige falde til, så får du nok at se til

• #5   11. okt Anja , det tror jeg os du har ret i hehe

Ja hun er rigtig sød, ligner aaaalt for meget vores gamle Lulu

• #6   11. okt det kan jo være at det er det som der skal til for Milles skyld. så kunne også være den brik som gør at tingene bare går naturligt- og hurtigt

• #7   13. okt Åhh sølle Mille , hun er begyndt med idag og gå til dørene og vil bare SÅ gerne ud..

Idag lavede vi en lille katte voliere ude i kælderskakten som begge katte kan komme en tur ud i imorgen, det gjorde vi også dengang vi havde Mille og Lulu og hvor de skulle lære og dufte og lyde og kende.. Jeg håber Mille bliver i bedre humør efter hun kan komme lidt ud i den , selvom jeg godt ved det nok ikke er nok til Mille s behov men hun skal altså lige være inde minimum en uge mere ... Hun virker os som om at grunden til hun vil ud er pga den lille... og det duer ikke, for så risikere vi bare hun forsvinder for altid..

Mille og Gry kan sagtens hilse på hinanden men Mille er begyndt og give hende nogle små dask med hendes pote i ny og næ.. vi kan ikke helt finde ud af hvorfor ... den lille trækker sig bare hver gang , hvilket jo er flot af Gry ... de har os leget lidt gemmeleg idag hvor Mille startede legen..

Håber de næste dage med dem bliver endnu bedre

• #8   13. okt de skal nok blive rigtig glade i morgen.
    og det hjælper sikkert på Mille at hun lige får luftet ørerne

det med at hun slår til Gry. har hun kløerne ude?
    for ellers er det "bare" leg.
    har selv Kida som er baby her i huset. Og når de andre vil lege med hende så foregår det også med at man "slår" let til hende. det ser ud som om at de vil have hende til at gå/løbe/gøre noget andet. Og oftes virker det, for hun er lige med på "så vild som muligt". så sidder hun gerne i nakken på den anden.
    Kidas bedste ven er Kalle. Kida vejer 2 kg Kalle 7, så det ser voldsom ud når de to begynder at lege. Og det er altså kalle som er nederest

• #9   13. okt Indtil videre har Mille ikke haft kløerne ude og når Gry trækker sig når Mille gør det , så bliver Mille nærmest fjollet og hopper eller løber væk og gemmer sig

Jeg håber det hjælper på Mille og få lov og komme ud i voilieren imorgen .. for det er så synd for hende lige nu, hun er jo vant til selv og kan styre hvad hun vil og hvornår hun vil de forskellige ting ..

Håber det snart bliver godt

• #10   13. okt Der er 2 ting i det med at Mille dasker til Gry, den ene er at hun fortæller Gry at det altså er Mille der bestemmer og deri reagere Gry helt korrekt ved at trække sig, den anden ting er at det samtidig er en invitation til lidt leg hvilket forklarer hvorfor Mille bliver fjollet når Gry trækker sig for så viser hun egentligt Gry at det ikke er så alvorligt ment og hun vil gerne have Gry til at lege fangeleg.
    Gry skal nok finde ud af hvad Mille mener når de bliver lidt mere fortrolige med hinanden, men de skal lige lære at snakke samme sprog og lære hinandens tegn at kende.

Mille er klart nok frustreret over ikke at komme ud, hun er jo vant til at få luft under vingerne et par gange om dagen, hvad med en lille gåtur i sele og snor?? Ellers skal det lille voliere nok bringe lykke for de 2 damer

• #11   18. okt Heidi : tak for svar, og er slet ikke i tvivl om at det er Mille s måde og os opdrage Gry på..

Gry er ved og finde ud af at spisebordet herhjemme IKKE er til for at hun skal gå på det , så vi skælder hende jo ud og jager hende ned derfra når hun går derop , og igår efter aftensmad gjorde hun det igen og Mille lå på stue gulvet og fulgte med, og da vi havde fået smidt Gry ned fra bordet gik Mille hen og daskede hende oven i hovedet og kiggede meget stramt på hende , vi forsøgte og lade være med og grine højt men det så nu lidt sjovt ud

Mht Mille så blev det bare for meget for os herhjemme mht at hun gerne ville ud , så jeg tog hende i snoren i lørdags og gik med hende rundt i haven og hun opførte sig akkurat som sidst hun boede her , og søndag morgen valgte jeg og tage chancen og lukke hende ud, for hun var begyndt og blive trist og frustreret og nedtrykt , og samtidig stolede jeg nok på hende til og gøre det, og det er gået så fint , og hun elsker og være ude og kommer altid ind når vi kalder på hende, Hun er så dygtig

På mandag starter træningen med Gry og sele , og så skal Gry ud hver dag i minimum 14 dage med sele så må vi se hvordan hun tager det

Hun virker ikke særlig interesseret når Mille vil ud , og hun har aldrig været ude før , så hun ved heller ikke hvad hun går glip af

Imorgen skal Mille til dyrlægen til årligt eftersyn og vaccineres igen
    Og da jeg idag fandt 2 store blister tror jeg det er, på hver side af Gry s tandkød , tager vi hende med , da det ser ud til de genere hende , så hellere få tjekket det ...
    men Gry taber vel stadig tænder i den alder hun er i , gør hun ikke ?
    Hun er fra maj mdr

• #12   18. okt hun burde begynde at tabe mælketænderne. hun er lige så gammel som min Kida. har dog ikke set om Kida er begyndt

med det at Mille "hjælper" med at opdrage gry sådan at vi det også. skælder vi Kida ud så er der oftes en af de store som lige kommer inde over. Især Birger er meget obs på at hun skal hører efter. Kalle er også helt godt med.Men han er ikke til for meget opdragelse. tror han går ind for fri opdragelse....

Godt at Mille kan huske at hun har boet der før. Så går det meget hurtigere

er det ikke lige lidt for tidligt at lukke Gry ud? Hun er jo stadig en killing, og du rsikere at hun bliver væk. der skal ikke ret meget til at de ikke kan finde hjem i den alder. Og det er jo lidt surt når det nu går så godt imellem Mille og hende. du kan godt gå med hende i snor, men jeg ville nok vente til foråret med at lukke hende ud aflene

• #13   19. okt Anja: tak for svar

Gry kommer os kun ud i snor , hun er alt alt for frygtløs og for nysgerrig til jeg tør og lukke hende ud på egen hånd

Det er lidt sjovt når de store katte lige sætter de bette på plads

Vi er idag kommet hjem fra dyrlægen og det Gry havde i munden er helt normalt sagde dyrlægen, men så fik hun os klippet kløer på forpoterne , de var syle spidse hendes kløer og hun hang fast i alt og vi har flere gange måtte hjælpe hende fri, så det var så synd for hende og det kunne dyrlægen godt se ikke gik

Kommentér på:
Så er Mille flyttet og har os fået en ny kommende veninde