{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Emma H
Emma H
Tilmeldt:
15. okt 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Har min lille kat brækket noget? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Igår aftes mens jeg lå inde i sengen og var ved at falde i søvn, hørte jeg noget der faldt og en kat som nærmest skreg..
Jeg opdaget at det var en "pynte stige"(som vejer næsten ingenting) som katten havde væltet og den så var faldet over ham.
Han halter på det ene bagben og han prøver at støtte på det når han går men han vil helts ikke.
Bagbenet som han har ondt i er lidt hævet, men ellers er alt som det plejer med ham både med at spise,sove osv.
Men jeg har overvejet at tage ham til dyrlægen men jeg ved ikke om det er bare er mig som overreagere..

MVH Emma og Balou


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har min lille kat brækket noget?
  • #1   23. okt 2017 Du skal have kigget på den i morgen, mandag.
    Det at det er hævet kan jo være alt fra brud til forstuvning.

    Så i røret til dyrlægen så snart de åbner.
    God bedring med ham smiley


  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #2   23. okt 2017 Okay 1000 tak! smiley

  • #3   23. okt 2017 Den eneste der kan sige, om din kat har brækket noget, det er dyrlægen. smiley

  • #4   23. okt 2017 Update? smiley

  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #5   23. okt 2017 Jeg fik ringet til dyrlægen og vi fik en tid kl.16.30 smiley
    Jeg Opdater jer når vi er kommet hjem igen smiley


  • #6   23. okt 2017 Min dyrlæge fortalte i en lignende situation, at en tommelfinger regel er, at kan katten ikke støtte på benet eller slæber det, så er det brækket.

  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #7   23. okt 2017 Hej allesammen!
    Vi kom hjem fra dyrlægen for en time siden og han har fået noget smertestillende. Og dyrlægen gav ham noget flydende smertestillende da vi var der. Han er begyndt at kunne støtte lidt mere på benet. Nu må vi se til her om 6 dage, om det er blevet bedre smiley
    Men tak til jer som har skrevet :))


  • #8   23. okt 2017 Dejligt at høre :). Det er heldigvis også sjældent at det går helt galt - god bedring med ham smiley

  • #9   24. okt 2017 Øv hvor uheldigt smiley
    En god regler i fremtiden er altid at er man i tvivl om man skal kontakte dyrlægen så skal dyrlægen kontaktes. Og altid mener jeg at når en kat kommer til skade og halter samt der er hævelse samtidig så er det altid en god ide at få en professionel til at tjekke det efter, man ville jo gøre det samme hvis det var ens barn eller en anden person.
    Så godt du kom af sted og fik det tjekket og jeg kan næsten udlede at dyrlægen ikke har ment der var tale om et brækket ben, men tog dyrlægen ikke røntgenbillede? Det undre mig, for knoglen kan jo være flækket og det kan han jo ikke umiddelbart mærke.
    Et godt råd, som du sikkert også fik af dyrlægen, pas på med det smertestillende, hvis katten er alt for smertedække så kan den ikke mærke sin egen begrænsning og dermed gøre skaden værre, omvendt så skal katten jo heller ikke have ondt, så du skal finde balancen og så forsøge at afholde ham fra at hoppe mere end nødvendigt smiley held og lykke med det smiley


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #10   10. nov 2017 Hvordan går det med katten?

    De allerbedste hilsener


  • Emma H
    Emma H Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #11   11. nov 2017 Hej!
    Det går rigtig godt men det var først efter 14 dage at han kunne gå normalt igen smiley


Kommentér på:
Har min lille kat brækket noget?

Annonce