{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.820 visninger | Oprettet:

Kokosolie til dyr??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en information som jeg vil høre om der er andre her på KG som måske har erfaring med eller hørt om også.
Jeg har en kollega som har en hund, hun fortalte mig om kokosolie og at det skulle have en positiv påvirkning på både hunde og kattes pels og hud, ydermere så skulle kokosolie hjælpe på gigt.

Som flere af jer ved så har min Tøsen jo gigt så derfor er mine overvejelser om man måske skulle prøve at se om hun vil spise en teskefuld kokosolie dagligt, ikke at jeg vil stoppe med at give Arthroflex, men som supplement, og hvis det oveni kunne give en flot pels og måske afhjælpe på at hun fælder sindsygt så er det jo en bonus, det er jo et naturprodukt så det kan jo intet skade tænker jeg.
Men er der nogle af jer andre der har hørt om det, læst om det eller prøvet det og i så fald med hvilket resultat???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kokosolie til dyr???
  • #1   29. okt 2017 Har ikke hørt om det til dyr, men ved at min Sofus gerne stjæler kokosolie hvis han får lov. Det gør han sjældent, for jeg aner ikke om de kan tåle det eller ej

  • #2   29. okt 2017 Ifølge hvad jeg kan læse skulle de fint kunne tåle det, artiklen jeg har læst det i er denne:
    https://www.apost.com/da/blog/man-siger-at-kokosolie-er-godt-for-dig-men-det-her-har-ingen-fortalt-dig/804/?rd=n
    Det med katten og hunden står lidt langt nede på siden.


  • #3   29. okt 2017 Der er i hvert fald en fejl i artiklen. Så vidt jeg ved kan den ikke styrke skjoldbruskkirtlen eller indvirke på stofskiftet. Det er blevet diskuteret i den stofskifte gruppe jeg er i. Der er også diskussion om hvor vidt det alligevel er så sund som først antaget. Der er begyndt at dukke nogle undersøgelser op, som siger nej. Jeg bruger det stadig som jeg hele tiden har gjort: madlavning, creme, hovedbund...

  • #4   29. okt 2017 Ja jeg vil under ingen omstændigheder bruge det til mine katte, ok hvis de slikker lidt af mig nu og da, så er det ok, men ellers skal de ikke have planteolie af nogen slags.
    Jeg bruger selv kokosolie på huden nu og da, og brugte den også til mad mm. Men det er stoppet, for det er mættet olie, den er udråbt som sund af mange, superfood og den slags, men der advares altså også, så jeg gør som jeg plejer og siger alt med måde, og godt med afveksling, så undgår jeg forhåbentlig også flere allergier.


  • #5   29. okt 2017 så ville jeg nok hellere prøve fisk i stedet for. der findes nye forskning at hvis vi mennesker spiser fisk/fiskeolie hver dag/eller flere gange om ugen, at det har en postiv indvirkning på gigt
    jeg kan selv mærke at jeg ikke har det så slemt når jeg hver dag spiser fisk. tør ikke at prøve fiskeolie, da jeg har noget allergi.

    mine katte får hver dag tun, og ingen af dem har de store problemer med deres gigt. nu får de så også canosan hver dag. har to som begge har gigt i ryggen. den ene har haft det i flere år og er i dag 13. den anden er hans lillebror også på 13 år, er også ramt. dog har han kun haft det i et par år. men ingen af dem er på smertestillende.


  • #6   30. okt 2017 Har kigget meget på engelske sider men har aldrig læstnoget om kokosolie.
    Til gengæld skulle Collagen II være rigtig godt.

    Jeg ville nok ikke give Luna kokosolie uden at der var mere information. Som jeg kan se det er det fir det meste nævnt som godt til IBD og tør hud.
    Problemet med kokosolie er også at det gode stof i, er omega 6, men der er kun 1/3 i. Resten er “medium-chain triglycerides” som hos mennesker (og i studier med hunde) kan give forhøjet cholesterol og noget med fedt lever og en generelt dårlig indvirkning på kattes lever. Desuden er det også meget kalorie rigt og noget af det vigtigste er at holde vægten nede så de ikke bliver overvægtige når de har gigt.
    Alt i alt synes jeg ikke at det er undersøgt godt nok til dyr - og risici ved det synes jeg er alt for store i forhold til at enhver anden olie, som fiskeolie, ville være et meget bedre valg da katten får både omega 6 men også omega 3, som er den vigtigste.. (Der er kun omega 6 i kokosolie)


  • #7   30. okt 2017 Jeg er godt klar over at fiskeolie er sundt for katten, både i forhold til pels, hud og forbyggende mod gigt, men det hjælper jo hat og briller når man har ikke bare en kat men hele 2 katte der ikke kan fordrage fisk og da slet slet ikke fiskeolie, det er prøvet uden succes.
    Canosan har Tøsen fået men da det til sidst skulle tvinges i hende så stoppede den leg, derfor får hun det næstbedste som er Arthroflex, og som jeg nævner så har jeg på ingen måde i sinde at erstatte Arthroflex men noget som helst men søger nok nærmere noget som jeg kan supplere med og som samtidig også vil gavne hendes hud og pels, da hun har tendens til tør hud og fælder ufatteligt meget.

    Hun er allerede stærkt overvægtig og ja det ved jeg godt ikke er sundt for hende i forhold til hendes gigt, men da hun slås med mange andre ting også og slankekur er prøvet samt det faktum at hun får minimum af mad så er der ikke rigtig noget at gøre i den forstand, da motion ikke er en mulighed da hun også har løse knæled, så for stor belastning gennem motion er blevet frarådet af dyrlægen som har speciale i knogler og led.


  • #8   30. okt 2017 Ja Heidi jeg ved det du leder efter, er et mirakel, som gør du kan få mere tid med din dejlige tøs smiley det er svært når man, rammes af visheden om, at det ikke vare evigt, den tid man har dem smiley knus

  • #9   30. okt 2017 Præcis Jette jeg vil gøre alt for at hun skal leve evigt smiley
    Dog vil jeg tilføje her at jeg er dybt imponeret over hvor godt hun faktisk har det, hun virker smertefri holder halen højt og er tilmed blevet meget legesyg på sine gamle dage, ydermere så er hun blevet mindre sær på sine gamle dage, så alt i alt trives hun jo rigtig godt, men derfor ved jeg jo godt at det meget hurtigt kan gå den anden vej og kunne man så finde noget som kunne hjælpe yderligere så ville det jo være perfekt.
    Men jeg kan godt se at når jeg søger mere på kokosolie, så er det mættet fedt som feder og som kan øge kolesteroltallet, om det kan påvirke en kat har jeg ingen ide om, men alene det at det ville kunne øge Gåsens vægt er nok til at jeg lader den ligge her og nu, det betyder ikke at jeg helt giver op i min iver for at finde noget som kan hjælpe hende på et eller andet punkt smiley


  • #10   31. okt 2017 Ja nogen gange er det pest eller kolera med de katte smiley
    Min Mille har fra start af vejet under 2 kg og havde ret kedelig pels - nok mest fordi hun er så fantastisk kræsen. Jeg har også prøvet alt muligt forskelligt, deriblandt forskellige fiskeolier m.m. Jeg har så fundet ud af at hun er ret glad for mælkeprodukter m.m., så jeg har valgt at give hende lidt kærgård. Når jeg tager noget fra pakken, lader jeg lidt sidde på kniven, så det bliver blødt og det får Mille så på kanten af madskålen og det er første hun spiser, når hun kommer til skålen. Hendes pels er blevet meget pænere efter at jeg startede på det.
    Måske det duer til Tøsen også.


  • #11   31. okt 2017 Hvis du bruger ArthroFlex Omega så tror jeg næsten ikke du kan gøre det bedre smiley Mængden i burde være god nok så behøver du ikke rigtig at bruge andet olie - da hun allerede får omega-3 fra tilskuddet

  • #12   31. okt 2017 Jeg ved godt at Arthroflex i bund og grund er nok i forhold til hendes gigt.
    Faktisk tænkte jeg mere på hendes pels og hud i forhold til kokosolien, ikke fordi hun en grim eller mat pels, men mere fordi hun fælder meget og hun har tendens til tør hud. At det skulle hjælpe mod gigt også ville blot Være en bonus smiley

    Men tanken er droppet, vil ikke tage chancen med mættede fedt hvis det betyder hun tager mere på.


  • #13   1. nov 2017 Siden jeg begyndte at bruge kokosolie som bodylotion, skal Bruno absolut med på badeværelset, når jeg er i bad. Så venter han tålmodigt på at få noget "fedt", som vi kalder det.
    Bare lidt smeltet olie på en fingerspids. Hvis det er mere end en dråbe får han brækfornemmelser :-S Men fedt vil han ha'!
    Det hjælper næppe på gigt, og i så minimal dosis heller ikke på forstoppelse, men det er godt for hygge og livskvalitet smiley


  • #14   2. nov 2017 Tinka jeg har havde nu også mine tvivl om hvorvidt det skulle virke mod gigt, faktisk var og er jeg ret skeptisk omkring lige netop det.
    Det var faktisk mere tiltænkt om det kunne hjælpe på pelsen og huden, ikke fordi nogen af dem har dårlig eller strid pels, faktisk har begge katte super silkeblød og blank pels, og ingen af dem har synlige hud problemer, men jeg ved at hvis Tøsen ikke får foder med høj nok fedtprocent så får hun skæl, udover det så syntes jeg hun fælder meget, mindre nu det er vinter men alligevel.
    Så det var egentligt blot tiltænkt om det kunne afhjælpe det på en måde hvis fældningen skulle skyldes mangler af en art.


Kommentér på:
Kokosolie til dyr???

Annonce